اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید میشل عون بر اصلاحات عمیق و محاکمه افراد دخیل در انفجار بیروت

رئیس‌جمهور لبنان ضمن تأکید بر لزوم انجام اصلاحات عمیق در سیستم سیاسی، قضایی، مالی و اداری این کشور، تصریح کرد، تمام مسؤولان دخیل در انفجار بندر بیروت صرف‌نظر از نقش یا درجه باید مجازات شوند.

تأکید میشل عون بر اصلاحات عمیق و محاکمه افراد دخیل در انفجار بیروت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (سه شنبه) بار دیگر با خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت ابراز همدردی کرد و در ادامه بر تلاش خود برای به نتیجه رسیدن تحقیقات در این خصوص با احترام کامل به قوانین تأکید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی گفت، تمام مسؤولان این حادثه صرف‌نظر از نقش یا درجه آنها باید مجازات شوند.

عون در ادامه اعلام کرد، موج اعتراضات چند ماه اخیر در لبنان و خشم رو به افزایش نسبت به طبقه سیاسی را درک می‌کند و این طبقه سیاسی از زمان پایان جنگ داخلی لبنان در بر عهده گرفتن مسؤولیت‌های خود کوتاهی کرده و در سطح چشم‌اندازهای ملت لبنان نبوده است.

وی تأکید کرد: سلسله فجایعی که لبنان طی ماه‌های گذشته شاهد آن بود شکست سیستم سیاسی، قضایی، مالی و اداری آن را نشان داد، باید اصلاحات عمیق انجام شود تا امکان برخاستن کشور و پاسخ به چالش‌های ترسناک فعلی به وجود آید.

میشل عون در ادامه گفت، برای حرکت در این مسیر طی مدت باقی مانده از ریاست‌جمهوری‌اش مصمم است و برای اینکه تلاش‌هایش هدر نرود باید دولت آینده و نخست‌وزیر آن نیز با وی همراه باشند.

انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست ۱۹۰ کشته و حدود ۶۰۰۰ زخمی داشت. همچنین منازل و ساختمان‌های بسیاری نیز بر اثر موج شدید انفجار از بین رفت یا دچار آسیب شدید شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول