اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

انتقاد معاون وزیر کار از نحوه هزینه‌کرد وام‌های اشتغال در بخش کشاورزی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به نحوه هزینه‌کرد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی انتقاد کرد و گفت: در بخش کشاورزی باید برای ارتقاء صنایع تبدیلی و در بخش گردشگری باید برای ایجاد ثروت و اشتغال حرکت کرد.

انتقاد معاون وزیر کار از نحوه هزینه‌کرد وام‌های اشتغال در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عیسی منصوری پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت زمان‌بندی اقدامات اجرایی کشور اظهار کرد: در سیاست‌گذاری امور اقتصادی باید علاوه بر بررسی ورودی‌ها، خروجی‌ها و اقدامات نیز مورد دقت قرار گیرد و گزارش داده شود.

وی توسعه اقتصاد استان را نیازمند برنامه بیان کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی باید دستاوردهای اقدامات خود را مشخص و آن را بیان کنند تا نسبت به نتیجه اقدامات و توجه به نقاط ضعف برنامه‌ریزی شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعطای صرف وام را مسیر نامناسبی برای ایجاد شغل دانست و افزود: باید بازارهایی همچون فروش فرش را تقویت کرد تا درنتیجه آن شغل در راستای بافت قالی ایجاد شود.

وی از نیاز برخی استان‌ها به اعتبارات و تسهیلات بیشتر اشتغال پایدار روستایی خبر داد و گفت: طرح‌های ارائه‌شده برای اشتغال‌های پایدار باید پالایش شود و از منابع بازپرداخت وام‌ها مجدداً تسهیلات جدید پرداخت شود.

منصوری با اشاره به عدم وجود مشکل ضمانت در عرصه معدن تصریح کرد: این اقدام مشوقی برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن محسوب می‌شود.

وی با انتقاد نسبت به نحوه هزینه تسهیلات در عرصه زیرساخت‌ها گفت: تسهیلات گردشگری باید برای افزایش ثروت و اشتغال هزینه شود اما اکنون مصرف اعتبارات در ایجاد تفرجگاه‌ها خلاصه می‌شود.

معاون وزیر کار در انتها هدف تسهیلات در بخش کشاورزی را صنایع تکمیلی آن اعلام و خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل زنجیره درست صنایع تبدیلی کشاورزی می‌توان به وضعیت دام‌پروری و کشاورزی استان رونق بخشید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول