اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تسریع در بازسازی «جاده مرگ» استان اصفهان/ مشکلات مالی و معارضین علت عدم تکمیل جاده

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان درباره تکمیل محور مبارکه به بروجن گفت: عدم تأمین منابع مالی و همچنین وجود معارضین در مسیرعامل اصلی متوقف شدن این پروژه است.

تسریع در بازسازی «جاده مرگ» استان اصفهان/ مشکلات مالی و معارضین علت عدم تکمیل جاده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، بهزاد شاهسوندی با بیان اینکه محور مبارکه-مجلسی-بروجن به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان‌های جنوبی کشور است، اظهار کرد؛ ۴۱ کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل با نگاه ویژه به‌منظور ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ‌به‌رخ، چهار خطه نمودن مسیر را در دستور کار قرارداده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان صدمات و خسارات ناشی از تصادفات جاده‌ای، را امری مهم و قابل ملاحظه دانست و گفت: سلامت عمومی جامعه، چالشی است که تلاش‌ها و اقدامات هماهنگ و یکپارچه‌ای را جهت پیشگیری‌های مؤثر و مستمر، می‌طلبد. مردم به‌طور روزانه با سیستم‌های مختلف و متعددی مواجه می‌شوند که از بین تمامی سیستم‌های مذکور، سیستم‌های عبور و مرور پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین آن است.

وی با اشاره به تصادفات ۴۸ ساعت گذشته در این محور اذعان داشت؛ با بررسی‌های به عمل آمده مهم‌ترین عامل تصادفات اخیر، خواب‌آلودگی رانندگان، عدم رعایت سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و دیگر مسائل مرتبط با ایمنی بیان شده است.

 شاهسوندی با بیان اینکه محور مبارکه–بروجن دارای بار ترافیکی سنگین و تردد بالای وسایل نقلیه است، اذعان داشت:  عملیات احداث باند دوم این محور از سال ۱۳۸۶ آغاز گردید و طی سنوات گذشته حدود ۱۵ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است. 

 معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان عدم تأمین منابع مالی و همچنین وجود معارضین در مسیر شامل اراضی کشاورزی، اراضی منابع طبیعی، فیبر نوری، لوله گاز و تیر چراغ برق و غیره را عامل اصلی متوقف شدن این پروژه در دورهٔ زمانی مشخصی دانست و گفت؛ با پیگیری‌های به عمل آمده، این اداره کل در سال ۱۳۹۷ عملیات اجرایی ۵ کیلومتر دیگر از مسیر را با قراردادی به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال آغاز کرد که متأسفانه مجدداً معارضین محور مانع از ادامه کار و فعالیت پروژه شدند.

 وی افزود جهت تکمیل این پروژه از هیچ کوششی دریغ نشده و پس از پیگیری بسیار برای باقیمانده مسیر به طول ۲۱ کیلومتر و همچنین تکمیل ۵ کیلومتر ابتدای مسیر که به صورت پراکنده کار شده بود، آزادسازی، مطالعات تکمیلی و مناقصه انجام پذیرفته است و در حال حاضر عملیات اجرایی تا حد اجرای قشر اساس، تکمیل ابنیه فنی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال توسط پیمانکار منتخب آغاز شده است.

شاهسوندی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سرعت مطلوبی برخوردار است عنوان کرد؛ جهت روسازی مسیر شامل اجرای بتن غلطکی و آسفالت، مطالعات لازم صورت گرفته که با برآورد تقریبی حدود ۴۵۰ میلیارد ریال در شرف فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است که امید است با توجه به برنامه زمان‌بندی پروژه نسبت به اجرا و تکمیل آن اقدام شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول