اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جناح‌بازی برخی از مدیران از عوامل بروز مفاسد اقتصادی است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌کرات مشاهده کردیم که سیاسی‌کاری و جناح‌بازی برخی از مدیران از عوامل بروز فساد در حوزه اقتصاد بوده است.

جناح‌بازی برخی از مدیران از عوامل بروز مفاسد اقتصادی است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: به‌ کرات مشاهده کردیم که سیاسی‌کاری و جناح‌بازی برخی از مدیران از عوامل بروز فساد در حوزه اقتصاد بوده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: در چنین شرایطی برخی از مدیران با وجود آنکه خلاف قانون است از فعال اقتصادی خاص، حمایت می‌کنند؛ گاهی اوقات هم برخی مدیران غیرهمسو با فعال اقتصادی، با وجود آنکه فعالیت کارآفرین کاملاً قانونی است به علت این‌که از جناح مقابل است در اجرای طرح او کارشکنی می‌کنند.

 وی ادامه داد: بدتر از آن زمانی است که برخی از دستگاه‌های نظارتی دچار سیاست‌زدگی می‌شوند و به موارد تخلف افراد و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی رسیدگی نمی‌کنند.

دبیر هیأت رئیسه مجلس یازدهم خواستار آن شد که بازرسان ویژه‌ای از جانب رئیس قوه قضائیه انتخاب شوند و به استان‌ها و شهرستان‌ها اعزام شوند و پرونده‌های تخلف اقتصادی را خارج از نوبت رسیدگی کنند و ببینند که دستگاه قضایی در استان خاص چگونه پرونده تخلف اقتصادی را بررسی می‌کند.

حاجی‌دلیگانی علت به وجود آمدن روزنه‌های فساد در فعالیت‌های اقتصادی را ایجاد راه‌های فرار حین تصویب قوانین و غفلت نمایندگان مجلس دراین‌باره ذکر کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گاهی اوقات هم قانونی در مجلس تصویب می‌شود اما آیین‌نامه لازم برای پیش برد درست آن قانون از سوی دولت به‌ درستی تدوین نمی‌شود و راه قانون‌گریزی در مصوب مجلس گنجانده می‌شود.

وی یادآوری کرد که برخی از دستگاه‌های اجرایی نیز با سیاسی‌کاری به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که قانون مجلس درباره گشایش دریک فعالیت اقتصادی به‌درستی اجرانمی شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با ذکر مثال‌هایی در این‌ باره افزود: در حالی‌که در صدور مجوز برداشت استفاده از۲۲۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب شهری برای پالایشگاه و نیروگاه اصفهان ۳۰ میلیارد تومان از حقوق بیت‌المال تضییع مالی شده است، اما به دادستان و رؤسای سازمان‌های بازرسی و دادگستری استان اصفهان تذکر داده‌ام که به تخلف شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان رسیدگی کنید، توجه نشده است.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی با بیان مثال دیگری خاطرنشان کرد: در خصوص دلال‌بازی در افزایش قیمت‌های آهن‌آلات، دستگاه‌های نظارتی به دنبال مسائل کوچک و کم‌اهمیت می‌روند اما به اصل ماجرا که قطع دست دلالان عمده از بازار آهن‌آلات است توجه نمی‌کنند.

وی پرسش دیگری را از دستگاه‌های نظارتی این‌گونه مطرح کرد که چرا در موضوع پرونده شرکت آرد جرعه به مصوبه شورای تأمین قبلی استان اصفهان عمل نمی‌شود و درباره کوتاهی شورای تأمین فعلی سکوت می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی انتقاد دیگری هم داشت مبنی بر این‌که دستگاه‌های نظارتی به تخلفات ریز و کم‌اهمیت در شهرداری‌ها ورود می‌کنند اما به‌به پاره‌ای از تخلفات درشت توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول