اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

دولتمردان خودشان را در معرض نقد قرار دهند/ در بیان نقدها باید مصداق قول سدید باشیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شاخصه های نقد منصفانه هم گفت: در نقد پذیری ما باید خودمان الگو و پرچمدار باشیم، دولتمردان هم باید در نقد پذیری الگو باشند و باید خودشان در معرض نقد دیگران قرار دهند.

دولتمردان خودشان را در معرض نقد قرار دهند/ در بیان نقدها باید مصداق قول سدید باشیم

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  با بیان اینکه حمایت از دولت ها، حمایت از رأی مردم و انتخاب مردم است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند: دأب بنده این است از دولت هایی که بر سر کار آمده اند و سرکار هستند حمایت بکنم؛ امروز هم حمایت میکنم و بعد از این هم حمایت خواهم کرد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: با توجه به دو مبنای اصلی "رشد و ارتقاء عمومی" از بستر انتخاب آزادانه و جمع، بین صیانت از رأی و انتخاب مردم و جلوگیری از خودکامگی دولت ها چند نکته قابل توجه و قابل دقت است که در این رابطه رهبر فرزانه انقلاب در این ایام هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر فرمودند "بدون رأی مردم و بدون حضور مردم و تحقق درخواست مردم خمیه نظام اسلامی سرپا نمی شود و نمی ماند".

وی با بیان اینکه قانون خط قرمز مقام رهبری در هدایت جامعه است، ادامه داد: حمایت معظم له از ساز و کارهای قانونی و قانون است از این رو بارها و بارها جلوی بی قانونی ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: راهبرد راهگشا در مواجه با دولت ها و قوای دیگر و همه مسئولان را باید از رهبر انقلاب یاد بگیریم، راهبرد دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه که راهبردی دائمی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این راهبرد شاخصه هایی دارد، گفت: دفاع واقع بینانه باهم نگری قوت ها در کنار ضعف ها است و در دفاع واقع بینانه شائبه های جناحی و حزبی نباید جایی داشته باشد.

وی ادامه داد: منفعت فردی یا کاری نیز نباید راه پیدا کند، از کلمات و جملاتی که بوی چابلوسی و تملق می دهد ما باید به شدت دوری بکنیم و آنچه که واقعاً هست، از آن دفاع کنیم. آنچه هست را در مقایسه با آنچه باید باشد در نظر بگیریم و همچنین دفاع واقع بینانه نباید برای دولت ها مسئولیت زدا باشد.

آل هاشم اضافه کرد: دفاع واقع بینانه به معنای دفاع همه جانبه نیست، آن چیزهایی که خوب انجام شده است ما از آنها دفاع می کنیم اما چیزهایی که خوب نبوده را نقد می کنیم.

دولتمردان خودشان را در معرض نقد قرار دهند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شاخصه های نقد منصفانه هم گفت: در نقد پذیری ما باید خودمان الگو و پرچمدار باشیم، دولتمردان هم باید در نقد پذیری الگو باشند و باید خودشان در معرض نقد دیگران قرار دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به برکات نقد منصفانه گفت: در نقد دولتمردان و مسئولان، خودمان را جای آنها قرار دهیم، آیا کسی در تریبونی با ادبیات خاصی ما را نقد کرد، پذیرای آن نقد هستیم؟ پس دقت کنیم مورد انتقادمون و کسی که می خواهیم از آن انتقاد کنیم به اخبار مستندات کفی در دست داشته باشیم که بعداً منجر به تکذیب یا اصلاح آن نشویم.

در بیان نقدها باید مصداق قول سدید باشیم

وی گفت: در بیان نقدها باید مصداق قول سدید باشیم یعنی اینکه بهانه به بهانه جویان ندهیم و برآیند نقد تضعیف نظام نباشد و همچنین امید و نشاط را در جامعه فراموش نکنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتقاد همراه با ارائه راه حل و راهکار و جایگزین های عملی باشد، ادامه داد: فقط شعار ندهیم، تندی نکنیم و نقدی نکنیم که هیچ راهکاری نداشته باشد و به نقد شدگان هم فرصت پاسخگویی بدهیم تا شائبه یک سویه بودن تریبون ها مطرح نشود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای هیأت دولت در آخرین سال فعالیت قوه مجریه گفت: جان کلام مقام رهبری این بود که دولت در این فرصت باقی مانده یعنی سه 100 روز و یک  65 روز برای تکمیل و ترمیم و تصحیح اقدامات 7 سال گذشته استفاده کند.

وی اضافه کرد: رهبری فرمودند هفته دولت فرصتی برای بیان صادقانه خدمات انجام گرفته و نقد درونی است، تا کارهای انجام گرفته و انجام نشده را مورد ارزیابی قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه از منظر رهبر معظم انقلاب سال پایانی دولت فرصتی برای عمل کردن به وعده هاست، گفت: معظم له توصیه هایی هم در حوزه اقتصاد داشتند، و با تاکید بر مسئله تولید، بیان فرمودند "تولید مادر و کلید اصلی هر مشکل مانند اشتغال، بیکاری، معیشت، تورم و کاهش ارزش پول ملی است" که باید دولتمردان هر چقدر در توان دارند در این رابطه تلاش کنند.

 

رژیم صهیونیستی در بن بست 

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اخبار و گزارش ها از سرزمین های اشغالی خبر از وخامت اوضاع در این منطقه دارد و رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده است، گفت: اوضاع و احوال صهیونیست ها این روزها به مراتب از هر روز بدتر است و برخی از نشانه های این اوضاع نابسامان در لابه لای اخبار و گزارش های قابل دسترسی مشاهده می شود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: یکی از این موضوعات ابتلای روزانه بیش از هزار نفر به ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی است که به نسبت جمعیت اندک آن، بسیار زیاد است.

وی گفت: چند پارگی و عدم انسجام اجتماعی ساکنان سرزمین های اشغال شده که ابتدای اشغال وجود داشته است، این روزها در قالب اعتراضات و تظاهرات مختلف خودش را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: دعواهای داخلی جناح ها و احزاب مختلف وضعیت نابسمان اقتصادی و اجتماعی را در این سرزمین ها اوج رسانده است و تظاهرات در جلوی خانه نتانیاهو هر شب ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: معترضان نتانیاهو را به سه صفت ارتشاع، فریب کاری و خیانت در امانت سرزنش می کنند و بر علیه او شعار می دهند این وضعیت در سرزمین های اشغالی بی سابقه بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نسل جدید صهیونیست ها هیچ تعلق خاطری به این سرزمین ها ندارد، گفت: مهاجرت معکوس در آن مناطق شدت یافته و ارتش رژیم صهیونیستی که پنجمین ارتش دنیا از لحاظ تسلیحات است، بیش از هر روز دیگری دچار بی نظمی شده است.

وی تاکید کرد: میزان بالای افسردگی و خودکشی در بین سربازان این رژیم که در کابوس دائمی موشک ها و حملات فلسطینیان به سر می برند، نشان از این ادعاست.

انتهای پیام/60027/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول