اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

کشف محموله بزرگ هروئین در ادوات کشاورزی

سخنگوی گمرک گفت: بیش از 324 کیلوگرم هروئین که به صورت ماهرانه ای در پروفیل شخم زن تراکتور در کامیونی به مقصد قزاقستان جاسازی شده بود توسط پرسنل گمرک آستارا کشف شد.

کشف محموله بزرگ هروئین در ادوات کشاورزی

به گزارش فارس به نقل از گمرک سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: این محموله به صورت کاملاً حرفه‌ای  در دو کامیون حامل تعداد 44 بسته به وزن 13تن کالا تحت عنوان شخم‌زن‌پشت تراکتور( چیزل) ذیل‌تعرفه 84321090 برای صادرات به کشور قزاقستان  از طریق گمرک جلفا اظهار شده بود. 

وی در خصوص نحوه کشف این مواد از این کامیون گفت:پس از بررسی  کامیون توسط واحد ایکس ری و ارجاع به گروه سگ های مواد یاب گمرک آستارا، به جاسازی حرفه ای مواد مخدر در داخل  پروفیل‌های آهنی دستگاه شخم زن پشت تراکتور مشکوک شدند و پس از بررسی، سوراخ کردن و برش پروفیل‌ها، مشخص شد که مقدار 324کیلو و 100 گرم هروئین به طرز ماهرانه ای در داخل پروفیل ها جاسازی شده است. این محموله در گمرک جلفا اظهار و از مبداء تبریز در داخل کامیون بارگیری شده بود .
 
لطیفی در خصوص میزان کشفیات مواد مخدر در سال 98 گفت:علاوه بر پیش ساز و مواد مخدر صنعتی بیش از1900کیلوگرم هروئین، 462.5کیلوگرم تریاک و بیش از 50کیلوگرم بذر شاهدانه، وبیش از 4.8کیلوگرم ماری‌جوانا و حشیش در سال 98 توسط پرسنل گمرک کشف شده است، این در حالی است که در سال 97نیز هزار و632کیلوگرم هروئین، 415.8کیلوگرم تریاک، بیش از40کیلوگرم بذرشاهدانه و8.2کیلوگرم کوکائین،حشیش و ماری‌جوانا کشف شده بود. 

وی افزود: پیش از کشف محموله 324کیلوگرمی هروئین در پنج ماهه نخست امسال بیش از 434.4کیلوگرم تریاک، 4.5کیلوگرم هروئین، حدود 1.6کیلوگرم کوکائین و حشیش، 5.8کیلوگرم بذر شاهدانه کشف شد و با این کشف بزرگ میزان کشفیات هروئین در سال جاری به 328.6کیلوگرم رسیده است.  

لطیفی تاکید کرد:گمرک علاوه بر  مرزبانی اقتصادی کشور،  بر اساس کنوانسیون های بین المللی، سلامت جامعه بشری را  نیز  از مسئولیت های خود می داند و پرسنل گمرک  برای ممانعت از ورود مواد مخدر به کشور و یا به کشورهای دیگر ایثارگرانه و جان برکف، همه مساعی خود را به کار می بندند.

وی افزود: برهمین اساس به دلیل قرار گرفتن جمهوری اسلامی در همسایگی کشورهای تولید کننده مواد مخدر و بازار مصرف این مواد درآسیای میانه، اروپا و غرب آسیاو شگردهای پیچیده و جاسازی های هوشمندانه مواد در محموله های تجاری و کامیون ها،  فراهم ساختن زیر ساخت های کنترلی  از جمله دستگاه‌های ایکس ری کامیونی ، پالتی ، چمدانی ، سگ های مواد یاب، پانسیون محل استراحت سگ های مواد یاب، ایجاد پست سازمانی تخصصی مبارزه با مواد مخدر در گمرکات اجرایی ، پیش بینی ردیف بودجه سالیانه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سرفصل های بودجه ای  گمرک جمهوری اسلامی ایران و فعال کردن و حمایت قانونی از گارد حفاظت گمرکات کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر در مبادی رسمی کشور، ضروری به نظر می رسد.  

وی افزود:در حال حاضر به دلیل گستردگی مرزها و تعداد بالای گذرگاه های مرزی و تعدد عبور و مرور کامیون های تجاری در رویه های صادرات، واردات و ترانزیت علاوه بر افزایش تجهیزات کنترلی و تقویت رصدهای اطلاعاتی، تعداد سگ های موادیاب   موجود نیز  کفاف انتظارات را ندارد و این تعداد باید افزایش یابد.

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول