اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمبود زمین برای ساخت‌وساز در سرخه/ سودجویان املاک و زمین‌ها را خریداری و رها می‌کنند!

شهردار سرخه با اشاره به کمبود زمین برای ساخت‌وساز در سرخه گفت: سودجویان حوزه مسکن، امروز املاک و زمین‌ها را خریداری کرده و به حال خود رها می‌کنند.

کمبود زمین برای ساخت‌وساز در سرخه/ سودجویان املاک و زمین‌ها را خریداری و رها می‌کنند!

مصطفی نطنزی، شهردار سرخه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه درباره گلایه‌های مردم سرخه از گرانی مسکن در این شهر اظهار کرد: مردم امروز دچار مشکل کمبود زمین برای ساخت‌وساز در حوزه مسکن هستند و باید دنبال راهکاری مؤثر در این بخش بود؛ چراکه سازندگان با سنجیدن شرایط، به این امر اقدام خواهند کرد.

او اضافه کرد: در این بخش، افرادی سودجو هم حضور دارند که فقط به فکر جیب و منافع شخصی خود و در تلاش برای تصاحب زمین‌ها به قیمت‌های موردنظر خود هستند؛ البته باید جلوی آن‌ها گرفته شود و فکری به حال آن‌ها کرد.

شهردار سرخه بیان کرد: سودجویان حوزه مسکن، امروز افرادی هستند که املاک و زمین‌ها را خریداری کرده و به حال خود رها می‌کنند یا پس از خرید با مبالغ بالاتر بفروش می‌رسانند و همین اقدام آن‌ها گرانی مسکن را به دنبال خواهد داشت.

نطنزی گفت: در این میان، افرادی نیز هستند که در حال خرید و بازسازی خانه‌های قدیمی در بافت فرسوده بوده و این اقدام مطلوبی در جهت نوسازی و پیشرفت شهر خواهد بود و رونقی به ساخت‌وساز خواهد داد؛ این افراد را باید از فهرست سودجویان جدا کرد.

او گفت: سرانه مسکونی در سطح شهر باید رعایت شود و از طرفی ظرفیت منازل مسکونی نیز محدود بوده؛ اما حضور مهاجران و افراد غیربومی که افراد قابل‌احترامی نیز هستند، یکی از عوامل کمبود منازل مسکونی در شهر سرخه است.

شهردار سرخه اضافه کرد: وقتی تعداد مهاجران افزایش می‌یابد؛ به‌تبع آن، کمبود منزل برای اجاره افراد بومی نیز افزایش یافته و در نتیجه جوانان سرخه‌ای که به تشکیل خانواده اقدام کرده‌اند، برای تأمین منزل مسکونی دچار مشکل خواهند شد.

ضدعفونی شهر ادامه دارد

شهردار سرخه همچنین در خصوص اقداماتی که این روزها در دستور کار شهرداری قرار دارد، اظهار کرد: با اعلام ستاد کرونا به شهرداری، ضدعفونی شهر توسط عوامل شهرداری خصوصاً در پارک‌ها و مکان‌هایی که محل حضور و عبور و مرور مردم بوده، در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ضدعفونی و گندزدایی وسایل بازی کودکان در پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی با توجه به اینکه در برخی پارک‌ها مسافران تابستانه نیز حضور یافته و در آنجا اسکان می‌یابند، به‌صورت مستمر و روزانه انجام می‌گیرد.

شهردار سرخه با اشاره به عزاداری‌های محرم گفت: فقط اطلاع‌رسانی برای عدم تجمع بر عهده شهرداری بوده و جلوگیری از برگزاری مراسم جزو وظایف شهرداری نیست و این کار توسط رئیس ستاد کرونا که فرمانداری شهرستان است، صورت می‌گیرد.

نطنزی با بیان اینکه اقدام همشهریان در خصوص برگزاری مراسم عزاداری همراه با رعایت پروتکل‌ها بوده است، گفت: مسؤولیت این موارد با ستاد شهرستانی کرونا است.

جولان سگ‌های ولگرد در شهر

وی در خصوص جولان سگ‌های ولگرد در شهر و درخواست مردم مبنی برای جمع‌آوری کردن آن‌ها گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد جزو وظایف شهرداری است و ما موظف به پاک‌سازی آن‌ها در شهر هستیم. از زمان تصدی بنده، حتی یک سگ هم کشته نشده و به‌صورت زنده‌گیری حدود ۵۰ قلاده سگ جمع‌آوری و در محل دیگری آزادسازی شدند.

شهردار سرخه افزود: درخواست ما از مردم این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، رعایت فاصله اجتماعی در میوه‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، دفاتر خدماتی و خودداری از برگزاری غیرضروری، در جهت ایجاد و پایداری سلامت و امنیت روانی در شهرستان با مسؤولان همکاری کنند.

انتهای پیام/74030/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول