اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشگاه علمی کاربردی آموزش‌های مجازی را تقویت می‌کند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از اسفندماه پارسال، آموزش‌های مجازی را آغاز کرد و امسال نیز این آموزش‌ها را تقویت می‌کند.

دانشگاه علمی کاربردی آموزش‌های مجازی را تقویت می‌کند

محمدتقی قربانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی چون کارآفرین و مبتنی بر مهارت‌آموزی و شغل است، حتماً دانشجویان آن باید در محیط کارورزی هم آموزش ببینند و این امر فرصت بهتری را برای اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال جاری نسبت به پارسال ۲۰ درصد بیشتر بوده است و آنها شانس بیشتری برای یافتن شغل دارند و البته آمادگی بهتری نیز برای پیدا کردن شغل در دوران تحصیل در آنها ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با بیان اینکه ۱۱ مرکز علمی کاربردی در استان فعال است، گفت: برخی مراکز در کارخانه‌ها فعالیت دارند که هم کار تولید و هم کار آموزش را در شرایط نامساعد اقتصادی فعلی انجام می‌دهند و دانشجو در محل کارش آموزش می‌بیند.

قربانیان افزود: تمرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی روی رشته‌های کاردانی بوده که در سایر دانشگاه‌ها تقریباً به صفر رسیده است و این نقیصه را دانشگاه علمی کاربردی رفع می‌کند تا به جامعه و بخش‌های مختلف، دانشجویان کارآزموده تحویل دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل ساختار خود، از اسفندماه آموزش‌های مجازی را پس از شیوع ویروس کرونا آغاز و جزو نخستین دانشگاه‌هایی بود که در این حوزه ورود کرد.

قربانیان بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید نیز آمادگی داریم تا کلاس‌های تئوری را در بستر الکترونیک انجام دهیم و سامانه‌ای در این زمینه طراحی شده است تا آموزش‌ها بر بستر الکترونیک و به‌خوبی ارائه شود.

او اضافه کرد: تولید محتوا در حوزه مجازی نیز انجام شده است؛ مراکز نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال رشد و توسعه است و استارتاپ‌ها و رویدادهای شتاب را برگزار می‌کنند تا در مسیر رشد و شکوفایی استعدادها و توجه به خلاقیت میان دانشجویان و دانشگاهیان کارهای جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول