اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خبرگزاری فرانسه: ماکرون چهارشنبه به بغداد سفر می‌کند

چند منبع دولتی عراقی به خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه آِینده به عراق سفر خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه: ماکرون چهارشنبه به بغداد سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع دولتی عراقی،‌ امروز (دوشنبه)، به خبرگزاری فرانسه خبر دادند که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور  فرانسه روز چهارشنبه آینده به بغداد سفر خواهد کرد.

پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز» به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که منابع یادشده خبر داده‌اند ماکرون در اولین سفر رسمی خود به عراق روز چهارشنبه وارد این کشور خواهد شد.

این منابع در ادامه گفتند: «سفر رئیس‌جمهور فرانسه در راستای اعلام ایستادگی در کنار عراق در مقابله با بحران‌ها صورت می‌گیرد».

یک منبع دولتی عراقی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت که ماکرون «با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور عراق دیدار خواهد کرد و امید است که وی با برخی از سیاستمداران اثرگذار دیدار کند».

دو مقام دیگر عراقی نیز این سفر را تأیید کردند. با این حال،‌ کاخ الیزه تا به این لحظه بیانیه‌ای در خصوص این سفر صادر نکرده است.

طبق گفته منابع عراقی در این دیدار بر موضوع «حاکمیت» عراق تمرکز خواهد شد.

این منابع همچنین گزارش دادند:‌ «انتظار می‌رود برخی اعضای ارشد و رهبران کُردهای عراق برای دیدار ماکرون به بغداد بیایند با توجه به اینکه رئیس‌جمهور فرانسه در اربیل توقف نخواهد داشت چنان که بسیاری از مقامات خارجی در سفر به عراق انجام دادند».

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که «فلورنس پارلی»‌ وزیر دفاع فرانسه، شامگاه روز چهارشنبه هفته گذشته، وارد بغداد شد و با برخی مقامات عراقی از جمله «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول