اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نتیجه بازخورد گزارش فارسٰ، سوسوی چراغ امید در کارگاه روشندلان/ مشکل بیمه کارگران روشندل حل می‌شود

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی به مشکلات بیمه روشندلان در کارگاه فرچه‌بافی اشاره کرد و گفت: طبق قانون ما حق پرداخت بیمه تا ۵ سال را داریم و بیشتر از آن را مجاز نیستیم ولی برای این عزیزان حتی بیشتر از ۵ سال پرداخت شده است اما قول می‌دهیم تا مشکل بیمه آنها را از بخش‌های دیگر حل کنیم.

نتیجه بازخورد گزارش فارسٰ، سوسوی چراغ امید در کارگاه روشندلان/ مشکل بیمه کارگران روشندل حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ۲۹ مرداد سال جاری گزارشی با عنوان "روایت آن ۱۷ نفر: تولید با چشمان بسته" در خبرگزاری فارس آذربایجان‌شرقی منتشر شد، گزارشی که روایت‌گر کارگاه روشندلانی بود که با چشم‌های بسته فرچه تولید می‌کردند. 

در این گزارش کارگران روشندل ضمن تشکر از بهزیستی استان در حمایت از آنان از مشکلات بیمه و مسکن گلایه داشتند و از مسوولان می‌خواستند این مشکلاتشان را حل کنند.

امروز مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی برای بازدید به این کارگاه رفت و از نزدیک شنوای مشکلات روشندلان شد. 

فرگل صحاف ضمن بازدید از روند تولید فرچه توسط روشندلان، از تلاش این عزیزان قدردانی کرد و گفت: ما کارگاه‌های زیادی به این شکل داریم که برای مددجوهای ما جای امید است ولی کارگاهی که مختص نابینایان باشد وجود نداشت و این کارگاه یک الگوی بسیار موفق است. 

ایجاد اشتغال و تثبیت شغلی برای ۷ هزار مددجو و معلول بهزیستی در استان

ویT از ایجاد اشتغال و تثبیت شغلی برای ۷ هزار مددجو و معلول بهزیستی در استان خبر داد و گفت: مرکز رسا نیز برای تثبیت شغلی مددجویان معلول برنامه‌ریزی می‌کند؛ به این ترتیب که مددجویان بعد از ۸ تا ۱۲ ماه آموزش فنی و حرفه‌ای به مراکز اشتغال و کارآفرینی معرفی می‌شوند.

این مسوول یادآور شد: دو مرکز قبلی پشتیبانی شغلی سازمان بهزیستی در طول سال‌های ۹۶ و ۹۷ تعداد ۳۰۰ نفر را تحت آموزش قرار داده که از این تعداد برای ۶۰  نفر تثبیت شغلی تحقق یافته است.

وی یادآور شد: بهزیستی استان برای هر یک از مددجویان معلول تحت پوشش مرکز رسا ۶۸۰ هزار تومان یارانه حمایتی در نظر خواهد گرفت. 

مدیرکل بهزیستی استان به مشکلات بیمه روشندلان در کارگاه فرچه‌بافی اشاره کرد و گفت: طبق قانون ما حق پرداخت بیمه تا ۵ سال را داریم و بیشتر از آن را مجاز نیستیم ولی برای این عزیزان حتی بیشتر از ۵ سال پرداخت شده است اما قول می‌دهیم تا مشکل بیمه آنها را از بخش‌های دیگر حل کنیم تا بازنشسته‌ها در اسرع وقت بازنشسته شده و به جای آنها نیز مددجوی دیگر معرفی کنیم. 

وی یادآور شد: طبق قانون به ازای هر معلولی که کارفرما به کار گیرد، ۵۰ میلیون تومان وام اعطا می‌شود. 

در ادامه بازدید، فرگل صحاف با همه روشندلان شاغل در این کارگاه به گفت‌وگو نشست و شماره و آدرس آنها را برای حل مشکل‌شان گرفت تا در سریع‌ترین زمان، به مشکلات آنها را رسیدگی شود. 

 

 

 

سوسوی چراغ امید در کارگاه روشندلان

عباس افتخاری مدیر این کارگاه نیز در این بازدید گفت: کارگاه فرچه بافی توسط مجمع خیریه تبریز در سال ۷۵ با هدف حمایت از روشندلان راه‌اندازی شد.

وی، به روزهای اول شروع به کار کارگاه اشاره کرده و می‌گوید: اوایل کارمان را با ۵ کارگر آغاز کردیم و بعد از اطلاع‌رسانی که انجام گرفت تعداد کارگران به ۳۰ نفر رسید که تاکنون چند نفر از آنها فوت و ۵ نفری هم بازنشسته شده‌اند.

مدیر کارگاه فرچه‌بافی نابینایان تبریز ادامه می‌دهد: معلولان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند که اگر توجهی به آنها نشود قطعا با گوشه‌گیری و انزوا روبه‌رو خواهند شد.

وی توضیح می‌دهد: در این کارگاه انواع فرچه‌ها در اندازه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ سانتی‌متر بافته می‌شود و ظرفیت تولید سایر کالاها نیز وجود دارد که در صورت نیازسنجی می‌توان انجام داد زیرا افراد نابینا توانایی انجام همه کارها را دارند.

به گفته وی هزینه ماهیانه این کارگاه ۳۰ میلیون تومان است و در حال حاضر ۱۷ نفر در این کارگاه کار می‌کنند که ظرفیت ارتقای آنها تا ۲۰ نفر هم وجود دارد.

برای خواندن گزارش روایت آن ۱۷ نفر: تولید با چشمان بسته اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول