اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اطلاعات عراق 12 داعشی را در الانبار دستگیر و چند انبار سلاح و مهمات را توقیف کرد

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق از دستگیری 12 تروریست داعشی در استان الانبار خبر داد که برای انجام عملیات‌های تروریستی جدید آماده می‌شدند.

اطلاعات عراق 12 داعشی را در الانبار دستگیر و چند انبار سلاح و مهمات را توقیف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق روز دوشنبه از دستگیری ۱۲ تروریست و توقیف چند انبار سلاح، مهمات و مواد منفجره در استان الانبار در غرب عراق خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه اطلاعات وزارت کشور عراق آمده است: «به دنبال پیگرد دقیق و مستمر هسته‌های تروریستی داعش در استان الانبار، نیروهای اطلاعات این استان توانستند، ۱۲ تروریست را از مناطق پراکنده در این استان که همگی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق بودند، دستگیر کنند».

بر اساس بیانیه مذکور، این تروریست‌ها در زمان تسلط گروه‌های تروریستی بر الانبار به عنوان عناصر امنیتی، نظامی و اداری در نهادهای موسوم به ولایت الفلوجه، ولایت الانبار و ولایت الفرات فعالیت می‌کردند.

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق تاکید کرد که تروریست‌های بازداشتی در جریان بازجویی‌های اولیه از آنها به وابستگی خود به داعش و انجام چندین عملیات تروریستی در حمله به دستگاه امنیتی عراق و انفجارها و کشتار شهروندان اعتراف کردند و گفتند که آنها پس از آزادی عراق از چنگ داعش به یکی از کشورهای همسایه گریخته بودند و حالا برای انجام عملیات‌های تروریستی جدید به عراق بازگشته بودند.

بر اساس این بیانیه،  نیروهای اطلاعات عراق در الانبار همچنین چندین انبار سلاح و مهمات داعش شامل بمب‌های دستی، خمپاره، کمربندهای انفجاری، موشک‌های کاتیوشا، سکوهای پرتاب موشک و راکت‌های ضد زره و دیگر مهمات را توقیف کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول