اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

رویداد بین‌ المللی پژوهشگاه رویان در ایران و خاورمیانه آغاز به کار کرد/تحقیقات پژوهشگاه رویان برای درمان پارکینسون با موفقیت وارد فاز انسانی شد

کنگره بین ‌المللی رویان که شهریور هر سال به صورت دو کنگره پزشکی تولید مثل و سلول‌ های بنیادی برگزار می شود و در بیست سال گذشته به یکی از رویداد های مهم بین‌ المللی در خاورمیانه تبدیل شده، امروز به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

رویداد بین‌ المللی پژوهشگاه رویان در ایران و خاورمیانه آغاز به کار کرد/تحقیقات پژوهشگاه رویان برای درمان پارکینسون با موفقیت وارد فاز انسانی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهم ترین کنگره سالانه پژوهشگاه رویان در زمینه پزشکی تولید مثل و سلول‌ های بنیادی به صورت مجازی آغاز به کار کرد و به مدت ۵ روز  برگزار خواهد شد.

به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های حضوری این دوره لغو شده است.

کنگره بین ‌المللی رویان که شهریور ماه هر سال به صورت دو کنگره پزشکی تولید مثل و سلول‌ های بنیادی برگزار می شود، طی بیست سال گذشته به یکی از رویدادهای مهم بین‌ المللی در ایران و خاورمیانه تبدیل شده و نقش بسیار مهمی در تبادل دانش فنی و تخصصی و ایجاد بستر مناسب از طریق ارتباط با موسسات، مراکز علمی و  محققین تراز اول دنیا داشته است.

در این کنگره ۷۶ چهره شاخص علمی سخنرانی می ‌کنند که ۲۴ نفر از آنان خارجی هستند. سخنرانان از کشورهای آمریکا، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، فرانسه و فنلاند هستند.

بیست‌ ویکمین کنگره تولید مثل از ۱۲ تا ۱۴ شهریور ماه و شانزدهمین کنگره سلول‌های بنیادی از ۱۵ شهریور تا یکشنبه ۱۶ شهریور ادامه خواهد داشت. همزمان با کنگره تولید مثل، سیزدهمین سمینار پرستاری و مامایی هم برگزار می ‌شود.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم، اظهارداشت: پژوهشگاه رویان یکی از موسسه ‌های علمی و فناورانه معتبر جهاد دانشگاهی در سطح ملی و بین المللی است که بسیاری از فعالیت ‌های علمی و فناوری آن مطابق با استاندارد‌های روز دنیا است و رویان یکی از الگوی‌ های موفق جهاد دانشگاهی است.

وی افزود: همایش امسال به دلیل کرونا به صورت مجازی با حضور محققان ارشد بین المللی برگزار می ‌شود.

طیبی گفت: همچنان که همیشه معتقدیم توسعه علمی و فناورانه و اقتصاد دانش بنیان، موتور محرک پیشرفت کشور است، باید در مرز علم حرکت کنیم و یافته‌های علمی را به فناوری تبدیل کنیم. باید اثبات کنیم می‌توانیم علم و فناوری خودمان را به کاربرد تبدیل کنیم.

*فاز دوم تحقیق روی سلول درمانی بیماران کرونایی در حال انجام است

طیبی درباره اقدامات رویان برای استفاده از سلول‌ های بنیادی در درمان کرونا هم،گفت: رویان استفاده از سلول‌ های مزانشیمی در بافت‌ های آسیب‌دیده ریه را با همکاری بیمارستان مسیح دانشوری، هاجر و شریعتی آغاز کرد.

وی ادامه داد: فاز اول این تحقیقات به اتمام رسیده و فاز دوم تحقیقات با تعداد بیشتری از بیماران در حال انجام است.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره تولید واکسن هم، گفت: امکان تامین منابع مالی برای تولید واکسن وجود نداشت. 

طیبی گفت: همچنین جهاد دانشگاهی در تولید آنتی ژن‌ برای تشخیص کرونا موفق بوده و این محصول در اختیار مراکز تست کرونا قرار می گیرد.

*راه‌ اندازی بیمارستان سلول درمانی را باز هم پیگیری می کنیم

طیبی درباره راه‌ اندازی بیمارستان سلول درمانی هم، گفت: مشکل منابع مالی در این زمینه وجود دارد. یک زمانی شهردار وقت تهران با اینکه از نظر قانونی وظیفه‌ای ندارد اما قبول کردند این بیمارستان را راه ‌اندازی کنند اما با بروز مشکلات مالی کار متوقف شد. سپس قرار شد رویان ساختمانی که دارد را به شهرداری واگذار کند و شهرداری در مقابل ساختمان را بسازد که فعلا هنوز این پیگیری ها ادامه دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: زمانی دغدغه ما این بود که سریع‌تر خود را به مرزهای علم و فناوری برسانیم اما خیلی زود فاصله خود را با دنیا طی می‌کنیم و اکنون می ‌توانیم بگوییم که حتی حرف‌ های تازه در حوزه سلول‌های بنیادی داریم. 

*تحقیقات پژوهشگاه رویان برای درمان پارکینسون با موفقیت وارد فاز انسانی شد

وی ادامه داد: البته در زمینه تامین قطعات و مواد اولیه مشکل داریم که پروژه را گران‌ تر و طولانی تر می کند؛ از سوی دیگر هنوز باور به توان ملی در حوزه های تحقیقاتی کشور وجود ندارد. این حجم از منابع مالی سرگردان کشور اگر در تولید وارد شود، مشکلی در توسعه علم و فناوری نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول