اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کرونا اسکواش را کاملاً تعطیل کرده است

رئیس هیات اسکواش خراسان شمالی با اشاره به اینکه شیوع کرونا این رشته ورزشی را به‌طور کامل به تعطیلی کشانده است گفت: اجرای طرح اسکواش روباز در پارک‌های بجنورد می‌توان باعث حیات مجدد این رشته ورزشی در خراسان شمالی شود.

کرونا اسکواش را کاملاً تعطیل کرده است

صادق چراغ بیرجندی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به توقف فعالیت‌های اسکواش پس از شیوع کرونا در کشور و خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به شرایط این رشته ورزشی در سالن‌های سربسته و عدم امکان رعایت فاصله میان ورزشکاران، از ابتدای شیوع ویروس کرونا سالن‌ها و برنامه‌های تمرینی و مسابقات اسکواش به طول کامل متوقف‌شده است.

وی به برخی اقدامات این هیات ورزشی پیش از شیوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: یک سالن اسکواش در هنرستان مدرس بجنورد آماده افتتاح و بهره‌برداری است اما تاکنون موفق به حضور مسئولان شهرستانی و استانی برای این اقدام نشده‌ایم.

رئیس هیات اسکواش خراسان شمالی همچنین از برگزاری جلسات مشترک با شورای شهر و شهرداری بجنورد خبر داد و افزود: طرحی داریم که با هزینه‌ای حداقلی ۴۰ میلیون تومان، حداقل ۳ زمین اسکواش روباز را در پارک‌های اصلی بجنورد فعال کنیم.

وی ادامه داد: در صورت تصویب و موافقت شورای شهر و شهرداری بجنورد طی هفته‌های آینده، این زمین‌ها به‌عنوان نخستین مکان‌های اسکواش روباز استان شناخته خواهد شد.

بیرجندی همچنین از عدم‌حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی انتقاد کرد و گفت: هیات اسکواش استان متأسفانه حتی یک متر فضای دفتر ندارد و همواره با پاسخ کمبود فضا از سوی مسئولان ورزش استان مواجه شده است.

وی همچنین از آماده‌سازی برخی از مدارس سطح استان برای آموزش ورزش اسکواش خبر داد و گفت: این مدارس پیش از شیوع کرونا در شهرهای مختلف آماده آموزش ورزش اسکواش بود که متأسفانه با شیوع این بیماری و تعطیلی مدارس امکان اجرای این طرح نیز از هیات اسکواش سلب شد.

رئیس هیات اسکواش خراسان شمالی در پایان ورزشکار سازمان‌یافته این رشته ورزشی در استان را عملاً صفر اعلام کرد و گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر با طراحی دستورالعمل‌های بهداشتی برای ورزشکاران و رشته‌های ورزشی امکان آغاز تمرینات و برنامه‌های ورزشی وجود داشته باشد زیرا ورزش نکردن در جامعه اثرات منفی زیادی را به همراه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول