اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

برگزاری دومین نشست آنلاین ناظران والیبال/ داورزنی: مصصم به برگزاری مسابقات هستیم

دومین نشست آنلاین (وبینار) ناظران امروز (سه‌شنبه) با حضور رئیس فدراسیون و بیش از ۷۰ نفر از ناظران مرد و زن والیبال کشور برگزار شد.

برگزاری دومین نشست آنلاین ناظران والیبال/ داورزنی: مصصم به برگزاری مسابقات هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات در نظر دارد در صورت تایید ستاد مقابله با کرونا، لیگ‌های سال ۹۹ والیبال مردان و بانوان (جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) را شهریور و مهرماه سال جاری آغاز کند.

به همین منظور و با هدف افزایش همگرایی و اتفاق نظر و همچنین به اشتراک گذاشتن دانش ناظران و ایجاد وحدت رویه برای لیگ‌های سال ۹۹، دومین نشست آنلاین (وبینار) ناظران مرد و زن والیبال، از ساعت ۱۱ امروز (سه‌شنبه) آغاز و به مدت دو ساعت با مشارکت فعال ناظران پیگیری شد.

داورزنی: مصصم به برگزاری مسابقات با شرایط ایده‌آل هستیم

در ابتدای این نشست، رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری شرایط سال ۹۹ و الزامات کرونایی مسابقات، گفت: تلاش می‌کنیم که زندگی را به والیبال برگردانیم و این رشته ورزشی کشورمان را از رکود خارج کنیم.

محمدرضا داورزنی به نشست صبح امروز با سه نماینده ناظران برای بررسی نظرات و دیدگاه‎های آنان اشاره کرد و افزود: ناظران در این جلسه نقطه نظراتی داشتند که مقرر شد این نکات در کمیته برگزاری مسابقات و رویدادها بررسی و اگر این درخواست‌ها در سال ۹۹ قابل عمل باشد، انجام خواهد شد.

وی با یادآوری این که هفته آینده لیگ برتر شروع می‌شود، تصریح کرد: تعامل و همکاری ناظران با کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، ضامن برگزاری هر چه بهتر مسابقات خواهد بود. هرچه نظارت‌ها بهتر انجام شود، مسایل فنی و سلامتی مسابقات نیز بهتر اجرا می‌شود. بنابراین از ناظران درخواست می‌کنم که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: ناظران و دست‌اندرکاران اگر در بهترین حالت ممکن دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، الگو برای سایرین خواهند بود و در نتیجه، این پروتکل‌ها بهتر انجام رعایت می‌شود.

داورزنی تاکید کرد: همه ارکان‌های فدراسیون والیبال مصصم هستند تا لیگ‌های و مسابقات سال ۹۹ با نظم و ترتیب خوب و شرایط بهداشتی برگزار شود.

تقوی: باید ساختارها را به سطح تیم ملی برسانیم

دبیر فدراسیون والیبال نیز در این نشست گفت: تمام تلاش فدراسیون این است که جریان زندگی را به والیبال برگرداند، کار بسیار سختی است اما با تلاش و همکاری اعضای خانواده، این موضوع شدنی است.

میلاد تقوی افزود: ۱۹ شهریور روز شروع رویدادهای سال ۹۹ والیبال در ایران است و انشاالله بار دیگر شاهد هیجان در مسابقات این رشته ورزشی ایران باشیم.

وی با تصریح کرد: نماینده فدراسیون علاوه بر وظایف فنی، وظیفه مدیریتی هم دارد. به یقین ایراداتی وجود دارد و رفع آن‌ها باعث ارتقای سطح والیبال خواهد شد. باید تلاش کنیم که زیرساخت‌ها و ساختارها را به سطح تیم ملی والیبال برسانیم و این کار با همکاری ناظران انجام شدنی است.

دبیر فدراسیون والیبال با بیان این که همه شرایط جامعه و کشور را درک می‌کنند، افزود: نباید این شرایط دلیلی برای گذر از قوانین باشد. فدراسیون و نمایندگان آن (ناظران) برای برگزاری مسابقات به باشگاه‌ها و هیات‌ها کمک می‌کنند اما در چارچوب قوانین و مقررات این کار انجام خواهد شد.

عظیمی: از نعمت حضور تماشاگران محرومیم

رئیس کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات نیز در دومین نشست آنلاین (وبینار) ناظران مرد و زن والیبال ایران گفت: تعامل و همکاری بسیار خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فدراسیون پزشکی ورزشی برای برگزاری لیگ‌ها داریم.

شهرام عظیمی تصریح کرد: امسال متاسفانه به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، نمی‌توانیم در مسابقات از نعمت حضور تماشاگران بهره ببریم.

وی ادامه داد: بر اساس دستور دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات از توانایی پیشکسوتان در برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات استفاده خواهد کرد.

رئیس کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات در ادامه این نشست، به سوال‌های مطرح شده از سوی ناظران پاسخ داد.

انصاری: عملکرد ناظران برای حضور شایسته ایران در المپیک اهمیت دارد

دبیر کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات نیز در این نشست، گفت: وظیفه ناظران به عنوان متولیان لیگ برتر والیبال امسال به لحاظ سال منتهی به المپیک، اهمیت زیادی دارد زیرا باید شرایط فنی فدراسیون جهانی در مسابقات را به درستی اجرا کنند تا بازیکنان بر اساس این شرایط مسابقه دهند.

نادر انصاری با یادآوری مسابقه‌ای که برای ناظران در چهار مرحله برگزار شد، گفت: ضرورت داشت که ناظران اطلاعات خود را به‌روز کنند تا در مسابقات پیش رو، به بهترین شکل ممکن نظارت داشته باشند.

وی با تشریح وظایف ناظران در مسابقات، گفت: ناظران باید بر اساس چک‌لیست خود تمامی موارد را با دقت بررسی کنند تا انشاالله بازی‌ها بر اساس قوانین و مقررات برگزار شود.

در ادامه این نشست، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال نیز نکاتی را درباره همکاری ناظران و داوران مسابقات و آئین‌نامه و مقررات داوری بازی‌ها برای ناظران تشریح کرد.

در این نشست، برخی ناظران نیز مواردی را مطرح کردند که اهم آن‌ها به قرار زیر است:

جایگاه ناظران در طول برگزاری مسابقات حفظ شود و تصمیم‌گیری‌های فدراسیون درباره مسابقات، بر اساس گزارش ناظران باشد.

مشخص شود که میزبان و برگزارکننده مسابقات، باشگاه است یا هیات؟، مسئول برگزاری مسابقات نیز تعیین شود.

حفظ نظم به عهده میزبان است و ناظران نباید درگیر این موضوع شوند.

قبل از اعزام ناظران، نسخه‌ای از ابلاغ برای آنان ارسال شود.

بسیاری از سالن‌های والیبال شهرستان‌ها به ویژه در لیگ دسته یک، مشکلاتی دارند که باید در بازدیدها به آن‌ها دقت شود.

ناظران آئین‌نامه مسابقات و قوانین داوری را مطالعه کنند تا اشراف کامل به قوانین و مقررات داشته باشند.

حضور پزشک و آمبولانس، یکی از مشکلات عمده مسابقات است که لازم به تاکید بیش‌تر به میزبانان است. برخی افراد معرفی شده به عنوان پزشک، تخصص لازم را ندارند.
عوامل اجرایی باشگاه‌ها مشخص شوند تا همکاری با آن‌ها بهتر انجام شود.

نخستین نشست آنلاین ناظران روز یکشنبه دوم شهریورماه با حضور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و بیش از ۸۰ ناظر مرد و زن والیبال برگزار شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول