اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

توسعه و تقویت زیست بوم حمل و نقل هوشمند در راستای صادرات/ را‌ه‌اندازی ۱۱ شتاب‌دهنده تخصصی

مسوول حمل و نقل هوشمند ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی معاونت علمی گفت: در حال حاضر با برگزاری سمینارها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها بیش از هزار نفر از فعالان حوزه حمل و نقل هوشمند شناسایی شدند.

توسعه و تقویت زیست بوم حمل و نقل هوشمند در راستای صادرات/ را‌ه‌اندازی ۱۱ شتاب‌دهنده تخصصی

شهاب خدامرادی مسوول حمل و نقل هوشمند ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره توسعه صادرات محصولات دانش بنیان حوزه حمل و نقل هوشمند، گفت: در حال حاضر ۶ تفاهم‌نامه با سازمان‌های مربوط به حوزه حمل و نقل هوشمند منعقد شده است. 

وی افزود: بیش از ۲۲۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه شناسایی شد‌اند به طوری که تاکنون بیش از ۸۰ مساله اجرایی در حوزه حمل و نقل هوشمند در تعامل با اعضای این زیست بوم تعریف شده است. 

* را‌ه‌اندازی ۱۱ شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه حمل و نقل هوشمند

مسوول حمل و نقل هوشمند ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی معاونت علمی گفت: ۳ نقشه راه در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی و دریایی در دست تدوین داریم همچنین تاکنون ۱۱ شتاب‌دهنده تخصصی راه‌اندازی شده و سمینارها و نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه حمل و نقل هوشمند برگزار شده است. 

وی با اشاره به حمایت از زیست بوم حمل و نقل هوشمند کشور، گفت: در حال حاضر با برگزاری سمینارها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها بیش از هزار نفر از فعالان این حوزه شناسایی شدند. 

خدامرادی گفت: برای توسعه صادرات حمل و نقل هوشمند شرکت‌های دانش بنیان تسهیلاتی از طریق ظرفیت‌های کریدور صادرات، مرکز تعاملات بین‌المللی علمی و فناوری و شرکت در نمایشگاه‌ها و کنگره‌های بین‌المللی مانند کشورهای چین، دبی و آلمان در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول