اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مالیات شرکت‌های فعال در آبادان به عمران منطقه کمک نمیکند

رئیس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مردم خوزستان آلایندگی رو تحمل میکنند اما سود مالیات واحدهای صنعتی شامل تهران میشود، درست نیست که پالایشگاه در این منطقه باشد اما به عمران شهر کمکی نشود.

مالیات شرکت‌های فعال در آبادان به عمران منطقه کمک نمیکند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمدرضا رضایی‌کوچی ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عمرانی آبادان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۱ محله بافت فرسوده در آبادان از امکانات رفاهی همچون محرومیت از بالا بودن آب‌های سطحی، فاقد شبکه فاضلاب، آسفالت، امکانات فرهنگی ورزشی و خدمات درمانی هستند که شناسایی شده‌اند.

وی افزود: باید در قالب ماده ۵ و ۶  منابعی مانند فاینانس داخلی با مشارکت دو بانک تامین شود و در مقابل دولت متعهد شود که اعتبار مالی تزریق شده را با سود توافقی برگرداند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برای بازسازی بافت فرسوده آبادان امروز با رییس ستاد بازآفرینی هماهنگی شد و قرار است وزارت راه و شهرسازی محلاتی که از امکانات رفاهی محروم را بررسی و کار اجرایی به زودی انجام شود.

رضایی بیان کرد:با توجه به اینکه طرح مطالعات بافت فرسوده آبادان به پایان رسیده باید این طرح در سطح استان و ملی مصوب شود و امید است به زودی اجرایی شود.

وی افزود: 11 میلیارد ریال نیز برای آسفالت خیابان‌های آبادان از سوی اداره بندر و دریانوردی آبادان مصوب شده و قرار است به زودی پروژه آسفالت اجرایی شود.

 رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پنج‌هزار میلیارد ریال برای بازسازی بافت‌ فرسوده و اصلاح شبکه آب و فاضلاب آبادان بر اساس بررسی انجام شده نیاز است.

وی بازسازی شبکه فرسوده آب آشامیدنی آبادان را دغدغه مسؤولان این شهر بیان کرد و گفت: با توجه به کمبود نقدینگی دولت تصمیم بر این شد که برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی و اصلاح شبکه فاضلاب آبادان از فایناس داخلی که در بیشتر شهرهای کشور این اقدام انجام شده، استفاده کنیم.

رضایی‌کوچی افزود: برای این پروژه باید وزارت نیرو اراده کند که قرار است پنجشنبه هفته جاری در خوزستان نشستی برگزار و به جمع‌بندی برسیم و سازمان برنامه بودجه متعهد شود.

رضایی تصریح کرد: با معاون وزیر راه با هماهنگی و توافقات انجام شد که با توجه به بازدیدهای انجام شده نمایندگان شهرستان آبادان مقدمات کار را فراهم کردند و کافیست که کار را نهایی کنیم تا وزارت راه و شهرسازی محلاتی که شناسایی شده‌اند طرح مطالعات آب‌های سطحی و بهسازی انجام شود.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که خیلی از واحدهای صنعتی بزرگ در شهر آبادان وجود دارند که باید مالیات بر ارزش افزود بدهند ولی دفترشان در تهران است و این مالیات در تهران هزینه میشود که اینها باید پرونده هایشان به استان بیاید و سه نماینده آبادان باید به ما کمک کند تا این اقدام عملی شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: مردم خوزستان آلایندگی رو تحمل میکنند اما سود مالیات واحدهای صنعتی شامل تهران میشود، درست نیست که پالایشگاه در این منطقه باشد اما به عمران شهر کمکی نشود.

انتهای پیام/۷۲۰۵۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول