اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات به دنبال افتتاح کنسولگری در حیفا یا ناصریه

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه امارات گزارش دادند که این کشور به دنبال افتتاح کنسولگری در شهر ناصریه یا بندر حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی است.

امارات به دنبال افتتاح کنسولگری در حیفا یا ناصریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از خبر اینکه رژیم صهیونیستی کار جست‌وجو برای یافتن مکانی مناسب جهت تاسیس سفارتخانه در ابوظبی را آغاز کرده، اکنون گفته می‌شود امارات عربی متحده نیز به دنبال مکانی برای کنسولگری خود در فلسطین اشغالی است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه امارات روز چهارشنبه به نشریه «اسرائیل هیوم» گفت که ابوظبی به دنبال تسریع روند و امضای توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل است تا بتواند هرچه سریعتر در فلسطین اشغالی سفارتخانه و کنسولگری تاسیس کند.

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع» به نقل از این گزارش، مقام مذکور توضیح داد که دو طرف به دنبال پیشبرد موضوع افتتاح سفارتخانه و ساختمان‌های دیپلماتیک هستند که شامل تاسیس کنسولگری امارات در شمال فلسطین اشغالی نیز می‌شود.

این مقام اماراتی همچنین گفت که ابوظبی احتمالا طی سه تا پنج ماه آینده در تل‌آویو سفارتخانه افتتاح می‌کند و زمانی که این اتفاق بیافتد صهیونیست‌هایی که قصد سفر به امارات را دارند می‌توانند برای دریافت روادید اقدام کنند.

بر این اساس، وی افزود که امارات عربی متحده به دنبال تاسیس کنسولگری در شهر ناصریه یا بندر حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی است.

دو هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

امروز همچنین یک خبرنگار صهیونیست به نقل از مقامات واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو گزارش داد که رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده احتمالا در آینده نزدیک توافق عادی‌سازی روابط را در کاخ سفید امضا کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول