اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

قهرمان «هتل رواندا» به اتهام ترور بازداشت شد

«پل روسساباگینا»، که در فیلم ۲۰۰۴ ساخته «دان چیدل» به تصویر کشیده شد، منتقد مشهور «پل کاگامه» رئیس جمهور رواندا است.
 

قهرمان «هتل رواندا» به اتهام ترور بازداشت شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، پلیس روز دوشنبه اعلام کرد، «پل روسساباگینا»، که در فیلم هتل رواندا به عنوان قهرمانی که جان بیش از ۱۲۰۰ نفر را از نسل کشی ۱۹۹۴ این کشور نجات داد، به تصویر کشیده است، توسط دولت رواندا دستگیر شده است.

 

«پل روسساباگینا»، که در فیلم ۲۰۰۴ ساخته «دان چیدل» به تصویر کشیده شد، منتقد مشهور  «پل کاگامه» رئیس جمهور رواندا است.

 

روسساباگینا، منتقد مشهور رئیس جمهور پل کاگامه، از سال ۱۹۹۶ در خارج از رواندا زندگی می کرد و پلیس در مورد محل دستگیری وی چیزی نگفت.

 او در بلژیک و سپس در تگزاس در ایالات متحده زندگی می کرد.

روسساباگینا مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را از رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۵ و جایزه حقوق بشر لانتوس را در سال ۲۰۱۱ دریافت کرده است.

 

دختر روسساباگینا به آسوشیتدپرس گفت که او هفته گذشته از ایالات متحده به دبی سفر کرد و او را از آنجا ربوده و به رواندا منتقل کردند.

«پل روسساباگینا»، ۶۶ ساله، با دستبند و ماسک صورت، روز دوشنبه توسط پلیس در مطبوعات در «کیگالی»، پایتخت «رواندا» نشان داده شد.

 

وی هنوز در دادگاه به طور رسمی متهم نشده است.

پلیس روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: از طریق همکاری بین المللی، اداره تحقیقات رواندا به اطلاع عموم مردم می رساند که «پل روسساباگینا» دستگیر شده است.

 

پلیس گفت: «پل روسساباگینا» به عنوان بنیانگذار، رهبر، حامی مالی و عضو گروههای های تروریستی خشن، مسلح، افراطی از جمله جنبش رواندا برای تغییر دموکراتیک (MRCD) مظنون بوده و از مکان های مختلف در منطقه و خارج از کشور فعالیت می کند.

 

پلیس رواندا گفت که آنها برای روسساباگینا حکم دستگیری صادر کرده اند تا به اتهامات جنایات جدی از جمله تروریسم، آتش سوزی، آدم ربایی و قتل علیه غیرنظامیان بی گناه در خاک رواندا پاسخ دهد.

 

پلیس به رسانه ها در کیگالی گفت که تحقیقات علیه روسساباگینا ادامه خواهد یافت و اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت های اتهامی وی منتشر خواهد شد.

«کارین کنیمبا»، دختر روسساباگینا، گفت که خانواده اوایل روز دوشنبه مطلع شدند که وی در رواندا نگهداری می شود.

 

وی گفت که هیچ یک از اعضای خانواده نتوانسته اند با او صحبت کنند و آنها نگران هستند که او ممکن است داروی فشار خون بالا را دریافت نکند.

روسساباگینا قبلاً اتهامات دولت مبنی بر حمایت مالی از شورشیان رواندا را رد کرده بود.

روساباگینا یکی از منتقدان برجسته دولت کاگامه بوده است ، و آن را یک دیکتاتوری خوانده و از کشورهای غربی می خواست که دولت را برای احترام به حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

 

فیلم «هتل رواندا» در سال ۲۰۰۴ نشان داد که روسساباگاجینا، به عنوان یک «هوتو» با یک «توتسی» ازدواج می کند که از نفوذ خود به عنوان مدیر هتل «des Mille Collines» استفاده می کند و به بیش از ۱۲۰۰ توتسی اجازه می دهد در اتاق های هتل پناه بگیرند.

در این فیلم «دان چیدل» در نقش «پل روسساباگینا» بازی می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول