اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کنفرانس خبری روسای جمهور عراق و فرانسه در بغداد/هشدار «ماکرون» درباره داعش و دخالت‌های خارجی

رئیس‌جمهور فرانس در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی‌اش، داعش و دخالت‌های خارجی را به عنوان دو چالش مهم فراروی عراق برشمرد.

کنفرانس خبری روسای جمهور عراق و فرانسه در بغداد/هشدار «ماکرون» درباره داعش و دخالت‌های خارجی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که صبح امروز وارد بغداد شد، در یک کنفرانس خبری مشترک با «برهم صالح» همتای عراقی خود حاضر شد.

برهم صالح در ابتدای این کنفرانس خبری گفت: ما از حضور رئیس‌جمهور ماکرون در بغداد استقبال می‌کنیم. این دیدار بر اهمیت رابطه میان دو کشور تاکید دارد و ما به توسعه آن امیدواریم.با ماکرون درباره اوضاع عراق و منطقه گفت‌وگو کردم.عراق به ایفای نقش محوری در منطقه امیدوار است. ما نمی‌خواهیم که عراق عرصه و کانون درگیری باشد.

وی افزود: ما درباره بسیاری از امور مشترک در راستای خدمت به کشورهایمان و منطقه گفت‌وگو کردیم. غلبه بر تروریسم مستلزم حمایت دوستان و جامعه بین‌الملل است. با ماکرون درباره فعالسازی توافق‌های مشترک میان عراق و فرانسه گفت‌وگو و از نقش پاریس در مبارزه با تروریسم تقدیر کردم.

رئیس‌جمهور عراق گفت: ما به زودی پروژه‌ها و قراردادهای امضا شده میان عراق و فرانسه را اعلام خواهیم کرد و امیدوارم که سال آینده آقای ماکرون برای مدتی طولانی‌تر میهمان عراق باشند.

رئیس جمهور فرانسه نیز گفت: فرانسه از عراق و مردم آن حمایت می‌کند. این کشور با چالش‌های اقتصادی و امنیتی و جنگ با داعش که هنوز پایان نیافته است، مواجه است.

وی در ادامه با اشاره به دخالت‌های خارجی در امور عراق گفت: این دخالت‌های خارجی موجب تضعیف دولت و کشور عراق می‌شود. 

ماکرون با اشاره به اینکه به همراه جامعه بین‌الملل از عراق حمایت می‌کند، افزود: این به نفع جامعه بین‌الملل است که از عراق حمایت کند. این کشور دارای خواست و اراده آشکار برای اصلاح امور است. رهبران عراق باید رهبری مرحله انتقالی را در راستای حمایت از حاکمیت کشورشان و تقویت امنیت منطقه برعهده گیرند. ما به عراق طرحی را برای حمایت از حاکمیتش ارائه کردیم و منتظر موافقت رهبران آن پیش از حمایت از این کشور هستیم.

رئیس جمهور فرانسه صبح امروز وارد بغداد شد و سپس به کاخ ریاست‌جمهوری عراق در بغداد رفت و با استقبال «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور مواجه شد. وی پس از دیدار با صالح در نشست مشترک روسای قوای سه‌گانه عراق در این کاخ شرکت کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول