اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مردانی که در معرض سرطان پروستات هستند

بررسی اخیر محققان نشان می‌دهد، مردانی که دور کمر آنها بیش از ۴۰ اینچ (۱۰۱.۶) است، ۳۵ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات هستند.

مردانی که در معرض سرطان پروستات هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مردانی که دور کمر آنها بیش از ۴۰ اینچ (۱۰۱.۶) است، ۳۵ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات هستند.

طبق یافته‌های دانشمندان چربی‌های شکم خطرناک‌ترین نوع آن است و می‌تواند افراد را در شرایط سلامتی سخت قرار دهد. 

دانشمندان دانشگاه آکسفورد بیش از ۲۰۰ هزار مرد را به عنوان بخشی از مطالعه مورد بررسی قرار دادند و دریافتند مردانی که دچار اضافه‌وزن به ویژه از ناحیه شکم هستند، در معرض سرطان پروستات قرار دارند.

براساس اطلاعات موجود، عواملی که خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهند سن بالا، سابقه خانوادگی بیماری و نژاد است؛ حدود ۹۹ درصد موارد در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد. 

این بیماری در ایالات متحده بیشتر در میان سیاه‌پوستان آمریکا بروز پیدا می‌کند تا سفید پوستان؛ دیگر عوامل دخیل در این بیماری شامل رژیم غذایی با سطوح بالای گوشت فرآوری شده، گوشت قرمز یا فراورده لبنی یا رژیم‌های غذایی که سبزی‌های خاصی را در خود ندارند می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که چربی شکمی دارند، بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات هستند.

چربی ذخیره شده در شکم خطرناک ترین نوع محسوب می‌شود زیرا اندام‌های حیاتی مانند کبد، لوزالمعده و روده را می‌پوشاند و تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول