اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

افاضلی: آقایان کارگروه سقوط درست کردند/ 900میلیون پارس‌جنوبی در یک حساب سه نفره است

سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی تبریز گفت: 900میلیون در حساب کانون هواداران پارس جنوبی با سه امضا قرار دارد که دو نفر آن‌ها مشکلی ندارند اما یک نفر امضا نمی‌کند تا پول در حساب بماند.

افاضلی: آقایان کارگروه سقوط درست کردند/ 900میلیون پارس‌جنوبی در یک حساب سه نفره است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ماجرای سقوط پارس جنوبی به لیگ دسته اول ابعاد زیادی داشت و با توجه به اظهارات برخی بازیکنان این تیم مشخص است که در فصلی که گذشت، پارس جنوبی از نظر مدیریت اصلا شرایط خوبی نداشته است. این موضوع را حجت‌الاسلام احمدی نایب رئیس فراکسیون انرژی مجلس نیز به طور واضح بیان کرد و نبود مدیریت صحیح در پارس جنوبی به خصوص در بحث هزینه‌کردها را مهمترین چالش این باشگاه و تیم دانست.

در همین راستا سیروس پورموسوی هم صحبت‌هایی را پیرامون مشکلات پارس جنوبی مطرح کرد که بخشی از آن به موضوع رفتار عجیب تعدادی از بازیکنان تیم مربوط می‌شد که باعث ایجاد شبهاتی در مورد تیم ماشین سازی تبریز و هومن افاضلی شد. به همین خاطر از سرمربی ماشین سازی که پیش از این هدایت پارس جنوبی را بر عهده داشت در مورد سوتفاهم ایجاد شده با پورموسوی و دیگر اتفاقات سوال برانگیز تیم شهر جم به خصوص ماجرای حساب سه نفره و 900میلیون تومان گفت‌وگو کردیم.

هومن افاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس ابتدا در خصوص واگذاری باشگاه ماشین سازی تبریز به مالک جدید، اظهار داشت: چون در جریان جزئیات این مساله نیستم صحبت خاصی نمی توانم داشته باشم. فقط باید از محمدرضا زنوزی تشکر کنم چون در زمانی که ما در تبریز بودیم و هرچند کوتاه بود اما او برخلاف بعضی از دوستان در باشگاه‌های دیگر، حتی موقعی هم که ایران نبود واقعا از تیم حمایت کرد.

کار من در ماشین سازی نیمه تمام است

سرمربی ماشین سازی ادامه داد: از مدیریت باشگاه به خاطر همراهی همه جانبه خیلی تشکر می‌کنم. از هواداران خونگرم شهر تبریز تشکر می‌کنم. بعد از بردی که به دست آوردیم و ساعت حدود 4 بامداد به فرودگاه رسیدیم به استقبال تیم آمدند. من چنین چیزی را در جای دیگری ندیده بودم. فقط زمانیکه در تیم ملی کار می‌کردم این اتفاق را دیده بودم. ضمن اینکه باید از بازیکنان خوب ماشین سازی و همکارانم در کادرفنی تشکر کنم که خیلی زحمت کشیدند، با جان و دل کار کردند و بداخلاقی‌های من را تحمل کردند تا تیم در لیگ برتر باقی بماند.

وی در مورد وضعیت همکاری با باشگاه تبریزی عنوان کرد: باید ببینیم مدیریت جدید باشگاه چه هدفی دارد. شناختی از مالک جدید ندارم و نمی‌دانم شرایط باشگاه به چه شکلی است. طبیعتا من در آنجا کاری را شروع کردم که نیمه تمام است اما باید حتما با محمدرضا زنوزی و حسن آذرنیا (مدیرعامل ماشین سازی) صحبت کنم و ببینم باید چکار کنیم و برنامه به چه صورت خواهد بود. با این حال فعلا برنامه‌ای برای برگزاری جلسه و گفت‌وگو ندارم.

افاضلی در مورد پیشنهاد از دیگر باشگاه‌های لیگ برتری، گفت: دو باشگاه به صورت غیر مستقیم با من صحبت کردند. این مساله مربوط به هفته گذشته است و من چون به باشگاه ماشین سازی و شخص زنوزی قول داده بودم، آن‌ها را پیگیری نکردم. صحبت‌های اولیه انجام شد و من گفتم با توجه به تعهدی که به ماشین سازی دارم باید تکلیف این تیم مشخص شود و بعد از آن می‌توانیم دوباره با هم صحبت کنیم.

از پورموسوی تشکر می‌کنم

سرمربی سابق تیم پارس جنوبی در خصوص اظهارات سیروس پورموسوی پیرامون تماس مشکوک با چند بازیکن این تیم و سوتفاهمی که برای ماشین سازی و افاضلی به وجود آمد، اظهار داشت: سیروس پورموسوی در مصاحبه‌ای که داشت این مساله را توضیح داد. به نظر من مصاحبه به جایی بود و من از او تشکر می‌کنم اما در مورد دو مساله باید صحبت کنم تا هواداران پارس جنوبی آگاه شوند.

صبح تا شب به دنبال پول بازیکنان دویدیم

افاضلی افزود: برخلاف آنچه که تلاش می‌شود نشان داده شود، این تیم چه قبل از من در زمان سرمربیگری فراز کمالوند، چه در دوره من و چه در دوره کوتاهی که پورموسوی مسئولیت رابر عهده گرفت، مشکل تیم مشکل فنی نبود. صحبت‌های کمالوند را مرور کنید. ببینید در زمانی که او بوده، آیا در مورد مسائل فنی ایراد و انتقادی را مطرح کرده است؟ یا در دوره خود من، تمام دغدغه ما این بود که صبح تا شب به دنبال پول بازیکنان بدویم، از زمین تمرین بیرونمان نکنند، آب معدنی تهیه کنیم و...مشکل این تیم، مشکل مدیریتی بود.

می‌خواستم منشا و تبریزی را جذب کنم

وی تصریح کرد: حالا یک بخشی از آن به خاطر مسائل قانونی بود ولی حداقل در دوره سید پیروز موسوی (مدیرعامل قبلی منطقه ویژه پارس)، یک نفر بود که ما می‌رفتیم با او صحبت کنیم و تلاش می‌کرد به ما کمک کند. کما اینکه او حدود 5 میلیارد در ابتدای فصل پول آورد. در همان دوره که بهرام رضائیان مدیرعامل بود و تیم را بست. اگر هم الان ایرادی از بازیکنان تیم می‌گیرند، بازیکنان برای خود رضائیان هستند. من تیم را نبستم. او زمانیکه مدیرعامل بود تیم را بست.

افاضلی با اشاره به دوره حضورش در پارس جنوبی گفت: در زمانی بودیم که خریدها در نیم‌فصل با اول فصل خیلی متفاوت است. هیچ باشگاهی اجازه نمی‌دهد بازیکن خوبش جدا شود. ما هم بودجه بسیار محدودی برای گرفتن بازیکن داشتیم. من می‌خواستم منشا را جذب کنم پول نداشتم، با مرتضی تبریزی جلسه گذاشتیم اما متاسفانه نتوانستیم شرایط آمدن او را فراهم کنیم.

وی در خصوص خریدهای نیم‌فصل پارس جنوبی عنوان کرد: به هرحال من باید با توجه به شرایط بازار و بودجه خودم خرید کنم. بازیکنانی که آوردیم؛ محسن فروزان بود که سبقه او مشخص است. به هرعلتی درشرایط بازی نبود اما در بازار دروازه‌بان دیگری هم وجود نداشت. امین منوچهری بود که سابقه بازی او درتیم‌های استقلال و سپاهان و سایپا مشخص است. حالا اگر این تیم‌ها تیم‌های بدی بودند من نمی‌دانم. آدام همتی از پرسپولیس آمد. میلاد باقری از استقلال آمد. میلادخدایی هم از نفت مسجد سلیمان آمد و در همه بازی‌ها حضور داشت.

افاضلی در مود اینکه عبدالرحیم خطیب (سرپرست تیم پارس جنوبی) معتقد است منوچهری یکسال بازی نکرده بود، گفت: من صحبتی در مورد او ندارم.

مشکل پارس جنوبی مدیریتی بود

وی در مورد اینکه خریدهای نیم‌فصل پارس جنوبی در تمام بازی‌ها حضور داشتند اما گفته می‌شود به درد تیم نمی‌خوردند، اظهار داشت: این صحبت‌ها را هیچ وقت از مربیان تیم‌ها نمی‌شنوید. هیچ وقت یک مربی نمی‌آید بگوید این بازیکن کم کاری کرده یا این خریدها خوب نبودند. این حرف‌ها فقط زمانی مطرح می‌شوند که فردی خارج از حیطه فنی وارد مسائل می‌شود. از نظ من مشکل این تیم مشکل مدیریتی بوده، آقایان به جای اینکه بروند برای کمک به تیم کارگروه تشکیل بدهند، باید به تیم پول تزریق می‌کردند نه اینکه من دنبال پول بدوم.

تزریق یک میلیارد و پانصد میلیون حاصل تلاش من و پورموسوی و پیگیری نماینده مجلس بود

سرمربی سابق پارس جنوبی در با اشاره به تزریق یک و نیم ملیارد تومان در هفته‌های پایانی تصریح کرد: همین یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی که اواخر دادند، من در حدود 4ماه دنبالش دویدم. سیروس پورموسوی هم کار را دنبال کرد و آن را به سرانجام رساند. این پولی که آمد حاصل زحمت پورموسوی، 4ماه دوندگی من و مساعدت و پیگیری شیخ موسی احمدی نماینده مجلس است. هیچ ارتباطی نه به ایرج خرمدل (مدیرعامل جدید منطقه ویژه پارس) و نه به مدیریت باشگاه دارد.

کارگروه سقوط درست کردند

وی ادامه داد: ولی دوستان آن را به پای خودشان می‌نویسند. آقایان مثل زمانی که تیمی قهرمان می‌شود و برخی افراد می‌دوند و عکس می‌گیرند، الان می‌دوند. کار گروهی که دوستان برای کمک به تیم تشکیل دادند، کارگروه سقوط بود نه کارگروه برای نجات و بقای تیم.

افاضلی در مورد اینکه آیا از کم کاری بازیکنان پارس جنوبی موردی دیده بود، گفت: اصلا این حرف‌ها به بازیکنان نمی‌چسبد. اگر آقایان در باشگاه به بازیکنان کمتر وعده و وعید دروغ می‌دادند شاید انرژی بازیکان بالاتر می‌رفت و تلاش بیشتری می‌کردند. در واقع آن‌ها به خاطر دروغ‌هایی که شنیدند انرژی و توانی نداشتند. سیروس پور موسوی به عنوان مربی تیم نباید دنبال پول بدود. او باید کار فنی کند. وقتی او هم مثل من به دنبال پول می‌دود یعنی مدیریت آن باشگاه هیچ تغییری نکرده است. چه با دوستان جدید و چه با دوستان قدیم.

900میلیون در یک حساب سه نفره است

وی در خصوص حساب کانون هواداران پارس جنوبی که در حال حاضر 900میلیون پول در آن بابت ضمانت پنجره نقل و انتقالاتی نگه داری می‌شود، اظهار داشت: این پول در حساب کانون هواداران است. اینکه این کانون رسمی است یا نه را نمی‌دانم و شبهه زیاد دارد. این حساب سه امضائه است. اسدی رئیس هیات فوتبال سابق و موسوی رئیس کانون هواداران و یک فرد دیگر(عبدالرحیم خطیب که افاضلی تمایلی به بردن نام او ندارد). این دو عزیزی که نامشان را بردم همان روز اول با من صحبت کردند و گفتند این پول برای باشگاه است و ما هیچ مشکلی نداریم که امضا کنیم و آن را بدهیم.

100میلیون برداشت کردیم چون سرپرست تیم را گروگان گرفته بودند

افاضلی ادامه داد: آن‌ها امضا کردند و ما با دو امضا رفتیم 100میلیون آن را گرفتیم. چون ایوب چراغی سرپرست تیم ما را در آبادان و در هتل گروگان گرفتند تا پول بیاید و بعد او را آزاد کنند! چراغی خیلی برای ما زحمت کشید. کارهای مدیریتی تیم را انجام می‌داد و هیچ وقت به ما دروغ نگفت. همه کارها را صادقانه انجام داد. تمام تلاشش را بر خلاف برخی از دوستان به کار گرفت. تیم به جم برگشت اما او را در هتل نگه داشتند تا پول واریز شود.

یک نفر امضا نمی‌کند تا 900میلیون در حسابش بماند

وی در مورد قابل برداشت بودن پولی که در حساب کانون هواداران پارس جنوبی است، تصریح کرد:  ما 100میلیون از آن حساب برداشت کردیم و به حساب هتل واریز کردیم تا او از آنجا آزاد شود. بنابراین این پول غیرقابل برداشت نیست. اما آن آقایی که امضا نمی‌کند باعث شده پول در آن حساب بماند. در حالیکه 900میلیون در آن حساب وجود دارد و قابل برداشت است. می‌توانستند پول بازیکنان را بدهند که آن‌ها هم با انرژی بیشتری به کارشان ادامه بدهند.

افاضلی در خصوص اینکه گفته می‌شود این پول برای ضمانت پنجره نقل و انتقالاتی است و آیا به خاطر برداشت 100میلیون سازمان لیگ ایرادی نگرفته است، اظهار داشت: نه، سازمان لیگ یک چک یک میلیارد تومانی بابت تضمین از ما گرفته است. آن چک تضمین ما درسازمان لیگ است. اگر پول در حساب باشد، می‌روند بر می‌دارند. اگر نباشد مسئولیت قانونی دارد و اصلا ربطی به پولی که در آن حساب است ندارد.

سرمربی سابق پارس جنوبی گفت: بهتر است کسی فرافکنی نکند. من در طی این مدتی که از پارس جم بیرون آمدم فقط یکبار در مورد این مسائل صحبت کرده بودم. علیرغم اینکه دوستان به دنبال این هستند که مسائل را به گردن من بیندازند. اما دیدم آقایان ول کن نیستند. تلویزیون می‌روند پشت سر من حرف می‌زنند. رادیو می‌روند پشت سر من حرف می‌زنند. الان مجبورم برای اینکه هوادران آگاه شوند، مقداری از مسائل را بگویم. اگر آقایان دوست دارند بیشتر بگویم، بازهم مصاحبه کنند و دوباره یک سری مسائل را به گردن من بیندازند تا این بار همه چیز را بگویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول