اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رسول پناه: با گلایه های گل محمدی موافق بودیم/برای مدیریت پرسپولیس کوچکم چون باج نمی دهم

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: ترابی مشکل خاص خانوادگی دارد، اگر این مشکل حل شود در پرسپولیس می ماند.

رسول پناه: با گلایه های گل محمدی موافق بودیم/برای مدیریت پرسپولیس کوچکم چون باج نمی دهم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی رسول پناه درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: باید به زمانی که سرپرستی باشگاه را برعهده گرفتم بازگردم. در آن زمان جو بدی در باشگاه به دلیل بدهی‌ها، تعهدات پرسپولیس، و پرونده های خارجی و به ویژه عدم درآمدزایی حاکم بود. پس از مدتی کرونا هم شرایط بدی را برای اقتصاد کشورمان ایجاد کرد.

وی افزود: با همراهی کارگزار توانستیم به درآمد پایداری برسیم و بیشتر تعهدات خود را حل کنیم. کارگزار تا پایان تیر 40 میلیارد به ما پرداخت کرد تا بتوانیم بخشی از بدهی ها را بپردازیم. پس از 50 سال سند ورزشگاه درفشی فر به نام پرسپولیس شد و ورزشگاه شهدای گمنام هم به ما تعلق گرفت. املاکی هم در  چیذر داشتیم که مربوط به دوران ریاست محمد رویانیان بود. این موضوع را هم حل کردیم و انشاءالله آنها هم به مالکیت باشگاه در روزهای آینده درمی آیند.

تغییر شائبه برانگیز داوری سبب گلایه گل محمدی شد

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره گلایه های اخیر یحیی گل محمدی توضیح داد: قبل از دربی اتفاق هایی افتاد که حق به ویژه در زمینه داوری با گل محمدی بود. دو روز قبل از این بازی داور تغییر کرد و بار دیگر داور عوض شد. این موضوع شائبه هایی را ایجاد کرد که سبب گله مندی یحیی شد. بحث مهم تر این بود که استقلال هم مانند تیم ما پیشنهاد داد بازی نیمه نهایی به تعویق بیفتد.

در لیگ قهرمانان بحث افتخار ملی مطرح است و به همین دلیل می خواستیم دربی به تعویق بیفتد

رسول پناه ادامه داد: 10،15 روز دیگر باید در لیگ قهرمانان بازی کنیم و البته برای مذاکره با بازیکنان جدید هم وقت نداشتیم. بازیکنان هم کمی خسته بودند و می خواستیم در لیگ قهرمانان با قدرت بازی کنیم زیرا در این رقابت ها بحث افتخار ملی است و به همین دلیل درخواست کردیم با توجه به فشاری که روی بازیکنان وجود دارد، دربی به تعویق بیفتد.

پنالتی سرنوشت یک بازی را مشخص می کند اما شایستگی یک تیم را مشخص نمی کند

وی تصریح کرد: همه از پرسپولیس توقع برد و کسب جام دارند. گل محمدی یکی از مربیان فنی فوتبال ما است و افتخار می کنیم وی جزو خانواده پرسپولیس است. پس از باخت به دربی جو سنگینی علیه گل محمدی راه افتاد. هرچند پنالتی سرنوشت یک بازی را مشخص می کند اما شایستگی یک تیم را مشخص نمی کند. همانگونه که تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 1994 با هدر رفتن پنالتی روبرتو باجو قهرمانی را از دست داد. این شرایط خیلی مهم است.

با گلایه های گل محمدی موافق بودیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره گلایه های بازیکنان از مدیریت و نشان دادن این موضوع از طریق یک پست مشترک توضیح داد: این موضوع برای یک ماه و نیم پیش است. من با گل محمدی موافق بودم و به همین دلیل درخواست کردیم هیات مدیره خیلی سریع مشخص شود. این کار در حوزه اختیارات وزارت ورزش است و گلایه هم کردیم. بازیکنان هم پستی را منتشر کردند. حتی ما از گل محمدی تشکر کردیم که با آنها صحبت ها به ما کمک کرد.

روز گذشته در تمرین پرسپولیس وحدت و همدلی ایجاد شد

رسول پناه خاطرنشان کرد: گل محمدی مربی بااخلاق و صبوری است. بهتر است دلیل گلایه هایش را پس از بازی از خودش بپرسید. روز گذشته با وی جلسه ای برگزار کردم و اکنون مشکلی نیست. فشار زیادی روی یحیی وجود دارد و برخی هم از طریق مختلف این مربی را تحت فشار گذاشتند. به نظر من پس از دربی حاشیه ها بیشتر می شود اما الحمدالله با وحدت و همدلی که روز گذشته در تمرین ایجاد شد، امیدواریم تیم بزرگ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بدرخشد و قهرمانی پنجم را هم به دست بیاورد.

با برخی بازیکنان مدنظر گل محمدی صحبت کردیم و وی در پرسپولیس می ماند

وی درباره اینکه آیا گل محمدی فصل آینده هم در پرسپولیس می ماند یا خیر، گفت: قطعا کادرفنی فعلی فصل آینده هم در تیم ما می ماند زیرا گل محمدی و دستیارانش مورد حمایت ما هستند. وی فهرست نفرات مدنطرش را هم در اختیار ما قرار داده است. زمان نقل و انتقالات شش شهریور است و ما با برخی از این بازیکنان تماس گرفتیم. قرار شد پس از تاسوعا و عاشورا هم با برخی بازیکنان دیگر مذاکره کردیم و به زودی با آنها به توافق می رسیم.

برخی بازیکنان قبول نکردند مبلغ قراردادشان افزایش یابد

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان توضیح داد: باید از بازیکنان تشکر کنم زیرا جانانه زحمت کشیدند و با مردانگی و صبوری شرایط باشگاه را درک کردند. آنها با توجه به قرارداد های شان با ما ساختند و حتی برخی از این نفرات با ما راه آمده و قبول نکردند با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده است، قراردادشان افزایش یابد.

ترابی در صورت دریافت نکردن 90 درصد قرارداد تا یک بازی قبل از پایان فصل می توانست فسخ کند

رسول پناه ادامه داد: پنج بازیکن ما بندی در قراردادشان وجود دارد که اگر از یک تیم خارجی پیشنهاد داشته باشند می توانند با پرداخت درصد یا مبلغی از پرسپولیس جدا شوند. این بند ما را در شرایط سختی قراردا د اما مربوط به مدیران قبلی است. در قرارداد مهدی ترابی بندی آمده است که اگر تا یک بازی قبل پایان فصل 90 درصد قراردادش را دریافت نکند، آن را یک طرفه فسخ کرده و از پرسپولیس جدا شود.

بالاترین پرداختی را به بازیکنان داشته ایم

وی ادامه داد: پرسپولیس بالاترین پرداختی را به بازیکنان داشته و تا امروز هم پاداش ها به جز پاداش پایان فصل را پرداخت کردیم. حتی مبالغی که از سال های قبل طلب داشتند پرداخت کردیم. برخی بازیکنان 85 و برخی هم بالای 90 درصد قرارداد امسال خود را دریافت کرده اند. مثلا بشار رسن با وجود مطالباتی که از سال های پیش دارد برای امسال 92 درصد مبلغ قراردادش را گرفته است.

مشکل خانوادگی ترابی حل شود در پرسپولیس می ماند
سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره فسخ قرارداد ترابی توضیح داد: وی امروز به سازمان لیگ رفت و برای فسخ قرارداد اقدام کرد. ترابی مشکل خاص خانوادگی دارد اما 2،3 ساعت پیش با من صحبت کرد و گفت اگر این مشکل حل شود در پرسپولیس می ماند. دریافت نکردن 90 درصد قرارداد یک بحث است و بحث دیگر هم این است که ترابی می خواهد به یک باشگاه قطری برود. ترابی یکی از بازیکنان بااخلاق، فنی، ماخوذ به حیا و افتخار پرسپولیس است. وی تاکنون فسخ نکرده بلکه فسخ قراردادش را ثبت کرده است. مانند اینکه یک نفر شکایت خود را از فرد دیگری ثبت می کند.

رسول پناه درباره انتخاب یحیی گل محمدی و مهدی ترابی به عنوان برترین سرمربی و بازیکن فصل از نظر مخاطبان برنامه «فوتبال برتر» گفت: همین موضوع نشان از لیاقت تیم پرسپولیس می دهد و من به گل محمدی و ترابی تبریک می گویم.


با 5 بازیکن مدنظر گل محمدی مذاکره می کنیم

وی درباره مذاکره با بازیکنان مدنظر گل محمدی گفت: با 5 بازیکنی که کادرفنی معرفی کرده است مشغول مذاکره و رایزنی هستیم. روز گذشته با برخی از این بازیکنان صحبت کرده و با برخی دیگر هم فردا صحبت می کنیم. فکر می کنم جذب بازیکن جدید تا پایان هفته نهایی می شود.

توافق ابتدایی را برای تمدید قرارداد بشار رسن انجام داده ایم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره تمدید با بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده است، توضیح داد: یکی از این نفرات بشار رسن است. وی هم بازیکن بااخلاق و ماخوذ به حیایی است که سبب افتخار پرسپولیس شده است. توافق ابتدایی را با مدیربرنامه اش انجام داده ایم. تاکنون 92 درصد مطالبات بشار را پرداخت کرده ایم اما از سال های پیش مطالباتی دارد که آن را هم پرداخت کرده و به زودی تمدید قراردادش را نهایی می کنیم.

منتظر هستیم علیپور در این یکی دو روز با ما قرارداد ببندد

رسول پناه ادامه داد: بحث ما با علی علیپور است که قراردادش تمام شده و روز گذشته هم به تمرین نیامد. علی هم بازیکن فنی، بااخلاق و گلزن ما است که به دلیل تمام زحماتش از وی تشکر می کنم. امیدوارم هرچه سریع تر به باشگاه بیاید و برای ادامه همکاری توافق کنیم. منتظر هستیم در این یکی دو روز با ما قرارداد ببندد تا در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.

اگر درخواست یک بازیکن بیش از حد باشد، تمرکز کل تیم و سایر بازیکنان به هم می خورد

وی افزود: به جز بشار و علیپور سایر نفرات با پرسپولیس قرارداد دارند اما در قرارداد سایر نفرات بند جدایی در صورت پیشنهاد خارجی وجود دارد. سعی می کنیم تمام بازیکن ها را حفظ کنیم اما باید به توافقی منطقی برسیم. اگر درخواست یک بازیکن بیش از حد باشد، تمرکز کل تیم و سایر بازیکنان به هم می خورد.

در پرداختی کارگزار تاخیر افتاد

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره انتقاد برخی بازیکنان این تیم از بی صداقتی مدیران باشگاه اظهار داشت: همیشه آدم شفافی بوده ام و تمام مسائل را با بازیکنان در میان گذاشته ام. کارگزار با ما قرارداد دارد و طبق تاریخ باید به پرسپولیس پول بدهد. برخی مواقع در پرداختی های کارگزار تاخیر می افتد که این موضوع هم به دلیل مشکلات کارگزار بود. البته باید به این شرکت هم حق داد زیرا با توجه به غیبت هواداران در ورزشگاه، درآمدزایی برای کارگزار هم سخت شد.

نتیجه فشار برای جذب بازیکن خارجی را اکنون می بینید

رسول پناه درباره اینکه یکی دو بازیکن فهرست مدنظر گل محمدی به تیم های دیگر رفته اند، گفت: اکنون باید هواداران و باشگاه یکپارچه شوند و در زمان نقل و انتقالات هواداران پرسپولیس از باشگاه حمایت کنند. وقتی فشار روی تیم باشد، نمی توانیم دست بالا را بگیریم. اگر یادتان باشد در زمان مدیریت قبلی برای جذب بازیکن خارجی تحت فشار قرار گرفتیم و نتیجه اش را هم الان می بینید. البته ما در آن زمان هم عضو هیات مدیره بودیم.

دو سه باشگاه پولدار به بازیکن پیشنهاد می دهند و تمرکز سایر باشگاه ها هم برهم می ریزد

وی افزود: نگرانی هواداران را درک می کنم زیرا آنها عاشق پرسپولیس هستند. اجازه بدهید با صبوری و متانت بحث نقل و انتقالات را حل کنیم. بازیکنی هم که می خواهد به پرسپولیس بیاید، باید به این تیم تعصب داشته باشد. من از بازیکنی اسم نمی برم اما دو سه باشگاه پولدار به بازیکن پیشنهادی می دهند که تمرکز سایر باشگاه ها هم به هم می خورد. با برخی بازیکنان که صحبت کردم گفتند نمی خواهیم به خاطر پول پرسپولیسی شویم و با عشق می خواهیم به این تیم بیاییم.

لازمه ورود به پرسپولیس عشق به این تیم است

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: لازمه ورود به پرسپولیس عشق به این تیم است. بازیکنی که دنبال پول است می تواند به تیم دیگری برود اما پرسپولیس تیم بزرگی است که با تیم های دیگر خیلی متفاوت است. نقل و انتقالات از شش شهریور شروع شد و برخی بازیکنان هم گفتند پس از تاسوعا و عاشورا صحبت کنیم. هیات مدیره واقعا پیگیر است و حتی در ایام عزاداری هم نقل و انتقالات را پیگیری کردیم اما هرچیزی را نمی توان رسانه ای کرد. شبانه روز پیگیر هستیم و تمام فکر و ذهن مان درگیر است.

رغبتی مسئول نقل و انتقالات در هیات مدیره پرسپولیس است
رسول پناه افزود: اجازه بدهید اسم باشگاهی که چندین برابر ما به بازیکن پیشنهاد می دهد نیاورم. پس از شیوع ویروس کرونا برخی بازیکنان به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، قرارداد خود را بخشیدند. با جوی که اکنون راه افتاده تمرکز همه به هم می ریزد. علی رغبتی به عنوان مسئول نقل و انتقالات در هیات مدیره فعالیت می کند. البته همه هیات مدیره درگیر هستند اما رایزنی ها با رغبتی است و نتیجه هم در هیات مدیره مشخص می شود.

از زحمات هاشمی تشکر می کنم زیرا همکاری سازنده ای با پرسپولیس داشت

وی درباره معرفی اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس تصریح کرد: غلامعلی محمد علیپور که یکی از مدیران باسابقه ورزشی است و در چند فدراسیون رئیس بوده یکی از اعضای جدید هیات مدیره است. فیاض هم در مدیریت ورزشی سابقه خوبی دارد و اکنون هم شهردار منطقه 18 تهران است. باید از زحمات مهرداد هاشمی هم که استعفاء داده است تشکر کنم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره غیبت مهرداد هاشمی در جلسات اخیر هیات مدیره پرسپولیس توضیح داد: وی در تمام جلسات حاضر بود اما یک جلسه را به دلیل جراحی از دست داد. هاشمی همکاری سازنده ای با هیات مدیره داشت. همچنین از علی رغبتی که زحمات زیادی برای پرسپولیس می کشد، تشکر کنم.

نگرانی هواداران را درباره ترابی درک می کنیم

رسول پناه درباره نگرانی هواداران از جدایی مهدی ترابی گفت: پس از اینکه یکی دو روز بگذرد، ما درباره وضعیت ترابی گزارش می دهیم. نگرانی هواداران را هم درک می کنیم اما ترابی به من گفت به من زمان بدهید. فسخ قراردادش یک قصه است و ادامه همکاری قصه دیگر. ترابی از بند قرارداد خود فسخ کرده است.

وی درباره اینکه آیا با بازیکن جدیدی به توافق رسیده است، اظهار داشت: تاکنون جذب بازیکنی قطعی نشده است. امروز مذاکرات را انجام می دهیم و اگر به توافق نهایی برسیم، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

متمم قرارداد بیرانوند در سازمان لیگ ثبت نشده است

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا بیش از یک میلیارد تومان از اصل مبلغ قرارداد علیرضا بیرانوند را کاهش داده است، توضیح داد: قرارداد بیرانوند متممی داشت که در سازمان لیگ ثبت نشده بود. به همین دلیل از لحاظ قانونی نمی توانستیم این مبلغ را پرداخت کنیم و حتی با ارسال نامه ای به سازمان بازرسی چنین موضوعی را اعلام کردیم. ما آنچه قانونی است پرداخت می کنیم. بیرانوند یکی از دروازه بان های خوب فوتبال ایران و پرسپولیس بوده که باید مطالباتش را مانند سایر بازیکنان پرداخت کنیم.

زحمات بیرانوند را جبران می کنیم

رسول پناه درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس قرار نیست پول متعلق به علیرضا بیرانوند که مربوط به پس از جدایی وی است، پرداخت کند، گفت: این بحث مطرح شد اما در جلسه هیات مدیره آن را مطرح می کنیم تا پول به بیرانوند پرداخت شود و زحماتش را جبران کنیم.

10،15 سال فوتبال بازی کردم و عامل ورودم به پرسپولیس دوستی با جعفر کاشانی بود

وی با اشاره به سوابق فوتبالی اش توضیح داد: من 10،15 سال فوتبال بازی کردم. مدتی در تیم نیروی دریایی بودم اما می دانید در قدیم پدر و مادرها به بچه های شان می گفتند به دنبال درس خواندن برو. در باشگاه شاهین با جعفر کاشانی دوست شدم و ورود من هم به پرسپولیس به دلیل دوستی ام با کاشانی بود. ضمن اینکه مدیرعامل چندین شرکت بوده و در کنار آن فوتبالیست بودم. وی رزومه مرا گرفت و تحویل مجمع باشگاه پرسپولیس داد که برای اولین بار برای انتخاب به عنوان عضو اصلی هیات مدیره قبول نشدم و به عنوان عضو علی البدل وارد هیات مدیره شدم.

وزیر به شوخی گفت دندان مرا درست کن

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: پس از فوت کاشانی به عنوان عضو اصلی هیات مدیره روی کار آمدم. مطب دندانپزشکی هم ندارم اما در ورامین درمانگاه دارم. حتی یک روز وزیر ورزش با من شوخی کرد و گفت اگر دندانپزشک هستی، دندان مرا درست کن. چندین سال است طبابت نمی کنم و کارشناس رسمی قوه قضائیه هستم.

رسول پناه درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش گفت: ما پول دستیاران برانکو را پرداخت کرده ایم و 30 درصد از مطالبات خودش هم تاکنون پرداخت شده است. باید در فرصت مانده باقی مانده طلبش را هم بپردازیم. جدا از مطالبات وی هزینه های باشگاه را هم داریم و می دانید برای جذب بازیکن و سفر تیم به قطر برای حضور در لیگ قهرمانان پول نیاز داریم. AFC اعلام کرده برای پروازها خود باشگاه هزینه کند و هزینه اقامت را کنفدراسیون می دهد.

برای کالدرون هیات مدیره مقصر نبود

وی افزود: پروونده ماریو بودیمیر به همراه گابریل کالدرون و دستیارانش اکنون به دادگاه CAS رفته است. طبق حق مان به این دادگاه اعتراض کردیم. برای کالدرون هیات مدیره مقصر نبود. وقتی وی اعلام فسخ قرارداد کرد، 20 روز برای پرداخت مطالباتش مهلت داشتیم اما پنج روز دیرتر یعنی 25 ژانویه این کار را انجام دادیم. 

تهیه منابع ارزی و بحث تحریم ها مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است

رئیس هیات مدیره پرسپولیس خاطرنشان کرد: باید در زمان مقرر پول برانکو را بدهیم در غیر این صورت محروم می شویم. منتظر هستیم در روزهای آتی از منابع مالی مان طلب وی تامین شود. تهیه منابع ارزی و بحث تحریم ها مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است. اکنون نمی توانیم یورو به حساب برانکو واریز کنیم زیرا احتمال دارد این پول را در بانک نگه دارند.

تا 22 شهریور فرصت پرداخت پول برانکو را داریم

رسول پناه ادامه داد: به همین دلیل پول را به شکل ریال عمان به این حساب واریز می کنیم و برای اینکه این پول به یورو تبدیل شود، کارمزد تبدیل را هم پراخت می کنیم. ما تا 22 شهریور فرصت داریم پول برانکو را بدهیم.

برای تمدید قرارداد اوساگونا منتظر تصمیم کادرفنی هستیم

وی درباره احتمال تمدید قرارداد سایر بازیکنان خارجی پرسپولیس به جز بشار رسن گفت: این موضوع به نظر سرمربی بستگی دارد. قرارداد اوساگونا تا پایان فصل بود و اکنون منتظر نظر کادرفنی هستیم. رادوشویچ با پرسپولیس قرارداد دارد.

فردا نامه شکایت خود از استوکس را به فیفا می دهیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت پرونده آنتونی استوکس توضیح داد: شکایت خود را به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اعلام کردیم. این موضوع در قرارداد آمده است اما می خواهیم به فیفا هم شکایت کنیم و احتمال دارد فردا نامه شکایت خود را بفرستیم.

اولویت مان پرداخت مطالبات برانکو است

رسول پناه درباره پرداخت 150 هزار دلار به این بازیکن ایرلندی گفت: این موضوع در زمان مدیریت من نبوده است و تاکنون هم به آن هواداری که چنین مبلغی پرداخته پول نداده ایم. نه تنها به وی بلکه به خیلی افراد دیگر هم طلب داریم اما اولویت مان پرداخت مطالبات برانکو است اما در ادامه پول این دوستان را هم پرداخت می کنیم.

متمم قرارداد بیرانوند در سازمان لیگ ثبت نشد و من هم نمی توانم آن را پرداخت کنم

وی درباره متمم قرارداد بیرانوند با پرسپولیس گفت: این متمم در زمان مدیریت انصاری فرد امضاء شد اما روزی که بیرانوند نزد من آمد گفتم باید این متمم در سازمان لیگ ثبت شود و هر کمکی هم از دست باشگاه بربیاید، انجام می دهم. خود بیرانوند گفت مشکلی ندارم و به سرعت این متمم را در سازمان لیگ ثبت می کنم. به وی گفتم هر وقت این کار را انجام دادی، من هم متمم را پرداخت می کنم اما وقتی سازمان لیگ آن را ثبت نکرد، گفتم من هم نمی توانم این مبلغ را پرداخت کنم.

متمم بدون نظر هیات مدیره بوده است

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: در قرارداد بازیکنان آمده تمام متمم ها پس از ثبت در سازمان لیگ قابل پرداخت است. بیرانوند به هر دلیلی این کار را انجام نداد یا باشگاه چنین کاری نکرد. ما دنبال مقصر نیستیم زیرا در آن زمان مدیرعامل نبودم. مهم این است متمم در سازمان لیگ ثبت نشده بود. سازمان بازرسی گفت اگر هیات مدیره قبول کند، می توانید متمم را به بیرانوند بدهید اما این موضوع برای زمان انصاری فرد و بدون نظر هیات مدیره بوده است.

نگفتیم پول بیرانوند برای 6،7 بازی پایان فصل را نمی دهیم

رسول پناه تصریح کرد: من نه متمم و نه حتی اصل قرارداد بیرانوند را دیده بودم. بحث ما این است باید شکل قانونی پرداخت متمم طی شود. درباره کسر اصل قرارداد به دلیل بازی نکردن وی در 6،7 بازی پایانی نگفتم این پول را نمی دهیم بلکه گفتیم تمام آفرها را بررسی کرده و با احتساب این بازی ها تمام پول را تقدیم می کنیم زیرا وی برای پرسپولیس زحمت کشیده است.

متمم قرارداد بیرانوند نباید به هیات مدیره بچسبد

وی توضیح داد: متممی که بیرانوند از آن صحبت می کند نباید به هیات مدیره بچسبد زیرا در زمان امضای آن انصاری فرد مسئول اجرایی باشگاه بود. درباره اینکه بیرانوند می گوید باشگاه مرا به بلژیک فرستاد هم باید بگویم 10 بار از وی درخواست کردیم تا پایان فصل با تیم بماند اما چنین موضوعی را قبول نکرد. حتی پیشنهادهای خارج از عرفی به باشگاه داد که به بیرانوند گفتم اجازه بده شان پرسپولیس حفظ شود.

وقتی از بیرانوند خواستیم تا پایان لیگ قهرمانان با پرسپولیس بماند،تقاضای ماهانه 50 هزار یورو داشت

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: آنتورپ 2 بار به ما نامه داد و از رفتار بیرانوند به دلیل تغییر مدیربرنامه هایش شاکی شد. این باشگاه گفت تکلیف ما با چه کسی است که گفتم با پرسپولیس طرف هستید. بیرانوند حتی به باشگاه بلژیکی گفته بود مبلغ را تا حدی بالا ببر و من همین امروز به آنتورپ می آیم. من هم گفتم آداب و رسومی بین باشگاه ها وجود دارد. حتی وقتی از وی درخواست کردیم تا پایان لیگ قهرمانان کنار ما بماند، قبول نکرد و گفت پرسپولیس باید ماهانه 50 هزار یورو به من بدهد.

برای اینکه به آنتورپ خسارت ندهیم اقدام کردیم

رسول پناه توضیح داد: بیرانوند تمام کارهایش را خودسرانه انجام می داد درحالیکه این انتقال از سوی باشگاه پرسپولیس انجام شده بود. پس از اینکه دو بار به بلژیک نرفت، نامه ای به آنتورپ ارسال کرده تا مجبور نشویم جای دریافت پول به این باشگاه خسارت بدهیم. آنتورپ در نامه اش به پرسپولیس اعلام کرد چه وضعیتی است که بیرانوند هر وقت بخواهد برای سفر اقدام می کند درحالیکه باید تاریخ را به ما بگویید. وی تا 11 تیر با ما قرارداد داشت و پرسپولیس تنها برای تست پزشکی دادن به علیرضا فرصت داد اما پس از اینکه به بلژیک رفت دیگر برنگشت. 

برای پرداخت پول باید مصوبه قانونی هیات مدیره را می گرفتیم 

وی ادامه داد: بیرانوند گفته است اگر پس از این تاریخ بخواهم برای پرسپولیس بازی کنم، به جز آن پول ماهیانه باید 50 هزار یورو به من بدهید. با توجه به اینکه در هشت بازی پایانی ما هم حضور نداشت، باید برای پرداخت پول این بازی ها مصوبه قانونی هیات مدیره را می گرفتیم. شکی نیست بیرانوند بازیکنی ارزشمند و عزیز ما است اما باید مقابل هوادار هم پاسخگو باشیم. اکنون هم مشکلی نیست و تمام معوقات بیرانوند را به وی می دهیم.

 برای پرداخت مطالبات برانکو پول بیرانوند به دردمان خورد اما وجودش اهمیت بیشتری داشت

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: قبل از شیوع کرونا قرار بود بیرانوند از 11 تیر بازیکن آنتورپ باشد اما پس از آن تاریخ طبق قانون فیفا طرفین باید با هم توافق می کردند و ما هم می خواستیم بیرانوند تا پایان لیگ بماند که  این موضوع تابع بخشنامه ای بود. در جریان امضای قرارداد بیرانوند با آنتورپ نبودم. هرچند برای پرداخت مطالبات برانکو پول وی به دردمان خورد اما وجودش برای ما اهمیت بیشتری داشت زیرا بیرانوند دروازه بان اول پرسپولیس است.

آنتورپ با زبان بی زمانی ما را تهدید کرد

رسول پناه خاطرنشان کرد: 25 اسفند 98 بیرانوند باید در تست پزشکی شرکت می کرد تا پس از آن ما از آنتورپ 200 هزار دلار بگیریم اما این موضوع به کرونا خورد. پس از گذشت مدتی به دلیل اینکه علیرضا نمی توانست در تست شرکت کند، احساس کردیم آنتورپ مشغول زاویه گرفتن علیه پرسپولیس است و نامه های این موضوع هم موجود است. در یک نامه با زبان بی زبانی ما را تهدید کرد. برای اینکه باشگاه بلژیکی بهانه نگیرد، شکل قانونی کار را طی کردیم.

بیرانوند به ما بگوید متمم یک و نیم میلیاردی از کجا درآمده است؟

وی افزود: بیرانوند به ما بگوید متمم یک و نیم میلیاردی از کجا درآمده است؟ طبق قرارداد وی در صورت دریافت پیشنهاد خارجی برای جدایی باید 700 هزار دلار به پرسپولیس پرداخت می کرد.  معلوم نیست وی و انصاری فرد این متمم را کجا نوشته اند که در اصل قرارداد وجود ندارد. هرجا هم دنبال اصل قرارداد گشتیم، پیدا نکردم.  اکنون دوره انصاری فرد و عرب نیست بلکه باید کارها را قانونی انجام بدهیم. شکل قانونی هم این است بیرانوند به کمیته انضباطی شکایت کند و ما هم به این شکایت اعتراض نخواهیم کرد.

من برای مدیریت پرسپولیس کوچک هستم زیرا به کسی باج نمی دهم

سرپرست باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: بیرانوند با احساسات مردم بازی می کند. حرف وی درباره اینکه من برای مدیریت پرسپولیس کوچک هستم درست است زیرا به کسی باج نمی دهم. در این باشگاه مدافع هوادار هستم اما این پول برای هوادار است. بیرانوند هم عزیز ما است و خیلی هم زحمت کشیده اما هر بحثی باید در چارچوب خودش طی شود.

قرارداد بیرانوند «اِنقلت‌های» زیادی داشت

رسول پناه در گفتگو با برنامه فوتبال برتر توضیح داد:  دیناروند هم محاسبه کرد و این قرارداد «اِنقلت‌های» زیادی داشت و شکل آن ایراد دارد. برای خسارت ندیدن باشگاه برای پیوستن به آنتورپ شکل قانونی را رعایت کردیم. اصلا نگفتم امضای انصاری فرد پای متمم را قبول ندارم اما آن را ندیده بودیم. خود علیرضا هم کپی آن را به ما داد و اصل متمم را ندیده ایم. حتی بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس هم این متمم را نگارش نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول