اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ملت ایران دارای یک بصیرت تاریخی شده است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ملت ایران اسلامی به یک بصیرت بالای تاریخی رسیده است.

ملت ایران دارای یک بصیرت تاریخی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام سیدمحمد سادات صبح امروز در برنامه تلویزیونی "بیانی باش" سیمای مرکز کردستان با اشاره به روز مبارزه با استعمار انگلیس و سالروز شهادت رییس علی دلواری، به بیان ابهاد شخصیتی این قهرمان ملی مبارزه با استعمار پرداخت.

وی گفت: این ایام یادآور تجربه تلخی است که ملت ما به خاطر داشتن دولتی ضعیف و سست عنصر و نیروها و تجهیزات نظامی ضعیف هم غارت شد و هم از هر سو مورد تجاوز دولت‌های استعماری قرار گرفت.

سادات اذعان داشت: در همین ایام بود که مجاهدان دشتستان با دست خالی و با تقدیم ۷۲ شهید، ۸۰۰ سرباز و افسر انگلیسی را کشته و در این راه سردار این مبارزه توسط یکی از هموطنان نفوذی خود به شهادت رسید.

وی در ادامه گفت: زمانی هر کس از کنار ملت ما رد می‌شد توی سر این‌ملت می‌زد و به خاطر ضعف دولتمردان و قوای نظامی، دولت‌های استعمارگر سر دولت ما کلاه گذاشته و بخش‌های وسیعی به وسعت سرزمین ایران فعلی از خاک ایران را از مام وطن جدا کردند.

وی ادامه داد: با بیداری تاریخی و رشد بصیرت ملت و داشتن رهبرانی همچون حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اکنون در جایگاه بالایی از عزت و سرافرازی قرار داریم به نحوی که ناوهای قدرت‌های بزرگ بدون اجازه ایران حق تردد ندارند و ماهیت و موجودیت قدرت‌های استکباری توسط انقلاب ایران به چالش کشیده شده و دیگر نمی‌توانند دیکتاتوری بین‌المللی خود را همراه با قانون جنگل بر ملت‌ها تحمیل کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به پرونده سیاه استعمار انگلیس گفت: جنایات انگلیس خبیث علیه ایران به ده‌ها جلد کتاب می‌رسد و از جمله آنها کودتای ۱۲۹۴ و روی کار آوردن رضاخان، کودتای ۲۸مرداد ۱۳۳۲، کشتن رجال ایرانی نظیر امیرکبیر، تحمیل قراردادهای سلطه نفتی، جدا کردن بخش‌های زیادی از خاک ایران نظیر افغانستان، بلوچستان پاکستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر کویت، عمان و بحرین، غارت آثار تاریخی و سرمایه‌های معنوی ایران، همراهی با صدام در جنگ تحمیلی و حمایت جدی از منافقین و فتنه گران و گروه‌های تکفیری و ... نمونه‌هایی از جنایاتی است که هیچگاه نباید از ذهن ما ایرانی‌ها پاک شوند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول