اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشریح جزئیات و زمان تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: دومین مرحله یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم ۲۱ شهریور سال جاری برگزار می‌شود.

تشریح جزئیات و زمان تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حیدر قاسمی روز سه‌شنبه با اشاره به دومین دوره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: از ویژگی‌های این انتخابات نحوه و سیاق تبلیغات است از این رو تبلیغات بنا به شرایط خاص شیوع کرونا و هم به دلیل تعداد محدود داوطلبان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان تصریح کرد: به ازای هر حوزه انتخابیه ۲ برابر تعداد نمایندگان حوزه آن در مرحله دوم رقابت دارند از این رو ۲ نفر که حائز بالاترین رأی در مرحله اول شدند در مرحله دوم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره از انتخابات تبلیغات محیطی وجود ندارد و مانند دوره‌های گذشته ستاد تبلیغاتی تشکیل نمی‌شود اما تبلیغات از طریق صدا و سیما در هشت روز تبلیغات قانونی انتخابات صورت خواهد گرفت.

قاسمی اظهار کرد: کمیسیونی متشکل از رئیس هیأت نظارت، رئیس ستاد انتخابات و مدیرکل صدا و سیما به عنوان کمیته نظارت بر نحوه تبلیغات و عدالت تبلیغاتی نامزدها تشکیل خواهد شد.

قاسمی بیان کرد: زمان تبلیغات انتخاباتی از ۱۳ شهریورماه تا هشت صبح روز بیستم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: نکته حائز اهمیتی که واجدان شرایط رأی دادن باید به آن توجه کنند این است که انتخابات بر اساس قانون ۱۰ ساعت بوده در این مرحله طبق اعلام وزارت کشور ساعت اخذ رأی تمدید نخواهد شد از این رو مردم حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان رأی دادن را به ساعت پایانی موکول نکنند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که توسط فرمانداران و هیأت‌های اجرایی ۲ حوزه انتخابیه اصلی صورت گرفته اقلام بهداشتی در اختیار دست اندرکاران برگزاری انتخابات قرار دهند همچنین محلول‌های ضدعفونی برای رأی دهندگان در نظر گرفته شود.

قاسمی با بیان اینکه اگر محل شعب اخذ رأی محل نامناسبی از نظر ورود و خروج هواست باید در فضاهای باز رأی‌گیری را انجام دهند، افزود: در صورتی که شعب اخذ رأی با تراکم جمعیت مواجه است باید ۲ شعبه و صندوق در نظر گرفته شود تا رأی‌گیری با تراکم کمتری روبه رو شود.

گفتنی است، بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور در حوزه انتخابیه لنجان، علی یوسف پور (۹۵۲۱ رأی) و حسین رجایی ریزی (۸۶۳۸ رأی) به مرحله دوم راه پیدا کردند.

همچنین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سمیرم، به دلیل اینکه هیچ‌کدام از داوطلبان مجلس یازدهم ۲۰ درصد رأی مردم را کسب نکردند انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول