اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تربیت بدنی آستان قدس: برای برگزاری فینال جام حذفی آماده‌ایم

مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی از آمادگی و برنامه‌ریزی این آستان برای برگزاری مسابقه فینال جام حذفی خبر داد.

تربیت بدنی آستان قدس: برای برگزاری فینال جام حذفی آماده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس علیرضا تاج فیروز مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در راستای همزمانی برگزاری مسابقه جام حذفی فوتبال با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به میزبانی شهر مقدس مشهد، تأکید کرد: آنچه این بازی را از دیگر مسابقات متفاوت می‌کند، اولویت ابعاد فرهنگی و مذهبی دیدار پایانی در ورزشگاه امام رضا (ع) بر ابعاد ورزشی آن است.

وی درخصوص کیفیت برگزاری دیدار پایانی جام حذفی به میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) گفت: قرار است بازی دو تیم استقلال و تراکتور روز پنجشنبه، ۱۳ شهریور در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شود، در حالی که زمین چمن در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و دیگر امکانات ورزشگاه هم برای برگزاری این بازی نهایی در آمادگی کامل هستند.

وی بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از سوی این مؤسسه تاکید کرد و گفت: در جلسه ویدئو کنفرانس با سهیل مهدی سرپرست سازمان لیگ و هیئت فوتبال استان توافقات خوبی درخصوص اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی صورت گرفت.

تاج فیروز همچنین اظهار کرد: با همکاری معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، یادمان شهدا در محل ورودی ورزشگاه امام رضا (ع) جانمایی خواهد شد. نصب بنر با محور شعارهای حسینی هم از دیگر اقدامات این معاونت برای همراهی با مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی خواهد بود.

وی در رابطه با اجرای برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده در حاشیه آغاز این مسابقه اعلام کرد: اجرای مداحی به زبان آذری پیش از شروع بازی به دلیل حضور تیم تراکتور تبریز و حضور خادمان بارگاه منور حضرت ثامن الحجج (ع) با در دست داشتن پرچم سیاه گنبد حضرت رضا (ع) در کنار زمین چمن و ورود بازیکنان با شال سیاه از کنار آنها به داخل زمین و نیز قرائت دسته جمعی صلوات خاصه حضرت رضا (ع) از جمله تدارکات فرهنگی این مسابقه هستند.

این مقام مسئول به دیگر برنامه های فرهنگی در راستای برگزاری بازی فینال جام حذفی اشاره کرد و افزود: سه جایگاه با محوریت یادمان شهدای مدافع سلامت و سردار شهید قاسم سلیمانی، جایگاه دریافت مدال و جایگاه دریافت جام قهرمانی در کنار زمین چمن جانمایی شده است.

وی ادامه داد: بازیکنان برنده جام با اهدای گل به یادمان شهدا ادای احترام می کنند و خودشان مدالها را از جایگاه بر می دارند و مراسم پس از دریافت جام قهرمانی و گرفتن عکس یادگاری، بدون هیچ جشن و نورافشانی پایان می یابد.

تاج فیروز با اشاره به همزمانی این مسابقه با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضور تیم های فوتبال در شهر مقدس مشهد، تأکید کرد: آنچه این بازی را از دیگر مسابقات متفاوت می کند این است که ابعاد فرهنگی و مذهبی بازی فینال در ورزشگاه امام رضا (ع) بر ابعاد ورزشی آن اولویت دارد و همواره تلاش و اعتقاد متولیان این مؤسسه ورزشی بر تقویت نقاط فرهنگی و معنوی بر محورهای ورزشی بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول