اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قتل یک سیاهپوست دیگر در «لس‌آنجلس» خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت

به دنبال اقدام شب گذشته افسران پلیس آمریکا در به قتل رساندن یک شهروند سیاهپوست در «لس‌آنجلس»، صدها معترض با تجمع در محل حادثه شعارهای ضدنژادپرستی سر دادند.

قتل یک سیاهپوست دیگر در «لس‌آنجلس» خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام روز گذشته (دوشنبه) معاونان اداره کلانتری منطقه «لس‌آنجلس» در چندین بار تیراندازی به یک فرد سیاهپوست و کشتن وی، بار دیگر خشم معترضان آمریکایی را برانگیخت و حامیان جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد»، با حضور در محل وقوع این حادثه غم‌انگیز در جنوب لس‌آنجلس خواستار توقف خشونت پلیس علیه سیاهپوستان و اقلیت‌ها شدند و شعارهایی علیه پلیس آمریکا سردادند.

شبکه روسی راشاتودی در خصوص این حادثه گزارش کرد، آنطور که رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند، حادثه تیراندازی فوق اواسط روز دوشنبه به وقت محلی در حومه خیابان «بودلانگ» واقع در جنوب لس آنجلس به وقوع پیوست.

اداره کلانتری لس‌ آنجلس مدعی شده است که معاونان این کلانتری در حال گشت‌زنی بودند که مرد سیاهپوستی را در حال دوچرخه سواری مشاهده می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که این فرد دوچرخه‌سوار را به دلیل تخطی از قوانین ترافیکی و رانندگی، متوقف کنند که ناگهان این فرد، دوچرخه خود را رها کرده و شروع به فرار کردن می‌کند.

پلیس مدعی شده است که زمانیکه این فرد سیاهپوست را دستگیر می‌کنند، وی با مشت به صورت آنها حمله می‌کند و  اینکه این فرد سیاهپوست با خود سلاحی داشته که در حین درگیری با نیروهای پلیس ناگهان این اسلحه به روی زمین افتاده است.

کلیپ‌های ویدئویی مربوط به این صحنه، یک مرد سیاهپوست حدود سی سال را در حال دویدن در خیابان نشان می‌دهد که البته لحظه تیراندازی در آن مشخص نیست و تنها دو افسر پلیس را نشان می‌دهد که اسلحه خود را به سمت این مرد سیاهپوست که بی جان بر روی زمین افتاده، نشانه گرفته‌اند.

 

 

در این کلیپ ویدئویی صدای شاهدان ماجرا شنیده می‌شود و فردی که فیلمبرداری می‌کند، فریاد می‌زند: «حدود ۲۰ بار به او شلیک کردند».

درست ساعاتی بعد از وقوع این حادثه، معترضان آمریکایی به تدریج در محل حادثه تجمع می‌کنند و غروب روز دوشنبه به وقت محلی، صدها نفر از این افراد در محل حاضر شده بودند و علیه خشونت پلیس آمریکا شعار سر‌می‌دادند.

یکی از معترضان به شبکه «سی بی اس لس آنجلس» گفت: «چندبار دیگر باید اینجا جمع شویم و برای از دست رفتن برادران و خواهرانمان عزاداری کنیم؟»

 

 

 

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

بعد از انتشار ویدئوی مربوط به جنایت افسر پلیس آمریکا علیه فلوید، ویدئوهای دیگری در فضای مجازی قرار گرفت که اوج وحشیگری افسران سفیدپوست آمریکایی در مقابل سیاهپوستان را به تصویر می‌کشید که در یکی از این موارد هفته گذشته ویدئویی منتشر شد که در آن، یک افسر پلیس به سمت «جیکوب بلیک» جوان 29 ساله سیاهپوست آمریکایی در شهر «کنوشا» ایالت ویسکانسین» در حالیکه غیرمسلح بود، هفت مرتبه شلیک کرد که به فلج شدن این جوان منجر شد.

علیرغم تشدید اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا، ترامپ با شورشی و غارتگر توصیف کردن معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، بارها آن‌ها را به سرکوب توسط نیروهای ویژه و گارد ملی تهدید کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول