اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حاشیه امن نژادپرستان در غرب/ «حبس‌ابد» برای قاتل 51 مسلمان بی‌گناه در نیوزیلند!

این بار نیز پرونده‌ای دیگر در غرب بسته شد! پرونده‌ای که فرجام آن از ابتدا مشخص بود!«برنتون تارنت» نژادپرستی که ۵۱ نفر را در سال 2019 و در هنگام اقامه نماز دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند به قتل رسانده بود به حبس ابد محکوم شد!

حاشیه امن نژادپرستان در غرب/ «حبس‌ابد» برای قاتل 51 مسلمان بی‌گناه در نیوزیلند!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت در گزارشی به حاشیه امنیت نژادپرستان در غرب پرداخته است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

این بار نیز پرونده‌ای دیگر در غرب بسته شد! پرونده‌ای که فرجام آن از ابتدا برای متهم و مخاطبان مشخص بود! «برنتون تارنت» مرد نژادپرستی که ۵۱ نفر را در سال 2019 میلادی و در هنگام اقامه نماز  دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند به قتل رسانده بود به حبس ابد محکوم شد! مقامات نیوزیلندی نه‌تنها بابت صدور این حکم ابراز شرمندگی نمی‌کنند بلکه می‌گویند این نخستین باری است که چنین حکمی در نیوزیلند صادر می‌شود. مقامات دستگاه قضائی نیوزیلند، در حکم صادره، عبارت «حبس ابد بدون بخشودگی»را درج کرده‌اند تا به قول خود، عمق نارضایتی خود را از این فاجعه نشان دهند! اما سؤال اصلی اینجاست که حاشیه امنیت قضائی تروریست‌ها و کسانی که علیه مسلمانان و مردم بی‌گناه در دنیای غرب دست به اقدامات وحشیانه می‌زنند، چه زمانی می‌خواهد از بین برود؟!

حکمی بالاتر از حبس ابد برای قاتلان نداریم!

مقامات دادگاه تأکید کرده‌اند که حکمی بالاتر از «حبس ابد بدون بخشودگی» در نیوزیلند برای قاتلان و افراد جانی وجود ندارد، حتی اگر سخت‌ترین و گسترده‌ترین جنایت را علیه بشریت صورت دهند.

قاضی پرونده «کامرون مندر» در خصوص حکم صادره دادگاه اعلام کرده است: «جنایات تارنت چنان خبیثانه است که حبس ابد هم آن را جبران نمی‌کند! این جنایات موجب سوگ و دردی عمیق شده که عامل آن یک ایدئولوژی منحرف و بدخیم است. کار قاتل غیرانسانی بوده است!  وی به‌صورت عامدانه  یک کودک سه‌ساله را که به پای پدرش چسبیده بود را ( هنگام نماز) کشت!»

قاضی پرونده تمامی حملات خود را متوجه «قاتل» و «خوی حیوانی آن » کرد، بدون آنکه از «ساختار قضائی ناعادلانه» کشورش سخنی به میان آورد! ساختاری که به قاتلان اجازه می‌دهد از «یک» تا «هزاران » انسان را بدون توجه به آثار و تبعات انسانی و اجتماعی این اقدام به قتل رسانده و پس‌ازآن نیز در بدترین حالت ممکن، به حبس ابد محکوم شوند؛ حال چه با قید«امکان بخشودگی»چه با قید «بدون امکان بخشودگی»! 

بسیاری از بازماندگان و اقوام قربانیان که در جلسه دادگاه سخن گفتند خواستار اعمال اشد مجازات برای متهم شدند، اما در نیوزیلند این حکم، حبس ابد بدون امکان بخشودگی است.

ابراز تأسف به سبک رسانه‌های غربی!

شبکه یورونیوز در گزارش خود از دادگاه  تارنت می‌نویسد: «حملات مارس ۲۰۱۹ علیه عبادت‌کنندگان در مساجد النور و لینوود، نیوزیلند را تکان داد و موجب وضع قانونی شد که خرید و فروش سلاح‌های مرگبار نیمه‌اتوماتیک را منع  کرد. این اقدام همچنین پس‌ازآنکه قاتل حملات خود را به‌صورت زنده از کانال فیسبوک پخش کرد پروتکل استفاده از شبکه‌های اجتماعی را تغییر داد. تارنت که اهل استرالیاست در جریان صدور حکم هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نداد. او به اظهارات کسانی که در دادگاه سخن گفتند گوش داد و گاه سرش را اندکی به عنوان تأیید تکان داد و گاه به لطیفه‌هایی که علیه او گفته می‌شد، لبخند می‌زد. قاضی خاطرنشان کرد که تارنت اخیرا به کسانی که رفتار او را ارزیابی می‌کرده‌اند گفته که اکنون فلسفه افراط‌گرایانه‌اش را رد و حملاتش را «شنیع و غیرمنطقی» تلقی می‌کند.»

در این گزارش، جای ده‌ها مسلمان بی‌گناهی که در حال ادای فریضه الهی به شهادت رسیدند خالی است! اساسا قراری نیست وقعی نسبت به این قربانیان مظلوم و بی‌گناه نهاده شود، زیرا رسانه‌های وابسته به ساختار حکومتی  و فکری کشورهای غربی وظیفه دارند مانع از تمرکز افکار عمومی بر عمق چنین فجایعی شوند!

 

پیامی که باید به دنیا مخابره شود 

اگرچه شهادت ده‌ها نمازگزار مسلمان در شهر کرایست‌چرچ واقع در کشور نیوزیلند، پرده دیگری از مظلومیت پیروان آخرین و کامل‌ترین دین آسمانی را در برابر دیده حیران افکار عمومی دنیا گشود، اما صدور ساده‌ترین حکم ممکن( به لحاظ عقلی  انسانی و حقوقی) برای متهم اصلی این پرونده این مظلومیت را بیشتر و عمیق‌تر کرد. همگان به یاد دارند که در زمان وقوع این حمله تروریستی در ماه مارس سال 2019 میلادی، رسانه‌هایی مانند BBC تا ساعت‌ها حاضر نشدند از این جنایت بزرگ، به عنوان حمله تروریستی یاد کنند، اما خون پاک شهدای این حادثه از سوی رسانه‌ها و سردمداران غربی قابل سانسور نیست.

طی سال‌های اخیر، شاهد افزایش حملات تروریستی علیه مسلمانان در کشورهای غربی هستیم. نکته جالب‌توجه این‌که خبری از تصاویر و بیوگرافی قربانیان این حملات در رسانه‌های غربی نیست! با این حال به نظر می‌رسد حمله خونین صورت گرفته در نیوزیلند به‌اندازه‌ای وسیع و گسترده بود که رسانه‌های غربی توانایی سانسور آن را نداشتند!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول