اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| شرکت‌های خودرویی با تعهدات معوق حق فروش ندارند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که فروش و پیش‌فروش خودرو منوط به اجازه کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار است و شرکت‌هایی که تعهدات معوق خود را عمل نکرده‌اند، حق فروش و پیش‌فروش خودرو را ندارند.

فارس من| شرکت‌های خودرویی با تعهدات معوق حق فروش ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس تابش در صدا و سیما گفت: شرکت‌هایی که به فروش و پیش‌فروش خودرو به ویژه خودروی خارجی اقدام می‌کنند، باید مجوز کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار را دارا باشند. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: مجوز پیش‌فروش برای آن بخش از خودروسازان و یا مونتاژکارانی که تعهدات معوق خود را عمل کرده باشند، در کمیته خودرو صادر می‌شود، اما برای آن بخشی که کمیته خودرو مجوزی صادر نکرده، حق فروش و پیش‌فروش نیز وجود ندارد. 

وی بیان داشت: آن بخشی از شرکت‌ها که تعهدات معوق دارند و یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، پرونده تعزیراتی هم به قوه قضائیه و هم به تعزیرات ارسال شده است که امیدواریم با تصمیم‌گیری دستگاه‌های قضایی، این گونه شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال مصرف‌کنندگان عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «گلایه از پیش فروش بی‌رویه خودروسازان» خواستار پیگیری خبرنگار و پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول