اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

قدردانی شورای هیأت‌های مذهبی کشور از برگزارکنندگان مجالس محرم

شورای هیأت‌های مذهبی کشور بعد از اتمام عزاداری‌های دهه اول محرم با صدور بیانیه‌ای از تلاش برگزارکنندگان مجالس حسینی و هیأت‌های مذهبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد.

قدردانی شورای هیأت‌های مذهبی کشور از برگزارکنندگان مجالس محرم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، شورای هیأت‌های مذهبی کشور بعد از اتمام عزاداری‌های دهه اول محرم با صدور بیانیه‌ای از تلاش برگزارکنندگان مجالس حسینی و هیأت‌های مذهبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بِسْم الله الرحمن الرحیم

قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله): «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً

سالیان بسیاری از عاشورای خون‌بار و عبرت آموز سال ٦١ هجری سپری شده است. چه بسیار حوادث و وقایعی که در این سال‌ها به فراموشی سپرده شده اما محرم هر سال که می‌آید تو گویی رستاخیزی عظیم سراسر جهان را فرامی‌گیرد، هنوز صدای هل من ناصر حسین (علیه‌السلام) و یارانش در گوش تاریخ به گوش می‌رسد که جهانیان را به عدالت طلبی، خدامحوری و ظلم ستیزی و عزت طلبی فرامی‌خواند.

بی‌تردید آنچه موجب شده نور این چراغ فروزان هدایت، هیچ‌گاه به خاموشی و تاریکی نگراید، همانا تلاش عاشقانه و همت بی‌ریا و عارفانه شیعیان و پیروان اهل بیت (علیهم‌السلام) است که در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه، محرم هرسال را به صحنه شورآفرین ابراز عشق و محبت به سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش مبدل می‌کنند. 

امسال هیأت‌های مذهبی که مصداق «یحبهم و یحبونه» هستند با توجه به شیوع بیماری کرونا تجربه گرانسنگ و ارزشمندی را در برپایی مجالس عزای حسینی در کمال سادگی و بدون تشریفات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کوچه، خیابان‌ها، منازل، دانشگاه‌ها، مدارس، پادگان‌ها، امام‌زادگان، پارک‌ها و میادین شهرها به نمایش گذاشتند که بی‌شک می‌تواند الگویی ماندگار برای همه شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) در سراسر جهان باشد. علاوه بر این، مسئولیت اجتماعی هیأت‌های مذهبی در کمک‌های مومنانه و کمک به نیازمندان یاری‌گر چشمان منتظر شد و برگ زرینی بر پیروان مکتب سیدالشهدا (علیه‌السلام) افزود.

اینک که دهه نخست محرم امسال هم با شور و شعور و حرارت در سراسر ایران اسلامی، این جغرافیای پرعشق، در کمال عظمت و در خور شان اهل بیت (علیه‌السلام) برگزار گردید، شورای هیأت‌های مذهبی کشور بر خود لازم می‌داند تا مراتب تقدیر و تشکر را از ولی امرمان مقام معظم رهبری و همه بانیان مجالس، مسئولان هیأت‌های مذهبی، وعاظ و روحانیان، مداحان و روضه‌خوانان و خدام و هیات امنای مساجد، امامزادگان و همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد ملی کرونا، صدا وسیما، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزراتخانه‌های علوم وتحقیقات، ورزش و جوانان، ستادکل نیروهای مسلح، به‌خصوص نیروی انتظامی و سازمان بسیج و همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به عمل آورده و از خدای متعال مسألت نماید تا این عزاداری‌ها و سوگواری‌ها اولاً باعث اخلاق‌مداری و هنجارمندی و ارتقا معنویت در جامعه شده و ثانیاً ذخیره آخرت شیعیان و محبان حضرتش قرار گیرد.

در پایان اعلام می‌نماییم این شورا آمادگی مدیریت و نقش‌‌آفرینی پررنگ برای حضور در اربعین امسال را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول