اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نوروزی: واردات آجیل و غذای گربه با ارز دولتی مغایرت صد درصدی با اقتصاد مقاومتی دارد

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درونگراست و واردات غذای گربه آن هم با ارز دولتی مغایرت صد درصدی با اقتصاد مقاومتی دارد.

نوروزی: واردات آجیل و غذای گربه با ارز دولتی مغایرت صد درصدی با اقتصاد مقاومتی دارد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: ما باید به دنبال پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم و این را بدانیم که واردات کالاهای غیرضرور مانع پیشرفت اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: واردات آجیل و حتی غذای گربه و امثال این موارد با ارز دولتی نه تنها ضروری نیست بلکه مغایرت صد درصدی با اقتصاد مقاومتی دارد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز باید بدانیم که با توجه به شرایط خاص کشور باید از هدررفت منابع ارزی جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم که منابع ارزی کشور بی دلیل صرف تأمین کالاهای لوکس و غیرضرور شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی تنها در مواردی واردات جایز است که امکان تولید آن کالا در داخل وجود نداشته باشد و کالای واردشده یک کالای استراتژیک باشد.

وی افزود: این که محصولات دارویی و خوراکی و... که در داخل امکان تولید آن وجود دارد و حتی به مقدار نیاز تولید هم می‌شود، به کشور وارد شود و حتی ارز دولتی به آن تخصیص یابد، مانع پیشرفت در حوزه تولید خواهد شد و وقتی تولید به پیش نرود، طبیعتا مشکلات بیکاری، تورم و گرانی هم حل نمی‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول