اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز نشست «ماکرون» با روسای قوای سه‌گانه عراق در کاخ ریاست‌جمهوری بغداد

رئیس جمهور فرانسه که صبح امروز وارد عراق شده بود، لحظاتی پیش با استقبال همتای عراقی خود، وارد کاخ ریاست‌جمهوری بغداد شد تا در نشست مشترک با روسای قوای سه‌گانه این کشور حضور یابد.

آغاز نشست «ماکرون» با روسای قوای سه‌گانه عراق در کاخ ریاست‌جمهوری بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که صبح امروز وارد بغداد شد، لحظاتی پیش  به کاخ ریاست‌جمهوری عراق در بغداد رفت و با استقبال «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور مواجه شد.

خبرگزاری رسمی عراق تصاویری از مراسم استقبال صالح از همتای فرانسوی خود منتشر کرد.

 

لحظاتی پس از انتشار خبر استقبال صالح از ماکرون، و دیدار آنها، پایگاه خبری «الاخباریه»، نوشت: کاخ ریاست‌جمهوری بغداد در حال حاضر میزبان نشست مشترک رئیس‌جمهور فرانسه با روسای قوای سه‌گانه عراق شامل برهم صالح، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور است.

بنا بر این گزارش در این نشست، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان و هیأت همراهش که صبح امروز وارد بغداد شده‌اند نیز حضور دارند.

پایگاه خبری شبکه سعودی الحدث نیز نوشت: رئیس‌جمهور فرانسه در این دیدار گفت که عراق با چالش‌های زیاد امنیتی، اقتصادی، داخلی و منطقه‌ای برای تضمین حاکمیت خود مواجه است. نیروهای عراقی و فرانسوی دوشادوش هم برای شکست «پیکارجویان جهادی» جنگیدند.

پایگاه خبری «الاخباریه» به نقل از ماکرون در نشست مشترک با مقامات عراقی نوشت: رئیس جمهور فرانسه در این نشست گفت که عراق با چالش‌های زیادی در داخل و منطقه مواجه است و ثبات منطقه‌ای در بوته آزمایش قرار دارد. ما به جنگ تا شکست نهایی تروریسم ادامه خواهیم داد.

هنوز جزئیات بیشتری از محتوای این نشست منتشر نشده است.

ماکرون نخستین رئیس جمهوری است که از زمان تعیین مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر در می گذشته، به عراق سفر می‌کند. رئیس‌جمهور فرانسه، دیروز طی یک نشست خبری در بیروت با اشاره به سفر امروزش به بغداد گفت: ما به عراق خواهیم رفت تا با همکاری سازمان ملل، طرح ابتکاری برای حمایت از روند حاکمیت این کشور را ارائه دهیم.

وی امروز پس از ورود به بغداد طی پستی در توئیتر ضمن ابراز خوش‌حالی از اینکه برای نخستین‌بار به عراق سفر کرده نوشت: برای حمایت از عراق در زمان چالش‌ها آمده‌ام.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دفتر ریاست‌جمهوری عراق طی بیانیه‌ای درباره پرونده‌های مورد بررسی رئیس‌جمهور فرانسه در بغداد اعلام کرد: این سفر رئیس جمهور ماکرون بر روی تقویت همکاری میان عراق و فرانسه متمرکز خواهد بود به ویژه که پاریس از همکاری با عراق به عنوان یک کشور دارای حاکمیت کامل تمایل دارد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: فرانسه برای تقویت اصول همکاری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تلاش خواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در مدت حضورش در بغداد علاوه بر برهم صالح با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «نیچروان بارزانی» رئیس‌ منطقه کردستان و شماری از شخصیت‌های سیاسی عراقی دیدار و گفت‌وگو کند.

این سفر رئیس جمهور فرانسه به عراق در حالی صورت می‌گیرد که هفته پیش «فلورنس پارلی»‌ وزیر دفاع این کشور به عراق سفر کرد و با مقامات عراقی دیدار و گفت‌وگو کرد و «جمعة عناد سعدون خطاب الجبوری» وزیر دفاع عراق سفر پس از گفت‌وگو با او اعلام کرد که سفر وزیر دفاع فرانسه به بغداد در چارچوب توسعه همکاری امنیتی و نظامی صورت گرفته و ما قراردادهای منعقدشده با طرف فرانسوی درباره سلاح‌های پیشرفته را توسعه خواهیم داد.(جزئیات بیشتر)

ماکرون دیروز طی نشست خبری در بیروت تایید کرد که صبح چهارشنبه به عراق سفر خواهد کرد و با همکاری سازمان ملل، طرحی ابتکاری برای حمایت از حاکمیت این کشور ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول