اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزارت ورزش موظف به رعایت قوانین ایران است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: وظایف، اختیارات و اساس نامه وزارت ورزش و جوانان ایراداتی داشت که از شورای نگهبان اعاده شده بود و کمیسیون فرهنگی آن را برطرف کرد، طی آن وزارت ورزش و جوانان و نهادهای تحت نظارت آن موظف هستند قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند.

وزارت ورزش موظف به رعایت قوانین ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فیفا پس از اتفاقاتی که در ادامه اعلام بندهای عجیب قرارداد ویلموتس رخ داد، با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران و به دلیل آن‌چه دخالت نهادهای غیر فوتبالی نامید، فوتبال ایران را به تعلیق تهدید کرد.

در این نامه آمده است که تا روز دوم سپتامبر ۲۰۲۰ برای ای‌اف‌سی و فیفا مدارک لازم و مرتبط با وضعیت فدراسیون فوتبال و اتهام‌های طرح شده را ارسال کنید.

در ادامه آن نیز یادآور شده است: از این فرصت استفاده کرده و به شما یادآوری می‌کنیم براساس بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۱۹ فیفا، اعضای فیفا باید مسایل و مشکلات‌شان را به شکل مستقل حل کنند و نباید تحت تأثیر فرد سومی باشند.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص این نامه فیفا اظهار داشت: وظایف، اختیارات و اساس نامه وزارت ورزش و جوانان ایراداتی داشت و از شورای نگهبان اعاده شده بود که کمیسیون فرهنگی آن را برطرف کرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مواردی که به آن گنجانده شد این بود که وزارت ورزش و جوانان و نهادهای تحت نظارت آن موظف هستند قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند.

وی افزود: اگر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شود، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تکلیفشان این می‌شود که قوانین جمهوری اسلامی را مقدم بر حرف‌های فراملی بدانند.

میرزایی همچنین تأکید کرد: نکته دیگر هم این است که فرض کنیم فیفا چنین درخواستی از فدراسیون فوتبال ایران داشته است و نهادهای غیرورزشی در ورزش دخالت داشته است، هیچ موردی ندارد، فدراسیون‌ فوتبال این جریمه را از جیب غیرمردم و خزانه عمومی و بیت‌المال تأمین کند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول