اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش ماکرون به اقدام موهن شارلی ابدو

رئیس‌جمهور فرانسه با بی‌اعتنایی نسبت به جدیدترین گستاخی نشریه فرانسوی در بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص) گفت که در جایگاهی نیست که بخواهد درباره این اقدام توهین‌آمیز قضاوت کند.

واکنش ماکرون به اقدام موهن شارلی ابدو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته (سه‌شنبه) با بی‌اعتنایی نسبت به گستاخی جدید نشریه «شارلی ابدو» در انتشار تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) مدعی شد که در جایگاه قضاوت درباره این تصمیم نشریه فرانسوی در انتشار این تصاویر موهن قرار ندارد.

نشریه «شارلی‌ابدو» روز سه‌شنبه و یک روز قبل از آنکه 13 مرد و زن در دادگاهی در فرانسه به بهانه حمله به دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۵ مورد محاکمه قرار گیرند، اعلام کرد که کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون در سفر خود به لبنان در توجیه این اقدام موهن نشریه شارلی ابدو مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در نشریه شارلی ابدو  قضاوت کند.

با اینحال این مقام عالیرتبه فرانسوی تأکید کرد که شهروندان فرانسه وظیفه دارند که برای یکدیگر احترام و نزاکت قائل شوند و از شیوه «گفت‌وگوهای نفرت‌‌پراکنی» بپرهیزند.

وی توضیح داد: «رئیس‌جمهور این کشور هرگز در جایگاهی قرار ندارد که درباره انتخاب سرمقاله یک خبرنگار یا اتاق خبر قضاوت کند. هرگز. زیرا ما آزادی بیان داریم».

نشریه شارلی ابدو، در سرمقاله توهین‌آمیزی که سه‌شنبه همراه با کاریکاتورهای جنجالی‌اش منتشر کرده نوشته، این تصاویر «متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی‌توان بازنویسی یا پاک کرد.»

کاریکاتورها و تصاویر توهین‌آمیز نشریه شارلی‌ابدو بارها جنجال‌آفرین شده‌اند. کاریکاتورهایی که این نشریه روز گذشته مجدداً منتشر کرده اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد. این اقدام با تظاهرات‌های گسترده مسلمانان در سراسر دنیا روبه‌رو شد. 

دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۱ بعد از یک حمله تحت حفاظت پلیس قرار گرفته که این مسئله تا به امروز پابرجا است.

فرانسه اینگونه هتاکی‌ها را جزو موازین آزادی بیان قلمداد می‌کند، با این حال، این کشور یکی از چندین کشور غربی است که انکار واقعه ادعایی «هولوکاست» را جرم تلقی می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول