اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

9 ماه انتظار تا المپیکی شدن ستاره کاراته قم

قمی‌های علاقمند به کاراته برای رسیدن ستاره کاراته این شهر به سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی بازی‌های المپیک باید 9 ماه دیگر به انتظار بنشینند.

9 ماه انتظار تا المپیکی شدن ستاره کاراته قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از رشته کشتی که مرداد ماه سال 1398 با درخشش علیرضا نجاتی جوان آینده‌دار کشتی فرنگی قم در مسابقات 2019 کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر نور سلطان قزاقستان موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک شد، قمی‌ها منتظر کسب دومین سهمیه این رویداد بزرگ جهانی در رشته کاراته بودند.

در شرایطی که کاراته برای نخستین‌بار از سوی کمیته جهانی المپیک مجوز حضور در این بازی‌ها را کسب کرده، امید اول و تنها بخت کاراته استان قم برای رسیدن به سهمیه بازی‌های توکیو 2020 امیر مهدی‌زاده بود که پس از حضور در اردوهای مختلف آماده‌سازی، چندین تورنمنت معتبر بین‌المللی و تحمل فشار تمرینات آماده حضور در آخرین انتخابی این رخداد بود اما شیوع ویروس کرونا این اجازه را نداد.

در واقع شیوع ویروس کرونا تمام رویدادهای ورزشی در نقاط مختلف جهان از جمله بازی‌های المپیک را به حالت تعلیق درآورد تا اینکه تصمیم بر برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در تابستان سال 1400 گرفته شد و بر این اساس فدراسیون‌های مختلف برای برگزاری آخرین انتخابی‌ها برنامه‌ریزی کردند.

فدراسیون جهانی کاراته نیز پیش‌نویس تقویم کاراته در سال ۲۰۲۱ را در حالی ارائه کرد که مرحله نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک را برای روزهای ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۰ در پاریس فرانسه پیش‌بینی کرده تا تکلیف آخرین سهمیه‌های اوزان مختلف این رشته در توکیو مشخص شود.

در حالی که این پیش‌نویس قرار است روزهای پایانی سال جاری میلادی در صورت فراهم بودن شرایط به واسطه شیوع ویروس کرونا مورد تایید قرار بگیرد، امیر مهدی‌زاده تنها امید کاراته قم برای رسیدن به سهمیه بازی‌های المپیک است، چهره شاخصی که در ویترین افتخارات خود مدال‌های طلا، نقره و برنز میادین متعدد بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کاراته را دارد و می‌تواند نخستین کاراته‌کای المپیکی تاریخ ورزش قم نیز لقب بگیرد.

مهدی‌زاده که دو طلا و برنز مسابقات قهرمانی جهان، دو طلا و برنز پیکارهای قهرمانی آسیا، یک طلا و یک نقره بازی‌های آسیایی و افتخارات متعددی در یک دهه اخیر کسب کرده، باید حدود 9 ماه دیگر در آخرین انتخابی المپیک به میزبانی پاریس فرانسه به میدان برود، در حالی که از شهر پاریس به واسطه کسب نخستین طلای جهانی خود در سال 2012 خاطرات خوشی دارد و امیدوار است یک بار دیگر در پاریس خاطره‌سازی کند.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول