اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرودگاه صنعاء: ائتلاف سعودی مشتقات نفتی را آزاد نکند تا چند روز دیگر تعطیل می‌شویم

اداره فرودگاه بین المللی صنعا گفت که با ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی یمنی‌ها توسط ائتلاف سعودی، سوخت مورد نیاز برای ارائه خدمات به هواپیماهای سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه در شرف اتمام است و این فرودگاه تا چند روز دیگر تعطیل می‌شود.

فرودگاه صنعاء: ائتلاف سعودی مشتقات نفتی را آزاد نکند تا چند روز دیگر تعطیل می‌شویم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اداره فرودگاه بین المللی صنعاء امروز نسبت به عدم توانایی خود در ارائه خدمات ناوبری هوایی برای استقبال از هواپیماهای سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی در روزهای آینده به دلیل در شرف پایان بودن ذخایر مشتقات نفتی آن هشدار داد.

به گزارش شبکه المسیره، در بیانیه صادر شده توسط اداره فرودگاه صنعاء که خبرگزاری یمن (سبا) نسخه‌ای از آن را دریافت کرد، آمده است که با توجه به اقدامات خودسرانه اعمال شده توسط کشورهای ائتلاف متجاوز در جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، ذخیره گازوئیل و نفت این فرودگاه در شرف اتمام است و مقادیر موجود فقط برای چند روز نیاز کاری را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه تأکید شده است که اداره فرودگاه قادر به کار با ژنراتورها، وسایل نقلیه اطفا حریق و بقیه دستگاه‌ها و تجهیزات برای ارائه خدمات به هواپیماهای سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی نیست که روزانه وارد فرودگاه بین المللی صنعا می شوند یا آنجا را ترک می‌کنند.

در این بیانیه آمده است:«اگر کشتی‌های حامل مشتقات نفتی که ائتلاف متجاوز بیش از ۵ ماه است آن را توقیف کرده، آزاد نشوند  این امر باعث می‌شود فرودگاه به طور کامل برای پروازهای بین المللی و سازمان‌های بشردوستانه بسته شود».

در این بیانیه از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواسته شده تا به منظور تهیه مشتقات نفتی برای اطمینان از ادامه کار در فرودگاه بین المللی صنعاء و ارائه خدمات به هواپیماهای بین المللی و سازمان‌های وابسته به آن و سایر نهادهای بشردوستانه فعال در یمن ، مداخله فوری کنند.

شرکت نفت دولت نجات ملی یمن در صنعا هم اخیرا درباره وقوع فاجعه انسانی در یمن به دلیل رو به پایان بودن ذخایر سوخت این کشور با ادامه توقیف ۱۵ کشتی حامل سوخت توسط ائتلاف سعودی و ممانعت از رسیدن آن به بندرالحدیده  هشدار داد.

شرکت نفت یمن، سازمان ملل و ائتلاف عربی را مسئول اوضاع پیش روی یمن با تعطیلی کامل بخش‌های حیاتی در نتیجه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی خوانده است.

سازمان ملل متحد در جیبوتی مقر بازرسی و تأیید کالاهایی را دایر کرده است که به سمت بنادر تحت کنترل دولت نجات ملی یمن می‌رود  تا اطمینان حاصل شود که تحریم سازمان ملل در زمینه تسلیحات نقض نشده است.

عربستان سعودی در راس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴  با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول