اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

سیستم ردگیری کرونای اپل بدون نصب برنامه

اپل به علاقمندان امکان داده تا بدون نصب اپلیکیشن ویژه ردگیری کرونای این شرکت بتوانند از امکانات و خدمات آن استفاده کنند.

سیستم ردگیری کرونای اپل بدون نصب برنامه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، در حال حاضر شش ایالت در آمریکا از اپلیکیشن های اپل و گوگل برای ردگیری کرونا و اطلاع رسانی به مردم برای شناسایی محل های شیوع گسترده این بیماری استفاده می کنند. حال اپل می خواهد اطلاعات ضروری در این زمینه را بدون نیاز به نصب اپلیکیشن به کاربران ارائه دهد.

کاربران سیستم عامل آی او اس دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن ردگیری کرونای اپل ندارند و سیستمی موسوم به Exposure Notifications Express را راه اندازی کرده اند که از طریق بلوتوث به کاربران در مورد نزدیک شدن به فرد یا افراد مبتلا به کرونا هشدار می دهد.

اپلیکیشن های طراحی شده در این زمینه بر مبنای دریافت اطلاعات موقعیت مکانی کاربران یا همان جی پی اس فعالیت می کنند و برخی افراد نگران هستند از این طریق امنیت و حریم شخصی آنها به خطر بیفتد. اما سیستم جدید که بر مبنای بلوتوث عمل می کند از این نظر مشکلی برای افراد ایجاد نمی کند.

در عین حال کاربران گوگل هنوز باید برای دسترسی به این خدمات یک اپلیکیشن را بارگذاری و نصب کنند و این خدمات برای نسخه ۶ سیستم عامل اندروید و نسخه های بالاتر در دسترس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول