اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی مرگبار نظامیان فرانسه به اتوبوس غیرنظامیان در «مالی»

یک غیرنظامی در کشور آفریقایی «مالی» به ضرب گلوله یکی از یگان‌های نظامی فرانسه مستقر در این کشور، کشته شد و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

تیراندازی مرگبار نظامیان فرانسه به اتوبوس غیرنظامیان در «مالی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از یگان‌های نظامی فرانسه در کشور «مالی» واقع در غرب آفریقا یک غیرنظامی را در اتوبوسی که به سمت کاروان نظامیان فرانسوی در حرکت بود، به ضرب گلوله کشت و دو نفر دیگر را زخمی کردند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، ارتش فرانسه در واکنش به این اقدام نظامیان خود در کشور مالی گفت که اتوبوس مذکور، با نادیده گرفتن هشدارهای بصری با سرعت زیاد به سمت کاروان نظامیانی که برای عملیات «برخان» مستقر شده بودند، حرکت کرد.

ارتش فرانسه در ادامه افزود که نظامیان فرانسه سپس در دومین هشدار به سمت زمین گلوله‌هایی را شلیک کردند اما گلوله‌ها به سمت اتوبوس بازگشت و سه نفر را زخمی کرد که یکی از آنها جان خود را از دست داد.

ارتش فرانسه در بیانیه‌ای به عرض تسلیت به خانواده قربانی این حادثه بسنده کرد.

 

طبق گزارش راشاتودی، حادثه فوق در بحبوحه تشدید تنش‌ها در مالی در پی وقوع یک کودتای نظامی که به استعفای ماه گذشته «ابراهیم بوبکر کیتا»، رئیس جمهور مالی و کابینه وی منتهی شده بود، رخ داده است.

به دنبال کودتای نظامی در مالی، عضویت این کشور آفریقایی در اتحادیه آفریقا به حالت تعلیق درآمد.

گروهی از نیروهای نظامی در مالی که خود را «کمیته ملی برای نجات مردم» نامیده‌اند غرب این کشور آفریقایی را در بیست و هشتم مردادماه به کنترل خود درآوردند و ابراهیم بوبکر کیتا را دستگیر کردند.

رهبران این کودتای نظامی بعد از بازداشت کیتا و وادار کردن وی به استعفا، اعلام کردند که آنها یک دوره گذار سیاسی ایجاد و طی یک «مدت معقول» یک انتخابات معتبر برگزار خواهند کرد.

کیتا که چند ساعت بعد از بازداشت شدن در تلویزیون صحبت می‌کرد، با اعلام استعفای خود گفت نمی‌خواهد خونی برای باقی ماندن وی در قدرت ریخته شود.

این کودتا بعد از دو ماه تظاهرات در شهر باماکو، پایتخت مالی، صورت گرفت که به دنبال آن چهار نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که مقامات ارتش مالی و آمریکا گفته‌اند، رهبر کودتای اخیر در این کشور آفریقایی، سال‌ها با نیروهای ویژه آمریکایی در غرب آفریقا همکاری داشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول