اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

برگزاری کمپین «عرش همدلی» در راستای پیام کمک‌ مومنانه

رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: کارت‌های هدیه «امیدکارت» در راستای برگزاری کمپین «عرش همدلی» به اعضای صنایع و کارخانجاتی که به دلایل مختلف در دوران کرونا مجبور شدند که پرسنل خود را تعدیل کنند ارائه می شود.

برگزاری کمپین «عرش همدلی» در راستای پیام کمک‌ مومنانه

نسیم توکل رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه کمپین «عرش همدلی» در راستای پیام کمک‌ مومنانه برگزار می شود، گفت: شاید نتوانیم در محرم امسال موکب‌های بزرگ راه بیندازیم و از مردم عزادار مانند هر سال پذیرایی کنیم، اما روح همدلی و تقویت روحیه با هم بودن، خصوصا در شرایط فعلی که بیماری کرونا شرایط را سخت‌تر کرده است، در زنده نگه داشتن پیام عاشورا و قیام امام حسین (علیه‌السلام) تأثیرگذار خواهد بود. بر همین اساس، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت قطعات الکترونیک کشور، در کمپین موسوم به «عرش همدلی» به کمک افرادی شتافته است که به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعدیل نیروی شرکت‌ها، شغل خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت‌ها تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند و شرایط فروش داخلی، صادرات و فعالیت‌های اقتصادی برای‌شان بسیار سخت شد و قائدتا با مشکلات مالی مواجه شدند و بنابراین راهکار تعدیل نیرو را برای کاهش هزینه‌های جاری خود در پیش گرفتند. بنابراین گروه دانش بنیان مذکور تصمیم گرفت با راه‌اندازی کمپین «عرش همدلی» و با حمایت و همکاری سایر همکاران صنعتی، گام‌هایی برای کمک و حمایت از نیروهای تعدیل‌شده صنعت مخابرات و الکترونیک بردارد.

توکل تصریح کرد: ما معتقدیم هنگامی که می‌توانیم کمک کنیم، باید فعالانه مشارکت کنیم. این شرکت دانش‌بنیان، به لطف خدا و تلاش و کوشش تیمی و مدیریت اصولی، در همین شرایط سخت کرونایی نسبت به سال گذشته ۲۰درصد رشد را تجربه کرده است و به همین دلیل نیز راه‌اندازی یک نذر عاشورایی را در دستور کار خود قرار داده است. ضمن اینکه استراتژی‌های شرکت عمدتا به گونه‌ای است که توانسته در شرایط بحران هم راهکارهایی برای مدیریت بحران و حتی رشد هر چه بیشتر داشته باشد.

در کنار هم از اعضای آسیب‌دیده حمایت می‌کنیم

وی ادامه داد: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد، این است که در سال جاری و با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت‌ها در صنعت الکترونیک و مخابرات، دچار چالش‌های مختلفی شده‌اند و به تناسب این چالش‌ها و با توجه به کمبودهایی که در تامین منابع مالی و... داشته‌اند، تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند. اما در همین دوران و با همین شرایط سخت، این شرکت دانش‌بنیان بیش از ۱۰ نفر نیروی متخصص به بخش تخصصی خود اضافه کرده است و عقیده دارد که در این دوران که بسیاری از متخصصان به خاطر مشکلات شرایط اشتغال، دچار مسائل عدیده‌ شده‌اند، باید زمینه‌های اشتغال‌ و درآمدزایی را برای‌شان فراهم کنیم.

کمک مؤمنانه به اعضای صنف

توکل اضافه کرد: تلاش‌های این شرکت دانش‌بنیان به همین‌جا ختم نشده و برای اینکه بتواند براساس گفته مقام معظم رهبری،‌ در قالب «کمک مومنانه» کمکی به آسیب‌دیدگان کرونا بکند، در تیم روابط عمومی تصمیم گرفت که کمپین «عرش همدلی» را راه‌اندازی کند. چون بر این عقیده‌ است که به‌عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت الکترونیک ایران، باید برای سایر اعضای صنف کاری انجام دهد. بنابراین تصمیم گرفت که در این کمپین با همکاری سایر اعضای صنعت الکترونیک برای افرادی که تعدیل شده‌اند یا به هر نحوی شغل و درآمد خود را از دست داده‌اند، قدم مثبتی بردارد. در همین راستا تصمیم بر این شد که مبالغی طی کارت‌های هدیه «امیدکارت» به ۱۰۰ نفر از اعضای صنایع و کارخانجاتی که به دلایل مختلف در دوران کرونا مجبور شدند که پرسنل خود را تعدیل کرده و این افراد هم نتوانسته‌اند هزینه‌های مربوط به بیمه بیکاری را سر موعد پرداخت کنند و البته بیمه‌های بیکاری هم معمولا کفاف هزینه‌های زندگی افراد را نمی‌دهد، تقدیم کنند. شناسایی این افراد هم از طریق انجمن‌ها، تشکل‌ها و از طریق ادارات بیمه انجام شده است.

استقبال شرکت‌های مختلف از کمپین عرش همدلی

وی گفت: حمایت و همکاری با کمپین عرش همدلی با استقبال همکاران این صنعت در صنوف و صنایع مختلف همراه بوده است و ۲۰ شرکت از همکاران درجه یک در صنعت مخابرات و الکترونیک ایران، با آنها همکاری کرده‌اند. در این کمپین شرکت‌هایی از حوزه هوافضا، برخی از شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی، دو شرکت تولیدکننده تابلوفرمان آسانسور، شرکت‌هایی از حوزه اتوماسیون صنعتی و صنعت خودرو و چندین شرکت هم از صنعت قطعات الکترونیک شریک شدند و با حمایت‌هایی که کردند، سبد بزرگ‌تری را برای حمایت از اعضای آسیب‌دیده از کرونا تدارک دیدند.

توکل خاطر نشان کرد: به صورت مشخص هر یک از شرکت‌هایی که از کمپین عرش همدلی حمایت کرده‌اند، تقبل کرده‌اند که هدیه «امیدکارت» را که مبالغی بین ۳۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان است، به افرادی که مشخص شده‌اند، هدیه بدهند. در واقع این مشارکت، تحت عنوان نذر مشترک است که از طرف همه شرکت‌های شرکت‌کننده در این کمپین انجام شده است.

کارت امیدی برای ادای مسئولیت اجتماعی

رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان افزود: در سال‌های گذشته که شرایط عادی و در واقع غیرکرونایی بر جامعه حاکم بود، شرکت دانش بنیان مذکور نذر و دین خود نسبت به ایفای مسئولیت اجتماعی را در قالب برنامه‌هایی چون کمک به راه‌اندازی موکب روز عاشورا در چندین شهرستان و پذیرایی از عزاداران حسینی ادا می‌کرد. امسال هم این نذر را به صورت نذر مشترک ادا می‌کند، چون اعتقاد دارد که مشارکت جمعی و یادآوری مسئولیت اجتماعی که بر عهده اعضای هر صنف و صنعتی است، می‌تواند کمک‌های گسترده‌تری را برای افراد بیشتری جمع‌آوری کند.ضمن اینکه همکاری‌هایی از این دست، امید همدلی را در جامعه افزایش می‌دهد. مشارکت‌هایی که در راستای پیام «کمک مومنانه» است و نشان می‌دهد که اگر در کنار هم قرار بگیریم و برای کمک و مساعدت با آحاد جامعه همکاری کنیم، قطعا در وسعت بیشتری می‌توانیم کمک‌های مومنانه را ادا کرده و مسئولیت‌های اجتماعی خود را ایفاء کنیم.

 توکل، گفت: قطعا ما خیریه یا سمن اجتماعی نیستیم بلکه به‌عنوان فعالان صنعت، این کمپین عقیدتی و اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌ایم و تشکر می‌کنیم از همراهی همه بزرگوارانی که به این حرکت اجتماعی و انسانی پیوستند و زمینه کمک به اعضای صنف را فراهم کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول