اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن کرونای مبتنی بر سلول حشره به انسان‌ها تزریق شد

نخستین واکسن پروتئین نوترکیب کووید 19 چین که از سلول‌های حشره ساخته شده، اخیرا به افراد داوطلب تزریق شده است.

واکسن کرونای مبتنی بر سلول حشره به انسان‌ها تزریق شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از گلوبال تایمز، نخستین واکسن پروتئین نوترکیب کووید ۱۹ چین که از سلول‌های حشره ساخته شده، اخیرا به افراد داوطلب تزریق شده است. 

براساس اطلاعات موجود، داوطلبان پس از تزریق واکسن هیچ عوارض شدیدی را گزارش نکردند.

این واکسن توسط آزمایشگاه Key State of Biology of Therapy of Biological Hospital of Hospital of West China وابسته به دانشگاه سیچوان ساخته شده است.

این واکسن از سلول حشرات برای تکثیر محیط کشت استفاده و ژن کووید ۱۹ را  وارد سلول های حشره می‌کند؛ در واقع می‌توان از سلول‌های حشرات برای تولید پروتئین های با کیفیت واکسن نوترکیب استفاده کرد. 

طبق بیانیه ارسال شده به گلوبال تایمز، این واکسن صبح روز شنبه به چند داوطلب تزریق شد؛ آکادمیکس وی یوکوان، مدیر آزمایشگاه گفت: این واکسن پس از آزمایش روی میمونها و سایر حیوانات، در ۲۱ آگوست برای آزمایشات بالینی مورد تأیید سازمان ملی پزشکی قرار گرفت و درنهایت مشخص شد که این یک اثر محافظتی خوب در برابر عفونت COVID-۱۹، بدون عوارض جانبی شدید است.

طبق گفته مدیر آزمایشگاه، تولید انبوه واکسن مذکور آسان است؛ تاکنون چهار نوع واکسن کرونا ویروس در چین مرحله سوم آزمایشات بالینی را آغاز کرده‌اند و برخی از آنها در اوایل ماه سپتامبر به افراد داوطلب تزریق می‌شوند.

آزمایشات بالینی فاز III تعیین می‌کند که آیا واکسن توسعه داده شده تأیید می‌شود یا خیر؛ این مرحله ایمنی و اثر بخشی واکسن را که به ده‌ها هزار نمونه نمونه احتیاج دارد، تأیید می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول