اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس پارلمان لبنان: پرونده امام موسی صدر جز با بازگشت ایشان و همراهانش مختومه نمی‌شود

رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر پیگیری جدی برای به نتیجه رسیدن پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش تاکید کرد که تحولات کنونی در منطقه با هدف یهودی سازی قدس صورت می‌پذیرد.

رئیس پارلمان لبنان: پرونده امام موسی صدر جز با بازگشت ایشان و همراهانش مختومه نمی‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس پارلمان لبنان امروز به مناسبت چهل و دومین سالروز ربوده شدن «امام موسی صدر» و دو همراهش در لیبی سخنرانی کرد.

امام موسی صدر پیشوای ایرانی‌تبار شیعیان در لبنان به همراه «محمد یعقوب» از یاران وی و «عباس بدرالدین» روزنامه‌نگار لبنانی نهم شهریور ماه ۱۳۵۷ (۳۱اوت سال ۱۹۷۸) در پاسخ به دعوت رسمی «معمر القذافی» دیکتاتور لیبی به این کشور سفر کردند اما اندکی بعد در این کشور ربوده شدند و تاکنون خبری از سرنوشت آنان به دست نیامده است.

به گزارش پایگاه خبری المنار، نبیه بری گفت: « ۴۲ سال انتظار کشیدیم، ما از این انتظار خسته نخواهیم شد. این یک وعده، رویکرد و خط مشی است که به همه لبنانی‌ها تعلق دارد».

رئیس پارلمان لبنان گفت: «مسئله ربوده شدن امام موسی صدر جنایتی است که در خاک لیبی رخ داد و یک مسئله حاکمیتی برای لبنان است».

بری تاکید کرد: «قضیه امام صدر هرگز نمی‌میرد و جز با بازگشت امام و همراهانش تمام نخواهد شد»

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه تحقیقات درباره مسئله ربوده شدن امام صدر با شدت پیگیری می‌شود، گفت: «با هیچ گفته‌ای گمراه نشوید، زیرا این پرونده مردان سرسختی دارد که هرگز سازش نمی‌کنند».

او در ادامه گفت: «امروز بیروت پایتخت لبنان به دنبال انفجار بندر آن داغ دیده است و من تاکید می‌کنم که زخم پایتخت، زخم وطن است و شهدا، شهدای ما هستند».

بری گفت: «من می‌خواهم تحقیق درباره انفجار در بندر بدون تأخیر یا شتابزدگی روند خود را طی کند و بگذاریم این جنایت، آزمونی برای دستگاه قضایی لبنان باشد».

رئیس پارلمان لبنان در ادامه از همه کشورها و ملت‌هایی که به لبنان برای التیام زخم خود کمک کردند، قدردانی کرد و گفت: «کسانی در لبنان که تصور می‌کنند فرصت دستیابی به منافعی فوری را پیدا کرده‌اند، سخت در اشتباهند و در خیال واهی به سر می‌برند».

نبیه بری همچنین با هشدار درباره ادامه رفتارهای سیاسی غیر مسئولانه در داخل لبنان، گفت: «آگاه باشید که ترس و اضطرابی که به لبنان تحمیل می‌شود از بیرون نیست، بلکه از داخل این کشور است».

رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت تغییر نظام طائفه‌ای در لبنان تاکید کرد و گفت: «این سیستم حکومتی علت بیماری‌ها و فساد است و عامل اصلی اجرا نشدن بالغ بر 54 قانون است.»

بری گفت: «بدون هیچ پیش شرطی تشکیل دولت قدرتمند و فراگیر باید تسریع شود، دولتی که دارای یک برنامه برای ایجاد اصلاحات در یک مدت زمانی مشخص و ثابت است تا کشور را نجات دهد».

رئیس پارلمان لبنان گفت: «نباید به جایی که دشمن می‌خواهد ما را به آنجا سوق دهد، کشیده شویم. اتحاد و سپس اتحاد لازم است؛ امروز هر آنچه در منطقه رخ می‌دهد هدف از آن یهودی سازی قدس است».

او افزود: «پس مراقب ادامه این عملکرد غیرمسئولانه سیاسی باشید، زیرا این امر زمینه مناسبی برای بازگشت هرج و مرج و بیدار کردن شیاطین خفته سلول‌های تروریستی ایجاد می‌کند که منتظر فرصت برای تضعیف ثبات در لبنان و  ضربه به وحدت و صلح مدنی هستند».

نبیه بری گفت: «بدبینی، نفرت، خودخواهی ، سوء نیت سیاسی، فقدان مسئولیت ملی و انکار همه اینها ممکن است عللی باشد که لبنان را در آستانه یک خطر موجودیتی قرار می‌دهد».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول