اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

وزارت کشور مجوز شاهین بوشهر را تمدید نمی‌کند/ تمایل شورای شهر به واگذاری امتیاز تیم

اعضای شورای شهر بوشهر در نشست علنی خود به بحث و تبادل نظر در خصوص تعیین تکلیف تیم شاهین شهرداری پرداختند.

وزارت کشور مجوز شاهین بوشهر را تمدید نمی‌کند/ تمایل شورای شهر به واگذاری امتیاز تیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم شاهین شهرداری بوشهر پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های زیاد در لیگ نوزدهم در نهایت به  لیگ دسته اول سقوط کرد تا با توجه به سقوط تیم پارس‌جنوبی، استان بوشهر که یکی از مراکز پر استعداد فوتبال ایران است دیگر سهمیه‌ای در سطح اول فوتبال کشورن داشته باشد.

چندی پیش سعید مسیگر مدیرعامل باشگاه شاهین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس عنوان کرد که منتظر تصمیم شهرداری بوشهر هستند تا این باشگاه برای فصل جدید لیگ آزادگان برنامه ریزی کند اما سقوط شاهین به لیگ یک ممکن است در کل مسیر این تیم را عوض کند چرا که در حال حاضر بحث واگذاری تیم مطرح شده و با توجه به این که مجوز وزارت کشور برای تیمداری شهرداری یک ساله بوده، به نظر می‌رسد این اتفاق بیش از پیش در شرف وقوع خواهد بود. به همین خاطر اعضای شورای شهر بوشهر در نشست علنی خود به بحث و تبادل نظر در خصوص تعیین تکلیف تیم شاهین شهرداری پرداختند.

در این نشست فردین خورشیدیان سرپرست شهرداری بوشهر اعلام کرد؛ در وزارت کشور به او گفته‌اند که امتیاز تیم شاهین باید تا آخر مرداد واگذار شود چون مجوز صادر شده برای شهرداری یکساله بوده و تمدید نمی شود. از طرفی ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بوشهر معتقد است باید منتظر نظر وزارت کشور ماند چرا که در خصوص تیمداری شهرداری نامه‌ای به استاندار نوشته شده است.

در این جلسه رای گیری برای مشخص شدن تکلیف شهرداری برای تیمداری یا انصراف از این موضوع با درخواست رئیس کمیسیون عمران توسط هیات رئیسه شورای شهر رد شد و به این ترتیب به نظر می‌رسد شورای شهر تمایلی به تصمیم گیری در این مورد ندارد و همه چیز را به نظر وزارت کشور موکول کرده است.

بر اساس اظهارات دهدار، اگر وزارت کشور با تیمداری شهرداری مخالفت کند تمایل بر این است که امتیاز تیم به یک فرد یا موسسه ذی‌صلاح واگذار شود و استفاده از روش مزایده به اعتبار و نام شاهین آسیب می‌زند. 

پویا دولابی رییس کمیسیون عمران شورای شهر در این جلسه با اشاره به مخالفت وزارت کشور با تیمداری شهرداری عنوان کرد؛ باید هرچه زودتر تکلیف تیم روشن شود. در لیگ برتر کسی به کمک شهرداری نیامد بنابراین در لیگ یک دیگر نمی‌توان انتظاری داشت. دولابی معتقد است درخواست شورای شهر برای تیمداری یک اتفاق غیرطبیعی است و باید منتظر رایزنی مقامات استان با وزارت کشور ماند. با توجه به اینکه شورای شهر در حال حاضر مجوزی برای تیمداری ندارد، اگر تمایل به تیمداری  وجود دارد باید طرحی در این خصوص ارائه شود در غیر این صورت شورای شهر باید تصمیم خودش را برای واگذاری تیم بگیرد.

چیزی که مشخص است؛ تعلل در خصوص تصمیم گیری ارزش امتیاز تیم را پایین می‌آورد و بنابراین شورای شهر باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در این زمینه را انجام بدهد. به همین خاطر آسایش عضو دیگری از این شورا معتقد است که نباید منتظر تصمیم وزارت کشور ماند و پیش از آن، اعضای خود شورای شهر باید نظرشان را در این زمینه اعلام کنند.

ندا عبدالله‌زاده در این جلسه با اشاره به فرصت کمی که تا آغاز مسابقات لیگ دسته اول مانده عنوان کرد؛ برخلاف سال گذشته اراده‌ای برای گرفتن مجوز تیمداری شاهین وجود ندارد. باید پیش از هر تصمیمی، وضعیت بدهی باشگاه مشخص شود. این در حالی است که بنابر اظهارات مسئولان خود باشگاه آمار دقیقی از بدهی‌ها وجود ندارد و این آمار به صورت دستی ثبت شده است. طبق اعلام مدیران باشگاه بدهی باقی مانده از لیگ برتر 2.5 میلیون تومان است اما عبدالله‌زاده معتقد است بر اساس بررسی‌ها بدهی‌های شاهین به 8 میلیارد می‌رسد.

با توجه به نظرات اعضا و همچنین موضوع بدهی‌ها به نظر می‌رسد شورای شهر به دنبال واگذاری امتیاز تیم است تا از این طریق هم بتواند مشکل بدهی‌ها را حل کند و هم پیش از افت ارزش امتیاز تیم، آن را به مالک جدید بسپرد و به همین خاطر این شورا تمایلی برای ادامه تیمداری ندارد.

با تمام این تفاسیر هرسه ضلع این مثلث یعنی شورای شهر، شهرداری و وزارت کشور باید هرچه سریع‌تر تصمیم خودشان را درمورد ادامه فعالیت شاهین بوشهر بگیرند. امید است که تصمیم صحیح و درست مسئولان مربوطه از نابودی یکی از پایگاه‌های پرورش فوتبالیست در ایران جلوگیری کنند و شاهد تکرار واقعه تلخ پاس، نفت تهران، استقلال اهواز و... نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول