اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاهش ۲۵ درصدی تخلفات نانوایی‌های سمنان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تخلفات نانوایی‌های استان سمنان در سال جاری حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۲۵ درصدی تخلفات نانوایی‌های سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی یحیایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد نانوایی در سمنان اظهار کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده از نانوایی‌های استان در پنج ماهه سال جاری، ۳۲۵ پرونده تخلف تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: به‌منظور نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی و در قالب گشت‌های مختلف، در این مدت بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام گرفته است که با توجه با افزایش بازرسی‌های صورت گرفته شاهد کاهش چشمگیر در تخلفات حوزه آرد و نان هستیم.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی‌ها از واحدهای خبازی استان گفت: این بازرسی‌ها در راستای اهداف و مصوبات کارگروه آرد و نان استان صورت گرفته است و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی‌کنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌دارند، به‌شدت برخورد می‌شود.

یحیایی اظهار کرد از مجموع بازرسی‌های صورت گرفته، ۳۲۵ پرونده تخلف با عناوین کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت ساعات کاری و ... به ارزش ریالی بالغ بر ۸۳۱ میلیون ریال تشکیل شده که این پرونده‌ها برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

وی در حاشیه این بازدیدها گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام متصدیان واحدهای نانوایی ملزم به رعایت اصول بهداشتی هستند که در غیر این صورت، با واحدهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی که از سوی مرکز بهداشت ابلاغ شده است را رعایت نکنند، به‌شدت برخورد می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌های سمنانی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی‌های این استان از قبیل کم‌فروشی، عدم رعایت ساعت کاری، گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت اصول بهداشتی و غیره موارد را از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول