اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شکایت یک میلیارد دلاری علیه مک دونالد به خاطر تبعیض نژادی

52 نفر از کسانی که قبلا نمایندگی مک دونالد داشته و سیاهپوست هستند به خاطر اجرای سیاست‌های تبعیض نژادی توسط مک دونالد خواستار دریافت یک میلیارد دلار غرامت شدند.

شکایت یک میلیارد دلاری علیه مک دونالد به خاطر تبعیض نژادی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، 52 نفر از کسانی که قبلا نمایندگی مک دونالد آمریکا را داشتند از این شرکت آمریکایی به خاطر تبعیض نژادی شکایت کرده و خواستار دریافت یک میلیارد دلار غرامت شدند.

آنها مدعی شدند که مک دونالد به خاطر رنگ پوست آنها این افراد را در مناطق نامناسب و جرم خیز مستقر کرده و باعث شده است که آنها شکست بخورند.

در شکایت این افراد آمده است که مک دونالد به دارندگان سیاهپوست نمایندگی‌های خود مکان‌های مناسب برای تاسیس رستوران، و فرصت رشد برابر با سفیدپوستان ارائه نداده و تعهد عمومی خود در زمینه برابری حقوق رنگین‌پوستان را نقض کرده است.

مک دونالد البته طی بیانیه‌ای این اتهامات را رد کرده است.

در شکایت علیه مک دونالد آمده است که این شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای به خاطر رنگ پوست این افراد قراردادهای 20 ساله‌ای با آنها بسته و خواستار امنیت بالا در شعب زیر نظر آنها شده است.

از طرف دیگر هزینه بیمه بسیار بالا بوده و این مسئله باعث شده تا فروش این نمایندگی‌ها به متوسط دو میلیون دلار سالانه بین سال‌های 2011 تا 2016 برسد که 700 هزار دلار کمتر از متوسط رستوران‌های مک دونالد بوده و باعث شده برخی از این شعب ورشکست شوند.

جیم فرارو، وکیل مدعیان سیاهپوست، می‌گوید مک دونالد به خاطر اینکه این افراد سیاهپوست بوده‌اند در تعیین جای شعب آنها و اجبار این افراد برای فعالیت در مناطق نامناسب به صورت نظام مند تبعیض نژاد قائل شده است.

وی مدعی است که میزان درآمد شعب تنها یک عامل اساسی دارد و آن هم مکان قرار گرفتن رستوران‌هاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول