اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سواحل مازندران در ایام محرم به حال خود رها شده بود/حرمت‌شکنی‌ها زیبنده استان نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: سواحل استان در ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) به حال خود رها شده بود و هیچ گونه کنترل و نظارتی در این امکان وجود نداشت.

سواحل مازندران در ایام محرم به حال خود رها شده بود/حرمت‌شکنی‌ها زیبنده استان نیست

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری و شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و با تقدیر از هیئات مذهبی و فعالان حوزه دینی شهرهای مازندران در برپایی باشکوه مراسم محرم 1442هجری قمری با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و ملاحظات خاص این ایام و با انتقاد از اجرایی نشدن تصمیمات در خصوص سواحل مازندران و مصوبات ستاد مبارزه با کرونای استان،اظهار کرد: متاسفانه قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به تعطیلی سواحل استان و شرایط بسیار خطرناک شهرهای ساحلی و سفرهای غیرضروری و  شیوع این ویروس منحوس از سوی نماینده ولی فقیه در استان و بسیاری از متدینین و دلسوزان هشدارهای لازم و ابراز نگرانی هایی صورت گرفت.

وی بیان کرد: بارها درباره عدم کنترل و نظارت نسبت به سواحل استان ویژه این ایام مسائلی مطرح شد اما با تمام این هشدارها و نگرانی‌ها هیچ گونه مدیریت و نظارتی در خصوص وضعیت سواحل در این ایام صورت نگرفت و حتی مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان در خصوص تعطیلی سواحل و مناطق توریستی و گردشگری عملیاتی نشد و شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در سواحل استان بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن حمایت از اعتراض بحق هیئات مذهبی در خصوص ناهنجاری‌های سواحل استان و خواستار برخورد با حرمت شکنان توسط دستگاه های قضایی، نظامی و انتظامی شد.

این مسئول با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت بهداشت و درمان در خصوص شیوع بیشتر این ویروس در پی سفرهای غیر ضروری و هشدارهای سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در مورد وضعیت قرمز شهرهای ساحلی در پیک دوم شیوع این ویروس منحوس (کووید19)، افزود: وضعیت نگران کننده و خطرناک امروز شهرهای مازندران نتیجه همین سفرهای غیرضروری است و مردم فهیم و مظلوم شهرهای استان از این مسافرت‌های غیرضرور و بی‌حساب و کتاب  در این استان رنج می‌برند و این مشکلات امروز کادر درمانی و پزشکی استان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به دشمنی‌ها، کینه‌توزی‌ها و جوسازی‌های متعدد عده‌ای خودفروخته داخلی و خارجی نسبت به تشکل‌های دینی و مذهبی پیش از برگزاری آیین محرم 1442، تصریح کرد: ماه‌ها قبل از محرم امسال عده‌ای خودفروخته داخلی و خارجی با حمایت‌های مالی و رسانه‌ای غرب به برگزاری آیین‌های دینی و مذهبی به ویژه مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) هجمه وارد کردند و بدنبال تضعیف شور و حرارت حسینی در خیل مشتاقان و ارادتمندان به سید وسالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) شدند.

وی بیان کرد: این نقشه شوم آنان با شکست مواجه شد و امروز ملت عاشورایی ایران اسلامی و هیئات مذهبی با رعایت دقیق ملاحظات و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و برپایی این آیین باشکوه و سبک جدید برگزاری این مراسمات حماسه‌ای دیگر آفریدند که موجب خشنودی و تقدیر رهبری معظم انقلاب شد.

رئیس کارگروه برگزاری مراسمات محرم مازندران با دفاع از انتقاد بحق هم استانی‌های ولایتمدار و با اشاره به دغدغه‌ها و نگرانی شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی استان، خانواده شهداء، روحانیون، هیئات مذهبی، جوانان انقلابی و متدین و مردم عزادار این استان از وضعیت تاسف بار و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی سواحل استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه سواحل مازندران در ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) به حال خود رها شده بود و هیچ گونه کنترل و نظارتی در این امکان وجود نداشت و بروز این مسائل در شهرهای شهید پرور مازندران به هیچ وجه قابل قبول و زیبنده این استان نیست.

حجت‌الاسلام شکریان در پایان با انتقاد شدید از بی بند و باری‌ها و حرمت شکنی‌ها در سواحل مازندران تصریح کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برگزاری مراسم محرم 1442 سخت‌ترین شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را مصوب می‌کنند اما سواحل مازندران و مناطق توریستی و گردشگری شهرهای کشور بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای مشغول فعالیت هستند و نمونه آن را در سواحل استان در این ایام شاهد بودیم.

وی گفت: مسافرین در سواحل استان بدون رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان مانند نداشتن ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، عدم فاصله گذاری اجتماعی و تجمعات غیراصولی در حال تردد بودند که جا دارد مسئولان مربوطه نسبت به این معضلات و مشکلات اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

پایان پیام/86018/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول