اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

احتمال امضای توافق عادی سازی ابوظبی و تل آویو در کاخ سفید

یک خبرنگار صهیونیست به نقل از مقامات واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو گزارش داد که رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده احتمالا در آینده نزدیک توافق عادی‌سازی روابط را در کاخ سفید امضا کنند.

احتمال امضای توافق عادی سازی ابوظبی و تل آویو در کاخ سفید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه پیامدهای سفر دو هیأت صهیونیستی و آمریکایی به امارات عربی متحده با اولین پرواز رسمی مستقیم از تل‌آویو به ابوظبی، گفته می‌شود سرعت حرکت دو طرف به سمت امضای توافق عادی‌سازی روابط بیشتر از انتظار آنها شده است.

به نوشته وبگاه نشریه «آکسیوس»، مقامات آمریکایی، اسرائیلی و اماراتی می‌گویند احتمال امضای توافق سه‌جانبه طی مراسمی در کاخ سفید قبل از تاریخ هجدهم سپتامبر وجود دارد.

بر این اساس، از جمله دیگر پیشرفت‌هایی که فعلا در روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی رخ داده، می‌تواند به دعوت «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخل تل‌آویو از مشاور امنیت ملی امارات برای سفر به فلسطین اشغالی و ادامه دادن مذاکرات عادی‌سازی روابط اشاره کرد.

نگارنده صهیونیست این مطلب می‌گوید مقامات سه طرف به وی گفته‌اند که یکی از انگیزه‌های تل‌آویو و ابوظبی برای پیشبرد و امضای هرچه سریعتر توافق عادی‌سازی روابط، ایجاد تحرکی در بین دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای برقراری مناسبات دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی است.

روز گذشته نیز رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقامات اماراتی نوشتند که تل‌آویو به ابوظبی اطمینان خاطر داده که طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری را اجرا نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

دو هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول