اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اندیشکده آمریکایی: کره شمالی برای رژه نظامی بزرگی آماده می‌شود

یک اندیشکده آمریکایی مدعی است تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات آموزشی کره شمالی ثبت کرده که نشان می دهد تمرینات و فعالیت‌های سنگین نظامی برای برگزاری رژه گسترده‌ای در تاریخ دهم اکتبر انجام می‌شود.

اندیشکده آمریکایی: کره شمالی برای رژه نظامی بزرگی آماده می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در بحبوحه تنش‌های اخیر در شبه‌جزیره کره، ارتش پیونگ‌یانگ خود را برای برگزاری رژه نظامی بزرگی آماده می‌کند.

اندیشکده آمریکایی «۳۸ درجه شمالی» که در حوزه تحولات شبه‌جزیره کره به ویژه کره شمالی فعالیت دارد، تصاویری را از این کشور منتشر کرد که حجم زیادی از نیروها و خودروهای نظامی را نشان می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طبق این تصاویر نیروها و خودروهای نظامی کره شمالی در محوطه آموزشی رژه «میریم» واقع در حومه شهر پیونگ‌یانگ، در صفوف منظم قرار گرفته و برای برگزاری رژه بزرگ نظامی آماده می‌شوند.

بر این اساس، اندیشکده ۳۸ درجه شمالی در گزارش خود نوشت: «قویاً انتظار می‌رود کره شمالی در تاریخ دهم اکتبر امسال برای گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگر این کشور، رژه نظامی بزرگی برگزار کند. این تصاویر اولین مدرکی است از تمریناتی که در جریان است».

این اندیشکده می‌گوید تمرینات امسال به دلیل اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس «کووید۱۹» و همچنین شرایط نامساعد آب‌وهوایی در این کشور با مقداری تاخیر در مقایسه با سال گذشته آغاز شده است.

به نوشته رویترز، در این گزارش ادعا شده که کره شمالی در ماه‌های اخیر حدود ۱۰۰ گاراژ دائمی در تاسیسات میریم ایجاد کرده و کار رصد ماهواره‌ای خودروهایی که احتمالا در رژه نظامی دهم اکتبر شرکت می‌کنند را تقریبا غیرممکن کرده است.

این اندیشکده در حالی که اذعان می‌کند کار جاسوسی ماهواره‌ای از این تاسیسات کره شمالی تقریبا غیرممکن شده اما باز هم مدعی است بر اساس شیارها و ردهای لاستیک خودروهای نظامی در محوطه بیرونی این گاراژها ایجاد کرده، فعالیت‌های سنگینی در جریان است.

پیش از این، رسانه ها از اقدام مشترک آمریکا و ژاپن در ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای رهگیری موشک‌های جدید کره شمالی خبر داده بودند. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول