اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پکن گزارش پنتاگون درباره ارتش چین را محکوم کرد

وزارت دفاع چین گزارش جدید پنتاگون درباره افزایش توان نظامی این کشور را محکوم کرد و آن را در راستای ذهنیت جنگ سردی توصیف کرد.

پکن گزارش پنتاگون درباره ارتش چین را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع چین روز چهارشنبه گزارش جدید پنتاگون درباره توان نظامی این کشور را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا «تئوری تهدید نظامی چین» را تقویت می‌کند و به دروغ‌پردازی درباره سیاست‌های دفاعی چین و راهبردهای نظامی پکن اختصاص یافته است.

وزارت دفاع چین می‌افزاید، هدف این گزارش تحریک درگیری و تنش در تنگه تایوان و مملو از ذهنیت جنگ سرد است. چین مخالفت قاطع خود با این گزارش را ابراز می‌دارد و بسته به شرایط، به آن پاسخ خواهد داد.

پنتاگون روز گذشته (سه‌شنبه)، با انتشار گزارشی ۲۰۰ صفحه‌ای درباره جزئیات قابلیت‌های نظامی چین مدعی شد که این کشور طی یک دهه آینده تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را افزایش خواهد داد. 

در این گزارش آمده است که چین قصد دارد تا سال ۲۰۴۹ میلادی، ارتش آزادی‌بخش خلق چین را به ارتشی در سطح جهانی مبدل کند.

این گزارش در ادامه به اتهام‌زنی درباره تلاش چین جهت گسترش نفوذ در منطقه اقیانوسی هند-آرام پرداخته و می‌نویسد در حال حاضر توسعه توان موشکی و تعداد کشتی‌های جنگی و سامانه‌های ضدهوایی ارتش چین، از آمریکا پیشی گرفته است.

این گزارش می‌افزاید، در حال حاضر نیروی دریای چین از ۳۵۰ کشتی جنگی بهره‌مند است، در حالی که ارتش آمریکا ۲۹۵ کشتی جنگی دارد. همچنین ارتش چین ۱۲۵۰ موشک بالستیک و کروز در اختیار دارد که بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر برد دارند.

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، پیش از انتشار این گزارش در پیامی توییتری نوشته بود: «همزمان با حرکت چین به سمت دو برابر کردن اندازه زرادخانه هسته‌ای خود، نوسازی توان هسته‌ای ما و حفظ آمادگی، برای آزاد نگه داشتن منطقه هند-اقیانوس آرام ضروری است».

امروز (چهارشنبه) «هوآ چون‌یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین به این گزارش واکنش نشان داد و با رد ادعاهای مطرح شده در آن گفت گزارش پنتاگون مغرضانه تهیه شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول