اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

عرضه اولین گوشی دنیا با دوربین زیر نمایشگر

شرکت چینی زد تی ای از عرضه گوشی به نام اکسون 20 نسل پنجم خبر داده که اولین گوشی جهان است که بر روی آن دوربینی در زیر نمایشگر نصب شده است.

عرضه اولین گوشی دنیا با دوربین زیر نمایشگر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، در شرایطی که بسیاری از شرکت های سازنده گوشی برای تولید تلفن های همراهی رقابت می کنند که دارای چند دوربین یا دوربین های قدرتمند باشند، زد تی ای از گوشی Axon ۲۰ ۵G با دوربین زیرنمایشگر رونمایی کرده است.

هنوز قیمت نهایی و زمان عرضه این گوشی مشخص نشده، اما گفته می شود این گوشی دارای نمایشگر ۶.۹۲ اینچی از نوع OLED و تمام اچ دی و دارای نسبت بصری ۲۰.۵ به ۹ است. گوشی یادشده از عمق رنگ ده بیتی پشتیبانی می کند.

 

برای قراردادن دوربین سلفی این گوشی در زیر نمایشگر از فناوری ویژه ای استفاده شده که رسیدن نور کافی به لنز دوربین را ممکن می کند. همچنین فناوری هایی برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت نمایشگر در زمان عکاسی نیز در این گوشی در نظر گرفته شده که البته از جزئیات این فناوری ها اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

هنوز هیچ عکسی از عملکرد این دوربین منتشر نشده است. گفتنی است شرکت های شیوآمی و اوپو نیز از برنامه های خود برای تولید گوشی با دوربین های سلفی زیر نمایشگر خبر داده اند. به هر حال تردیدی وجود ندارد که این گوشی تازه یکی از گوشی های خاطره انگیز و مهم سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول