اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

چرا آمریکاییان بیشتر از هر زمان دیگری اسلحه می خرند؟

بیشتر از 99 درصد سلاح های به فروش رفته اخیر اسلحه کمری بوده که نوعا برای دفاع شخصی به کار می روند . همچنین تحقیقات نشان می دهند که احساس نیاز به خرید سلاح برای دفاع شخصی می تواند از این باور ناشی شده باشد که جهان به طور کلی جای خطرناکی شده است.

چرا آمریکاییان بیشتر از هر زمان دیگری اسلحه می خرند؟

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: آمریکاییان در ماه های اخیر با دست و دلبازی بی سابقه ای به خرید سلاح روی آورده اند.
در بحبوحه همه گیری کووید19 و اعتراضات مردمی برای عدالت نژادی، انجمن تجاری صنعت اسلحه سازی یعنی «بنیاد ملی ورزش های تیراندازی» برآورد می کند که فروش سلاح از ماه مارس تا جولای 8 میلیون و 500 هزار قبضه بوده است. این میزان با دوره مشابه در سال 2019 افزایشی 94 درصدی را نشان می دهد.
مشاوران صنعت سلاح گرم برآورد می کنند که فروش ماه جولای به تنهایی 2 میلیون قبضه بوده که در جولای سال 2019 به نسبت دوره مشابه سال گذشته 136 درصد افزایش یافته است.
این برآوردها بر اساس تعداد درخواست کنترل سابقه ای است که توسط سیستم ملی بررسی فوری سابقه جنایی انجام شده است. اف بی آی گزارش کرده است که 8 هفته از این دوره، از جمله 10 هفته برتر تقاضا برای خرید سلاح از زمانی است که این سازمان در سال 1998 مبادرت به گردآوری این داده ها کرده است.
فروش سلاح معمولا تابع چرخه هایی فصلی است که بر اساس آن، تعداد سلاح های به فروش رفته در ماه های زمستانی بیشتر می شود و در سال های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و بعد از تیراندازی های دسته جمعی خبرساز نیز افزایش پیدا می کند. با این حال همه گیری سال 2020  خیزش رکوردگذاری را در تعداد تقاضاها برای خرید سلاح گرم موجب شده است.
فروش سلاح برای اولین بار در ماه مارس و همزمان با آغاز اعمال مقررات تعطیلی در آمریکا افزایش زیادی پیدا کرد. در ماه ژوئن و به دنبال اعتراضات کشوری پس از قتل جرج فلوید این ارقام بار دیگر جهش بالایی را شاهد بود.
ما در تحقیق اخیر خود ضمن بررسی فرهنگ اسلحه حاکم در آمریکا، نقطه نظراتی را در مورد رابطه پیچیده بین آمریکاییان و اسلحه ارائه می دهیم. به اعتقاد ما خریداری بی سابقه اسلحه از سوی مردم سه دلیل اصلی دارد.

1.استقلال و امنیت
مطالعه ای که ما در سال 2019 انجام دادیم نشان می دهد که آمریکاییان احساس می کنند خرید اسلحه راهی است برای اطمینان خاطر پیدا کردن و حفظ استقلال خود. در طول این همه گیری استقلال مردم مورد تهدید قرار گرفته است و با توجه به وجود نگرانی برای سلامت همگانی، این مقررات ممکن است سد راه برخی از آزادی های  فردی شود، از جمله آزادی سفر کردن، راه اندازی برخی کسب و کارها، جمع شدن در گروه های بزرگ یا دیدار از سالمندان.
ممکن است این باور انگیزه بخش افراد در خرید سلاح شود که داشتن آن کمک می کند که فرد از آزادی در پیش گرفتن زندگی دلخواه خود و انجام کارهایی که دوست دارد برخوردار باشد، به خصوص برای کسانی که نگران محافظت و دفاع از خود هستند.
بنیاد ملی ورزش های با تیراندازی برآورد می کند که 40 درصد از خریداران فعلی سلاح این کار را برای بار اول انجام می دهند که یکی از عوامل محرک آنها، نیاز فرضی آنها به حفاظت از خود در یک دوره زمانی از عدم اطمینان و ناآرامی مدنی و نیز فراخوان ها برای کاستن از بودجه پلیس است.
داده های موجود نیز این ایده را تایید می کنند و نشان می دهند که بیشتر از 99 درصد سلاح های به فروش رفته اخیر اسلحه کمری بوده که نوعا برای دفاع شخصی به کار می روند . همچنین تحقیقات نشان می دهند که احساس نیاز به خرید سلاح برای دفاع شخصی می تواند از این باور ناشی شده باشد که جهان به طور کلی جای خطرناکی شده است.
همچنین مالکان اسلحه در مواقع عادی از داشتن سلاح احساس آسایش و امنیت می کنند. این یعنی کسانی که در حال حاضر مالک اسلحه هستند، ممکن است سلاح های اضافه ای را نیز در تلاش برای تقویت این احساس در خود خریداری کنند که زندگی جریان عادی و معمول خود را دارد.

2.علائم و نیروهای بازار
یک دلیل دیگر به شرایط بازار مربوط می شود. فرمانداران  تصمیم گرفته اند تا خرده فروشان سلاح را در گروه «کسب و کارهای ضروری» قرار دهند که به آنها اجازه داده در مقطعی که بسیاری از کسب وکارها در ماه های مارس و آوریل تعطیل بودند، همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.
این تصمیم به تقویت مشروعیت سلاح و خرده فروشان اسلحه در آمریکا انجامیده و این تصورات را تقویت کرده است که خرید سلاح کاری مناسب و ضروری است.
در عین حال خرده فروشان اسلحه کوشیده اند به مقدار لازم اسلحه گرم، مهمات و تجهیزات جانبی را انبار کنند. وقتی مشتریان با کمبود مواجه می شوند، ممکن است نوعی احساس اضطرار به خرید سلاح را تجربه کنند و احتمال دارد برای تهیه آن مسافت بیشتری را بپیمایند، مبلغ بیشتری بپردازند یا به نسبت چیزی که در ابتدا به دنبال آن بودند، نوع متفاوتی از اسلحه را خریداری کنند.

3.ارتباطات و تفریحات اجتماعی
سرانجام اینکه اسلحه می تواند زمینه ساز برقراری ارتباطات اجتماعی شود. ایجاد و حفظ پیوندهای اجتماعی از طریق مصرف، پدیده ای کاملا تثبیت شده در تحقیقات مربوط به مصرف کننده به شمار می رود.
خرده فروشان با عمل کردن به عنوان یک لنگرگاه اجتماعی و تامین تجربیات لازم درمورد محصولات خاص، این کار را تسهیل می کنند. سر زدن به یک اسلحه فروشی و خریداری یک سلاح همچنین می تواند مصرف کنندگان را قادر سازد تا از نظر اجتماعی احساس ارتباط بیشتری با همفکران خود کنند.
بر اساس تحقیق ما رفتن به میادین تمرین تیراندازی و شکار، از نظر قرار گرفتن در معرض تیراندازی های تصادفی، فعالیت های کم خطری محسوب می شوند. افراد به این دلیل به این کار فکر می کنند که می توان این فعالیت ها را خارج از خانه انجام داد، در حالی که با زدن ماسک و رعایت فاصله از دیگران، این کارها از نظر انتقال کووید19 نیز می تواند فعالیت کم خطرتری باشد.
آمریکاییانی که به این تب دیوانه وار خرید اسلحه نپیوسته اند، ممکن است استفاده از اسلحه علیه یک ویروس یا شورشیان را در شهرهای دور دست زیر سئوال ببرند. شهروندان در گرما گرم یک بحران، می خواهند احساس مرتبط ماندن با دیگران، ایمنی و استقلال کنند. برای برخی از آمریکاییان خرید اسلحه می تواند به آنها در رسیدن به این احساس کمک کند.

نویسنده: ایمی هاف / میشل بارنهارت (Aimee Huff/ Michelle Barnhart) استادیار بازاریابی در دانشگاه ایالتی اورگان

منبع: https://b2n.ir/263808

انتهای پیام.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول