اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارائه سهمیه گاز مایع به 23 هزار خانوار روستایی در زنجان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه طرح توزیع گاز مایع به صورت اتوماتیک بدون نیاز به اقدام خانوارها به صورت اتوماتیک شارژ می‌شود، گفت: 23 هزار خانوار نفت سفید سوز شناسایی شدند و این سهمیه به کارت بانکی سرپرست خانوارها منتقل می‌شود.

ارائه سهمیه گاز مایع به 23 هزار خانوار روستایی در زنجان

حمدالله حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برای توزیع گاز مایع در استان زنجان هیچ کنترل و نظارتی وجود نداشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه ماهانه 46 کیلوگرم گاز مایع برای خانوارهای روستایی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: 23 هزار خانوار فاقد گاز شهری در این استان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توزیع گاز مایع تا قبل از مرداد‌ماه هیچگونه الگو و نظام مشخصی نداشته است، بیان کرد: این موضوع شرایط بی‌نظمی را ایجاد کرده است برای همین طرح ملی توزیع گاز مایع به شیوه الکترونیک اجرایی می‌شود.

حبیبی با اشاره به اینکه براساس این طرح به صورت اتوماتیک بدون نیاز به اقدام خانوارها سهمیه به صورت اتوماتیک شارژ می‌شود، بیان کرد: 23 هزار خانوار نفت سفیدسوز شناسایی شدند و به کارت بانکی سرپرست خانوارها انتقال می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه این سهمیه به صورت چهار کپسول 11 کیلویی و یک کپسول دو کیلویی به صورت الکترونیک توزیع خواهد شد، ادامه داد: توزیع گاز مایع در بین سایر مصرف کنندگان از جمله صاحبان صنایع انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ مصرف کننده‌ای بدون گاز نخواهد ماند و دست کسی بسته نیست، ادامه داد: این افراد باید درخواست خود را در سامانه صدف به آدرس https://tejaratasan.niopdc.ir ثبت کنند.

حبیبی با اشاره به اینکه شلوغی و صف‌های توزیع گاز در مرداد‌ماه برای بخش‌های آزاد و متفرقه بوده است، تصریح کرد: خانوارهای روستایی مشمول به راحتی از این سهمیه بهره‌مند می‌شوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان ادامه داد: طرح ملی توزیع گاز مایع به شیوه الکترونیکی و با هدف پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با گران فروشی و اطمینان از توزیع بهینه در بین مصرف‌کنندگان واقعی طراحی و اجرا می‌شود و در سبد خانوارهای نیازمند به این سوخت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مسیر مصرف گاز مایع درست نبود، ادامه داد: این نوع گاز در گذشته برای مصارف خودرویی و دیگر مصارف غیر ایمن و نامعتبرو به صورت غیراصولی مصرف می‌شد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول